השוק

מיקרוסופט היכתה את התחזיות והזהירה מביצועי חטיבת הענן

מיקרוסופט הציגה רווחים גבוהים מהתחזיות המוקדמות אבל הסיפור היה שיחת הוועידה אחרי הדו"חות; בשיחת הוועידה אמרה סמנכ"לית הכספים של החברה כי הכנסות חטיבת הענן שלה החברה ירדו ב-4% עד 5% ברבעון הקרוב
ניצן כהן | 
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
ענקיות הטק התחילו לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי של השנה כשמיקרוסופט הראשונה לדווח. הסיפור בדו"חות החברה מחולק לשניים: הביוצעים ברבעון הרביעי של השנה שהיו טובים יחסית בהשוואה לתחזיות המוקדמות והחלק השני היה שיחת הוועידה שם הזהירה החברה מהבאות.
את הרבעון הרביעי של השנה סיימה מיקרוסופט עם הכנסות של 52.7 מיליארד דולר, הכנסות נמוכות יחסית לתחזיות המוקדמות אבל עדיין משקפות צמיחה של 2% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 17.4 מיליארד דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לרווחים של 17.2 מיליארד דולר.
 
במונחי רווח למניה סיימה החברה את הרבעון הרביעי של השנה עם רווח של 2.32 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לרווח של 2.29 דולר למניה.
הנתון המרכזי ממנו חוששים המשקיעים במיקרוסופט הוא הצמיחה בעיקר של חטיבת הענן - האז'ור - של החברה שמוטה עסקים וחברות טק אחרות. נסביר כי חטיבת הענן של מיקרוסופט מושפעת מאוד ממצב המקרו מאחר וכשהכלכלה צומחת במהירות מוקמים עסקים חדשים וכאלה שכבר פועלים מרחיבים את הפעילות שלהם וזה אומר יותר מכירות של שירותי מיקרוסופט, מוטת העסקית.
כאן אמרה בשיחת הוועידה סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט כי החברה מעריכה שהכנסות חטיבת הענן שלה ירדו ב-4% עד 5% ביחס להכנסות ברבעון הרביעי של השנה. האמירה הזו תיקפה למעשה את חששות המשקיעים והמניה שעלתה עם פרסום הדו"חות ב-4% החלה לאבד גובה והעליות האלה נמחקו.
כדי להבין עד כמה חטיבת הענן של מיקרוסופט חשובה צריך להסתכל על ההכנסות שלה ואלה הסתכמו ברבעון הרביעי של השנה ב-21.5 מיליארד דולר, כמעט מחצית מההכנסות הכוללות של מיקרוסופט מגיע משם. ההכנסות של החטיבה צמחו ב-18% ביחס להכנסות שלהם ברבעון הרביעי של 2021 אבל היו נמוכות מההכנסות ברבעון השלישי של השנה ועדיין גבוהות מהתחזיות של האנליסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה