השוק

האב סקיוריטי במגעים עם משקיעים לרכישת מניות בגיוס ה-PIPE

גיוס ה-PIPE תוכנן להיות בהיקף של 50 מיליון דולר אולם בהאב סקיוריטי החליטו להרחיבו למשקיעים נוספים ואף החלו במגעים איתם; מדובר בתהליך מקובל בספאקים שמשמעותו הכנסת משקיעים מתוחכמים לחברה כדי להצדיק את השווי שלה
ניצן כהן | 
אייל משה (צילום רובי לייבוביץ, ויקימדיה, freepik)
חברת האב סקיוריטי מנהלת מגעים להשקעת PIPE בחברה מעבר להתחחיבויות הקודמות של משקיעים לקניות מניות באותו הליך בהיקף כספי של 50 מיליון דולר. נזכיר כי האב סקיוריטי דיווחה בחודש מרץ האחרון על מיזוג עם ספאק אמריקאי לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר.
בחודש מרץ דיווחה האב, בנוסף למיזוג עם ספאק, כי היא יוצאת ביוס PIPE של 50 מיליון דולר. החידוש היום הוא שהאב החליטה להרחיב את הגיוס אל מעבר ל-50 מיליון דולר שקיבלה לגביהם התחייבויות של משקיעים, לעוד משקיעים.
 
נסביר כי גיוס PIPE הוא סוג של הנפקה פרטית של חברה שמיועד למשקיעים שמוכרים בישראל בבשם "כשירים" ובארה"ב מדובר במשקיעים מקצועיים, סוג של אותו הדבר אך עם הגדרה רחבה יותר.
גיוס ה-PIPE הוא סוג של גיוס שמקובל בארה"ב בעולמות הספאקים ומעבר לכסף הוא נועד לשדר לרוכשים, כלומר המשקיעים של הספאק כי משקיעים מקצועיים מכירים בשווי של החברה ואף מעלים אותו לשווי גבוה יותר (על פי רוב) ומכיוון שמדובר במשקיעים מקצועיים, הרי צריכה לנוח דעתם של המשקיעים בספאק שעשו עסקה טוב - נו טוב.
הספאקים היו אופנת השנה שעברה ולמעשה לאחר הכבדת נטל הרגולציה בארה"ב על התעשייה המסוכנת הזו שהתפתחה, התחום הלך ודעך. למרות הדעיכה הזו הודיעה האב על עסקת המיזוג עם ספאק אמריקאי שהתקבל בספקנות בקרב המשקיעים הן באשר לשווי שלכאורה הוצמד לחברה והן באשר לעצם התקיימותה.
האב סקיורי אצה רצה לבית המשפט וביקשה "קיצור פז"מ" למשך הזמן בו היא מודיעה על מיזוג עם ספאק ועד לרגע מחיקתה מהמסחר בבורסה של תל אביב\ הליך שהתקבל בהרמת גבות בשוק ההון היחשראלי בשל החשש שבסופו של דבר החברה תצא "קרחת מכאן ומכאן". ומכאן והלאה האב, לפחות משדרל כך, ממשיכה בתהליך המיזוג עם הספאק ומרחיבה את היקף גיוס ה-PIPE.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה