השוק

בהלה בוול סטריט: הופסק המסחר ב-40 מניות בשל תקלת מחשב

תקלת מחשב בתחילת המסחר בוול סטריט גרמה לתנודות קיצוניות בשורה של מניות מרכזיות בניו יורק מה שגרם לבורסה להפסיק את המסחר בכ-40 מניות שמרכיבות את מדד S&P500
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
בהלה אחזה בשעות האחרונות בוול סטריט לאחר שהופסק המסחר ב-40 מניות כבדות וזאת בשל תקלת מחשב שגרמה לשערים להשתולל. לא ברר כרגע מה מקור התקלה אבל זו גרמה לבורסה לעצור את המסחר למספר דקות.
מדיווחים שונים בכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב עולה כי טרם התברר מה מקור התקלה, אם הייתה זו תקלה תמימה או לחילופין אם הייתה זו מתקפת סייבר אבל השורה התחתונה היא שכל ההתראות שיכולות להיות פעלו בזמן ותוך מספר דקות הופסק המסחר בשורה של מניות כבדות.
נזכיר כי מתקפת סייבר על בורסה בסדר גודל של הבורסה האמריקאית היא תרחיש הבלהות של עולם הכסף וגם אם זה לא הסיפור במקרה הזה, הרי שהתקלה הזו מספקת לנו הצצה ולו קלה על מה יכול לקרות במקרה של מתקפת סייבר רצינית על מערכות המחשב של הבורסה.
בישראל נזכיר המערכת הבנקאית מקיימת שורה של פעולות היערכות להתמודדות עם תקלות מחשב נרחבות שעלולות להשפיע על התקינות של המערכת. בחודשים האחרונים התקיים תרגיל רב משתתפים בנוכחות נציגים של המפקח על הבנקים כאן בישראל שם עלו תהיות אודות המוכנות של המערכת הבנקאית למתקפת סייבר נרחבת או לתקלה תמימה ונרחבת.
כך או אחרת בישראל הוסקו המסקנות המתבקשות מהתרגיל הגדול שנערך והמערכת הבנקאית פעלה לשפר את המוכנות שלה למתקפה כזו או לתקלה נרחבת.
תגיות וול סטריט
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה