השוק

צים מכה את התחזיות עם רווח של 1.34 מיליארד דולר

חברת הספנות של עידן עופר מגדילה את היקף הדיבידנדים שהיא מחלקת ל-30% מהרווח הנקי כך שהדיבידנד יהיה של 571 מיליון דולר; צים מאשררת את התחזיות לנשה כולה; אלי גליקמן: בשבועות האחרונים יש ירידה במחירי התובלה הימית
ניצן כהן |  4
אלי גליקמן עידן עופר (צילום סיון פרג')
צים, חברת הספנות שבשליטת קנון של עידן עופר סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווחי ענק של 1.34 מיליארד דולר. בנוסף החברה מעלה את הדיבידנדים שהיא משלמת ל-30% מהרווח הנקי כך שכל מניה תקבל דיבידנד של 4.75 דולר שהם בסך הכל 51 מיליון דולר.
במקביל אישררה החברה את התחזיות לשנה כולה שכוללות רווחי EBITDA בטווחים של 7.8 ל-8.2 מיליארד דולר.
 
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-1.34 מיליארד דולר (לעומת 888 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), עלייה של 50%, שהם רווח מדולל למניה של 11.07 דולר (לעומת 7.38 דולר בתקופה המקבילה אשתקד). ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-2.10 מיליארד דולר, עלייה של 57% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-1.76 מיליארד דולר, עלייה של 52% מהתקופה המקבילה אשתקד.
מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-3.43 מיליארד דולר, עלייה של 44% מהתקופה המקבילה אשתקד. צים הובילה 856 אלף מכולות (TEU) ברבעון השני, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 3,596 דולר, עלייה של 54% מהתקופה המקבילה אשתקד. יחס מינוף נטו1 (Net leverage ratio) של 0.1x ליום 30 ביוני 2022, בהשוואה ליחס מינוף של 0.0x ליום 31 בדצמבר 2021.
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-571 מיליון דולר, או 4.75 דולר למניה, סכום המייצג 30% מהרווח הנקי לרבעון השני והשלמה חד-פעמית של 10% מהרווח הנקי לרבעון הראשון לשנת 2022.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "דיווחנו היום על תוצאות מצוינות לרבעון השני של 2022, כולל רווח נקי של 1.34 מיליארד דולר, כמו גם, תוצאות שיא לחציון הראשון של שנת 2022 עם שיעורי רווחיות יוצאי דופן, מהגבוהים בתעשייה. בתקופה זו, המשכנו לחזק את מעמדה של צים כמובילת חדשנות דיגיטלית בענף ההובלה הימית, תוך שמירה על ביצועים חזקים, גמישות ומחויבות לצמיחה רווחית.
"הודות לאמונתנו ביכולתה של צים לייצר רווחיות לאורך זמן, אנו מגדילים את שיעור הדיבידנד הרבעוני שמשלמת החברה מ-20% ל-30% מהרווח הרבעוני הנקי. בכך אנו מאפשרים לבעלי המניות של החברה ליהנות מהתוצאות החזקות של החברה באופן ישיר יותר ועל בסיס רבעוני. במקביל, אנו משמרים את מדיניות הדיבידנדים שלנו, לפיה בעלי המניות יוכלו לקבל עד 50% מהרווחים השנתיים".
גליקמן הוסיף, "בשבועות האחרונים, נרשמה ירידה הדרגתית במחירי ההובלה, לרבות בקווי הסחר באוקיינוס השקט על אף הביקושים והעומס הנמשך בנמלים, הנובעת מגורמי אי-יציבות מקרו-כלכליים וגיאופוליטיים. מגמה זו משקפת את האופי הדינמי של הענף ואת החשיבות של המשך ההתמקדות באסטרטגיית הליבה של צים ובחוזקות המפתח שלה.
"אסטרטגית הנישה הגלובלית (global-niche) שלנו מתמקדת בזיהוי הזדמנויות צמיחה אטרקטיביות והתאמת גודל הצי לתנאי השוק המשתנים. דוגמא בולטת לכך היא פעילות הובלת הרכבים שלנו, אשר גדלה מאוניה אחת להובלת רכבים לפני שנתיים ל-10 אוניות כאלו היום. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו תמשיך לשרת אותנו נאמנה גם כאשר מחירי ההובלה ירדו מרמות השיא.
"למרות אתגרים שונים בסביבה העסקית שלנו, בהתבסס על הביצועים החזקים של החברה עד כה השנה, בשילוב עם מחירי הובלה שוטפים (spot) ומבוססי חוזים הממשיכים להיות מאוד רווחיים, אנו מאשררים את התחזית שלנו לשנת 2022, אשר צפויה להיות עוד שנת שיא ברווחיות. במבט לעתיד, אנו משוכנעים שהאסטרטגיה המבדלת שלנו, הצעדים שנקטנו לחיזוק מעמדנו המסחרי ולהבטחת קיבולת הובלה באמצעות הסכמים לחכירת אוניות חדשות וחסכוניות, כמו גם המשך השקעה בחדשנות דיגיטלית ובטכנולוגיות פורצות דרך, ימצבו את צים כמובילה בתעשייה שלנו ויאפשרו לנו להשיא ערך לבעלי המניות שלנו לאורך זמן".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחלה דוח ודיבידנד, לא מובנת התנהגות המניה אתמול (ל"ת)
    היידה 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הסדר חוב
    שלום 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחזירו את כסף של תספורת שעשו
    סגור
  • 1.
    הבא בתור
    דודו 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שני בכירים הלכו בתאונת דרכים עופר הבא בתור אמן!!!!!!!!!!
    סגור
  • אתה נראה לי בדרך למטה לא הוא
    משהו שיודע 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...
    סגור