השוק

חברת הראל נלחמת בבנקים: נכנסת לשוק המשכנתאות

מתחרה חדש בשוק המשכנתאות. חברת הראל תשיק פיילוט במסגרתו תעניק משכנתאות רגילות דרך חברת הבת הראל 60+ המתמחה במשכנתאות הפוכות

מערכת ice | 
הראל ביטוח (צילום Magma Images)
חברת הראל הכריזה ביום חמישי כי היא משיקה פיילוט אשר במסגרתו היא תעניק משכנתאות ותתחרה בבנקים. מטרת המהלך של הראל הוא להקטין את התלות של החברה בתנודות של שוק ההון. הפיילוט ייצא לדרך דרך חברת הבת הראל 60+ המתמחה במשכנתאות הפוכות. עד היום החברה נתנה הלוואות בכחצי מיליארד שקל.
 
בחודשים האחרונים שוק המשכנתאות מושך תשובת לב הולכת וגוברת בזכות השילוב של עליית הריבית ושוק הדיור. נכון להיום שוק המשכנתאות נשלט בצורה בלעדית על ידי הבנקים כאשר בנק מזרחי מוביל עם 36% מהשוק. היקף תיק המשכנתאות במדינת ישראל של הציבור עומד נכון לסוף יולי על קרוב ל-512 מיליארד שקל ומדובר בעלייה של 17.7% לעומת יולי אשתקד.
 
הראל פונה לשוק המשכנתאות הרגילות כהתקדמות טבעית לפעילותה של חברת הראל 60+ הנותנת הלוואות לכל מטרה ללקוחותיה מעל גיל 60 כאשר דירתם היא הבטוחה להלוואה. מדובר בתהליך שמטרתו להוריד את התלות בשוק ההון בו התנודתיות גדולה יותר. החברה מבטיחה שהריביות של המשכנתא הסטנדרטית תהיה אטרקטיבית לעומת הקיים, אך התנאים עדיין לא נחשפו לציבור.
 
סמנכ"ל הכספים של הראל, אריק פרץ, אמר לכלכליסט: "מטרת הראל היא לא להפוך לבנק קטן שנותן משכנתאות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה. להראל ולחברות הביטוח יש התחייבויות ארוכות טווח, שחשופות לשינויים בריבית. מתן משכנתאות לטווחים ארוכים מאפשר לגדר את סיכוני הריבית הללו, מעבר להיותו מקור רווח נוסף. כפי שעשינו בתחום המשכנתאות ההפוכות, נדע לעשות זאת גם לגבי המשכנתאות הרגילות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה