השוק

החברה לישראל לפטרוכימיים: אין לכם כסף לקנות את בז"ן

בשקט בשקט מתרגשת לפתחנו מלחמת שליטה על בז"ן ולאחר שבעלי האג"ח של פטרוכימיים החליטו שהם מממשים את "זכות הסירוב" וירכשו את מניות בז"ן שבבעלות החברה לישראל מודיעה להם החברה לישראל - אין לכם כסף ואתם לא עומדים בתנאים
ניצן כהן | 
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
בשקט בשקט מתרגשת לפתחנו מלחמת עולם הנוגעת לשליטה בבתי הזיקוק חיפה - בז"ן. נזכיר כי גרעין השליטה בבז"ן מורכב מהחברה לישראל ופטרוכימיים שעברה לבעלות מחזיקי האג"ח שלה לאחר שלא עמדה בהתחיבויות שלה אליה.
מזה תקופה לא קצרה מעוניינים בחברה לישראל של עידן עופר למכור את בז"ן והאחים חג'ג' שלוטשים עיניים לנדל"ן של החברה רכשו אותה. אז קמו מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים וביקשו להפעיל את זכות הסירוב שלהם ולהיכנס בנעליהם של האחים צחי ועידו חג'ג' ולרכוש את מניות החברה לישראל בבז"ן.
 
היו הצבעות, והכל נראה שעובר חלק. או אז קמה החברה לישראל וטוענת שפטרוכימיים אינה עומדת בתנאים כדי להיכנס לנעליהם של עידו וצחי חג'ג'. הטענה המרכזית של החברה לישראל היא כי לפטרוכימיים אין היום את הכסף לבצע את העסקה.
היא לא העביר ערבויות מתאימות וכן הלאה. אבל הנושא המרכזי הוא העובדה כי לא ברור כיצד תשיגה פטרוכימיים את הכסף לקנות את חלקה של החברה לישראל בבז"ן ולכן באופן תיאורטי לפחות, קמה לחברה לישראל הזכות להתעלם ממימוש "זכות הסירוב" של פטרוכימיים ולממש את העסקה מול חג'ג'.
לא נכביר מילים על תגובתה של פטרוכימיים אלא בקליפת אגוז נגיד כי היא דוחה את הטענות של החברה לישראל וטוענת כי דרישת ערבויות או בטוחות או משהו מהסוג הזה לא נדרשו מהאחים חג'ג' ולכן שינוי בדרישות מהווה שינוי תנאי העסקה שלא עומד בהסכם השליטה בבז"ן. כל היתר, אומרים בפטרוכימיים, לא עניינה של החברה לישראל והם ישיגו את הכסף.
נזכיר כי באופן עקרוני העיתונות הכלכלית מלאה בהצעות לממן את מימוש זכות הסירוב של פטרוכמיים בין אם על ידי אייל לפידות (שם שהוזכר בכלי התקשורת) או כל שם אחר אבל ככל הידוע, עד כה לא נסגר אפיק מימון לעסקה, מה שגורם לחברה לישראל לחשוש כי בסוף גם לא תצא עסקה עם חג'ג' ופטרוכימיים לא תוכל לעמוד בתנאים ולהיכנס בנעליהם של האחים חג'ג'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה