השוק

תורפז רוכשת חברה בארה"ב - תמזג את הפעילות לחברה הנרכשת

תורפז היא אחת החברות המעניינות בבורסה; המניה אומנם לא מתרוממת אך שמה עולה בכל פעם שמזכירים חברה עם פוטנציאל גדול; החברה רכשה 81% מחברה אמריקאית מתחרה ותמזג לתוכה את הפעילות האמריקאית שלה
ניצן כהן | 
קרן חזון (צילום יחצ)
תורפז היא אחת החברות המעניינות בבורסה. היא עוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם וריח ונכנסה לא מזמן לעולם התבלינים. אז מי שהפעילות של תורפז מזכירה לו את פרוטרום על האקזיט המשמעותי שלה - לא טועה.
אם כן, תורפז רכשה במהלך סוף השבוע חברה אמריקאית בטרה לחזק את האחיזה שלה בשוק האמריקאי. לתורפז יש כבר פעילות בארה"ב כשפעילות זו תמוזג לתוך החברה הנרכשת. בשורה התחתונה תרכוש תורפז 81% מחברת תמציות הריח Klabin Fragrances תמורת 24.3 מיליון דולר.
 
קרן כהן חזון: "תורפז ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המשולבת הכוללת צמיחה אורגנית ורכישות שהינן סינרגטיות לפעילות הקבוצה; תורפז מחזקת את פעילותה, נוכחותה ומעמדה כשחקן מרכזי בתחום הריחות בצפון אמריקה באמצעות חתימה על הסכם לרכישת השליטה בחברת קלאבין, שהינה אסטרטגית עבור החברה. רכישה זו תאפשר לתורפז למזג את פעילותה הנוכחית בתחום הריחות בארה"ב יחד עם פעילות קלאבין". 
תורפז תשלים רכישה רביעית מתחילת שנת 2022 ובסה"כ ביצעה שבע רכישות מאז הפכה לחברה ציבורית במאי 2021.
כאמור, תורפז מפתחת, מייצרת ומשווקת תמציות ריח, תמציות טעם, חומרי ביניים לתעשיית הפארמה וחומרי גלם לתעשיית האגרו והכימיקלים העדינים ומוצרי סיטרוס וכימיקלים ארומטיים החברה הנרכשת, קלאבין עוסקת אף היא בתחום. בכוונת החברה לממן את העסקה בחלקה ממקורות עצמאיים ובחלקה ממימון בנקאי. הסכם הרכישה כולל אופציות לרכישת יתרת מניות קלאבין (19%) בהתאם לביצועים, הניתנות למימוש החל מינואר 2026 לתקופה של שנה.
חברת קלאבין נוסדה בשנת 1994 ע"י שאול קלאבין, והחלה את פעילותה בשנת 1998. החברה עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור, שיווק, מכירה ואספקה של תמציות ריח בהתאמה אישית, תערובות שמנים טבעיות, תמציות, חומרי גלם טבעיים וסינטטיים, אפליקציות ופתרונות פונקציונליים לתעשיית הקוסמטיקה, הטואלטיקה, הנרות, מוצרי גוף ושיער הבישום האווירתי, הדטרגנטים ו-Fine Fragrances. מכירותיה של קלאבין בשנת 2021 הסתכמו לסך של כ-9.7 מיליון דולר וה-EBITDA הסתכם לסך של כ-2.4 מיליון דולר. 
מייסדיה ומנהליה, שאול  קלאבין וג'סטין קלאבין, יצטרפו לצוות הניהולי העולמי של קבוצת תורפז תעשיות וימשיכו לנהל ולהוביל בשנים הבאות את פעילותה, וכן את פעילות תורפז ארה"ב בתחום תמציות הריח, שתמוזג עימה.  
ג'סטין קלאבין, סמנכ"ל ומנהל התפעול של קלאבין: " קבוצת תורפז הינה שותף אסטרטגי עבורנו. חיבור היכולות והמשאבים של שתי החברות, יוביל למיקסום היעילות והיכולות, תוך צמיחה משותפת בשוק האמריקאי.  יחד נרחיב ונעמיק את מגוון הפתרונות והמוצרים ללקוחותינו. ההיסטוריה ארוכת השנים שלנו עם מנכ"ל ומנהלי קבוצת תורפז נתנה לנו את הביטחון לקדם יחד את השותפות ביננו. אנו מצפים למקסם את היכולת והפוטנציאל שלנו במתקן שלנו בניו ג'רזי."
תורפז הציגה ברבעון השני של השנה תוצאות שיא של מכירות שצמחו ב-50% ל-30.3 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם שגדל ב-34.7% ל-7 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה עלה ב-32.7% והסתכם ב-4.2 מיליון דולר. 
מתחילת השנה השלימה תורפז 3 רכישות (לא כולל הרכישה של היום): חברת LORI, חברת באלירום וחברת פנטאור. מאז הנפקתה בבורסה במאי 2021 השלימה תורפז שבע רכישות כחלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה שלה לביצוע רכישות סינרגטיות בתחומי פעילותה.
האסטרטגיה של קבוצת תורפז מבוססת על צמיחה משולבת הכוללת יעדים של צמיחה דו-ספרתית ושיפור הפרישה הגיאוגרפית שלה, באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות מיזוגים ורכישות של פעילויות סינרגטיות לפעילות תורפז, תוך מינוף הסינרגיה בין חברות הקבוצה במכירות, ברכש, בפיתוח ובעמידה בדרישות רגולטוריות אשר תורמות לשיפור הרווח הרווחיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה