השוק

סטטיק ובן אל לא עזרו: הנפקת אורבניקה בבורסה הושהתה

חודשיים אחרי עליית הפרסומת בכיכובם לאוויר, רשת האופנה מקבוצת קסטרו הודיס הודיעה על השהיית ההנפקה בבורסה בתל אביב. העסקה בשווי עשרות מיליוני שקלים עם קשת בסכנה?
מערכת ice | 
סטטיק ובן אל אורבניקה (צילום דנה קופל)
רשת ההלבשה אורבניקה מקבוצת קסטרו הודיס מודיעה על השהיית ההנפקה בבורסה בתל אביב. כזכור, רק לפני חודשיים השיקה אורבניקה פרסומת חדשה בהשתתפות הזמרים סטטיק ובן אל תבורי. במקביל, הודיעה חברת קסטרו הבוקר כי תחלק דיבידנד של כ-84 מיליון שקל.
השהיית ההנפקה מגיעה על רקע הירידות בבורסות וחוסר הנכונות של המשקיעים להיכנס להשקעה בתחום הקמעונאות בתקופה שמדברים על האטה כלכלית וירידה בצריכה הפרטית כתוצאה מהריבית העולה. 
אורבניקה, שבחלק ממניותיה מחזיקה בר רפאלי שגם שימשה כפרזנטורית בחברה, הושקה בשנת 2015 על ידי קבוצת הודיס עוד טרם המיזוג עם קסטרו. המותג מציע פריטי אופנה ואקססוריז מוזלים וכולל 19 חנויות בשטח ממוצע של 1,900 מ"ר, הפועלות לצד אתר מכירות.
קבוצת קסטרו הודיס פעלה להנפיק את אורבניקה, בין היתר, על מנת לגייס כסף לפתיחת 32 סניפים נוספים בהשקעה כוללת של 125 מיליון שקל. זאת כשהיעד הוא להגיע עד שנת 2025 ל-50 סניפים. כעת, הקבוצה מוסרת כי היא "תמשיך להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית של אורבניקה ממקורותיה העצמיים".
לאורבניקה יש דד ליין עד סוף ספטמבר לבצע את ההנפקה. כזכור, חברת פאלו ריטייל, בעלת מותג האופנה אורבניקה שהינה חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת קסטרו-הודיס, הודיעה על הסכם השקעה בשווי של 60 מיליון שקל על ידי חברת ההשקעות של קשת, "קשת החזקות" - בראשות ויקטור וקרט, בחברת אורבניקה. במסגרת ההסכם תפרסם אורבניקה בכל הפלטפורמות של קשת בהיקף של 60 מיליון שקל. 
בתמורה להשקעה של 60 מיליון שקל בשטחי פרסום, תקבל קשת מניות עתידיות לאחר הנפקת פאלו ותחזיק כ-4.99% מהחברה, ומשכך מעריכים את החברה בשווי של 1.2 מיליארד שקל לפני ההנפקה, אם וכאשר זו תתבצע כאמור.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר: "חלוקת הדיבידנד הינה סמל להצלחת החברה ולתכנית האסטרטגית שיושמה בשנים האחרונות. החלוקה מתבצעת לאחר כ-4 שנים שלא חילקנו דיבידנד לבעלי המניות ואנו נמשיך לפעול ולפתח את מותגי הקבוצה עפ"י התכניות העסקיות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה