דיגיטל וטק

פייסבוק בצרות: חברה בשם מטא תובעת על גניבת השם

חברה שטוענת שהיא משתמשת בשם מטא במשך יותר מעשור, תובעת את חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם על כך ש"הפרה בחוצפה זכויות קניין רוחני בסיסיות" עם המיתוג מחדש שלה בשנה שעברה
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
חברה שטוענת שהיא משתמשת בשם מטא במשך יותר מעשור תובעת את חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם על כך ש"הפרה בחוצפה זכויות קניין רוחני בסיסיות" עם המיתוג מחדש שלה בשנה שעברה.
חברת המציאות המדומה מטא מניו יורק תובעת את מטא בבית המשפט הפדרלי במנהטן, לפי תלונה שפורסמה ביום שלישי האחרון. "פייסבוק הפרה בחוצפה את זכויות הקניין הרוחני הבסיסיות המעוגנות בחוק האמריקני כדי למחוק עסק קטן, למטא אין סיכוי מול הגוליית הארגונית שהיא פייסבוק". כתבו עורכי הדין של החברה בכתב התביעה. 
 
מטא נוסדה בשנת 2010 ומייצרת "חוויות חיות רב-חושיות" ב"טכנולוגיות חוויתיות וסוחפות", כך לפי אתר החברה. לאחר שמארק צוקרברג הכריז על המותג מחדש של פייסבוק כמתא באוקטובר 2021. מצא טוענת שהיא פנתה לפייסבוק עם ראיות לכך שהיא מפרה את זכויות הקניין הרוחני שלה.
 
החברות ניהלו שמונה חודשים של משא ומתן עקר, מה שלא הותיר למטא כל ברירה אלא לתבוע את פייסבוק השבוע, משום שעסקיה "נפגעו באופן בלתי הפיך", כך על פי כתב התביעה. לטענתם זה פגע בהם כי זה בלבל לקוחות רבים של החברה, או לקוחות פוטנציאלים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Metta זה מילה ביוונית ואף אחד אין זכויות עליה.
    עצה 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מטא מתא מתה, שיכתבו תצהיר שזה בעברית מטא או מתא וזהו. ורק התרגום זהה באנגלית.
    סגור