השוק

עשרות עובדים בדרך הביתה: היוניקורן הישראלי מצטרף לגל הפיטורים

גל הפיטורים בהייטק הישראלי בשיאו, כאשר הסטארטאפ הישראלי לושה, שרק לפני 8 חודשים גייס סכום אדיר של יותר מ-200 מיליון דולר שהפך אותו רשמית לחד-קרן, מודיע היום ל-10% מעובדיו על סיום דרכם בחברה

יאיר מור |  6
פיטורים (צילום freepik)
גל הפיטורים בהייטק הישראלי לא עוצר גם בשערי מועדון היוניקורנים: לאתר ice נודע כי הסטרארטאפ Lusha הודיע הבוקר ל-10% מעובדיו בישראל על פיטוריהם, בעקבות המצב בשוק.
לושה הוקמה ב-2016 על ידי יוני צרויה, המשמש כמנכ"ל; ואסף אייזנשטיין, המשמש כסמנכ"ל אסטרטגיה. היא פיתחה שירות ענן לשיתוף מידע עסקי כדי לסייע לאנשי מכירות לסגור עסקאות באופן יעיל יותר (כלומר: לדעת איך לבחור לקוחות פוטנציאליים, איך לדבר איתם וכדומה). החברה גייסה עד היום כמעט 250 מיליון דולר בשני סבבים, שהאחרון ביניהם נסגר בסוף 2021 והעריך את שוויה במיליארד וחצי דולר, מה שהכניס אותה למועדות ההולך וגדל של "חדי-קרן" ישראלים.
 
בתחילת השנה הנוכחית, לאחר סבב הגיוס הענק, הודיעה החברה כי הרחיבה את מצבת העובדים מכ-200 לכ-280 וכי היא מתכוונת להעסיק השנה עוד כ-180 עובדים – רובם בישראל וכמה במטה שלה בבוסטון, שממנה מגיעה קרן PSG, המשקיעה העיקרית שלה. כעת, היא מבצעת צעד הפוך ומפטרת עשירית מעובדיה – כ-30 עובדים, רובם בישראל וכמה בארה"ב.
"בשנה האחרונה לושה צמחה במהירות בהכנסות ובכוח אדם", מסרה החברה לאתר ice. "עם זאת, נוכח המצב בשווקים וההאטה הכלכלית, קיבלנו החלטה קשה לנקוט בצעדים אחראיים שיבטיחו את המשך הצלחתה של לושה לאורך זמן ויקנו שליטה בתזרים המזומנים. כחלק מההיערכות למצב החדש, נמקד את החברה בתחום הדאטה ובפרויקטים אסטרטגיים נוספים, נעצור פרויקטים אחרים ונייעל את הוצאות השיווק והמכירות במטרה להמשיך לצמוח. כתוצאה מכך, אנו נאלצים בצער להיפרד מעובדים מוכשרים, ונעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ותמיכה במציאת עבודה חדשה על מנת להבטיח נחיתה רכה ככל הניתן".
כזכור, בשבועות האחרונים פיטרו עשרות סטארטאפים ישראלים מאות רבות של עובדים. בין המקרים הבולטים ניתן למנות את חברת המשלוחים אבו שפיטרה את כל עשרות עובדיה בישראל; ענקית המשחקים פלייטיקה, שפיטרה 250 עובדים, אך רק בחו"ל; סייבריזן, שפיטרה 100 עובדים; אלמנטור, שפיטרה 60 עובדים; Trax, שפיטרה 100 עובדים; Parallel Wireless, שפיטרה 80 עובדים; פלטפורמת הקריפטו צלזיוס, שפיטרה 150 עובדים; לייטריקס הירושלמית, שפיטרה 80 עובדים; אפליקציית המסחר eToro, שפיטרה 100 עובדים; חברת ניהול האירועים Bizzabo, שפיטרה 120 עובדים; חברת האינשורטק Next Insurance, שפיטרה 150; ו-Fabric, שפיטרה 120 עובדים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שכחתם שגם מובילאיי פיטרה 30 עובדים (ל"ת)
    ליאור 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    פיטורים בהייטק וביוניקורן
    אני 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מאמינה שיש צורך לפטר עובדים,מטעמי קמצנות מצאו תירוץ לפיטורים.המעמסה תיפול על כתפיהם של הנשארים.
    סגור
  • 4.
    פרמידת החרטא טק קורסת
    ברור 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרי חוץ מלשחק פינג פונג לשרוף תלושים על מסעדות לארגן טיולים על ישבון החברה ולגלוש באינטרנטכל היום לא ממש עושים שם משהו חוץ מהמתכנתים הרוב שם לא עושים כלום ולא מייצרים כלום
    סגור
  • 3.
    היה כאן הייטקיסט שאמר שהמצב מעולה, בקיצור אתה מטומטם (ל"ת)
    אל מבחוח 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פאונדר ומייסד
    נדיר אקרמן 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה צולם במשרדים של לושה והסוף דומה ??
    סגור
  • 1.
    בקרוב גם GONG
    Xday 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נפיחת ההייטק משתחררת
    סגור