השוק

בעזרתה של פייסבוק: שווי אקסיוס עלה לחצי מיליארד דולר

אתר החדשות אקסיוס, שזכה להצלחה גדולה מאז הקמתו ב-2016, הודיע השבוע כי יימכר תמורת חצי מיליארד דולר. אך ההצלחה הכלכלית שלו נובעת מכסף ששפכו לתוכו פייסבוק וענקיות היי-טק אחרות, שהשקיעו סכומי עתק בפרסום באתרי פוליטיקה בוושינגטון - כדי להשפיע על המחוקקים

מערכת ice | 
מטא (צילום unsplash)
ביום שני השבוע הודיע אתר החדשות אקסיוס (Axios) כי הוא יירכש על ידי תאגיד המדיה קוקס אנטרפרייזס (Cox Enterprises) עבור 525 מיליון דולר. אקסיוס הוא סיפור הצלחה מסחרר: סטארט-אפ מדיה שנוסד רק לפני חמש שנים (ב-2017) ומומן על ידי קרנות הון-סיכון, שהצליח גם עיתונאית וגם כלכלית. אך למעשה, אקסיוס חייב חלק ניכר מהצלחתו למטא ולענקיות טכנולוגיה אחרות.
 
בשנים האחרונות מטא (החברה האם של פייסבוק ושל אינסטגרם), אלפבית (החברה האם של גוגל) וחברות טכנולוגיה גדולות אחרות המעוניינות לשקם או לנקות את המוניטין שלהן, הזרימו כספים לפרסום דיגיטלי באקסיוס ובאתרי חדשות אחרים המתמקדים בפעילות הפוליטית בוושינגטון הבירה, כמו פוליטיקו ופונצ'בוול ניוז (Punchbowl News).
הפרסום הפך חשוב במיוחד לאתרי החדשות הללו, שהחלו לצוץ בוושינגטון בעשור האחרון. הוא נועד להשפיע על מי שעשויים לחוקק רגולציה הנוגעת לחברות המשלמות עבור המודעות. נראה כי מטא היא היא השחקנית הגדולה ביותר בתחום זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה