השוק

הכריש מקשת 12 גייס 13 מיליון דולר: מה יעשה בכסף?

הסטארטאפ BridgeWise מגייס 13 מיליון דולר בהובלת Group11 של המשקיע דובי פרנסס: "יהיה מרתק לראות את ההשפעה של ברידג׳ווייז על התעשיה האדירה הזו בעתיד הנראה לעין, ולראייתי הבשורה אותה מביאה החברה לשוק היא לא פחות ממהפכנית״
מערכת ice | 
דובי פרנסס (צילום vecteezy, יחצ)
חברת הסטארטאפ BridgeWise (ברידג'ווייז), המנתחת נתונים פיננסיים של שווקי ההון ומייצרת מחקרים מבוססי AI, השלימה סבב סיד של 13 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Group11 של המשקיע דובי פרנסס, בהשתתפות זרוע ההשקעות של הבורסה הברזילאית (L4VB), קרן ההשקעות Mangrove Capital, ג'פרי קיל, לשעבר נשיא בנק נשיונל ריפבליק בבעלות אדמונד ספרא, הווארד מורגן, מייסד קרן הגידור רנסנס טכנולוגיס, מהקרנות המצליחות והגדולות בהיסטוריה של וול סטריט, ודיוויד מג'רמן, מנהל ההשקעות הכמותיות של רנסנס טכנולוגיס.
BridgeWise הוקמה בשנת 2019 ופעלה עד כה בישראל ובחו"ל בשם Deshe Analytics (דשא אנליטיקס), והחליטה כעת על שינוי שמה כחלק מתהליך המיתוג המחודש של החברה, התומך בהתרחבות שירותי המחקר של החברה לכל חלקי העולם. לקוחות החברה הם בנקים, בתי השקעות ופלטפורמות מסחר ובהם בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי, פסגות, אקסלנס, מיטב דש, IBI ואינטרקאטיב. 
 
הטכנולוגיה של BridgeWise מבצעת ניתוח עומק יום-יומי של נתוני הדו"חות הכספיים של כלל המניות בעולם, ובעזרת בינה מלאכותית, מודלים אקדמיים וטכניקות למידת מכונה, מדרגת את ההסתברות של כל חברה לספק תשואה עודפת על פני קבוצת הייחוס שלה. כלי זה מספק, בלחיצת כפתור, אנליזה פשוטה לקריאה על כל מנייה, בכל שפה. כך, כל משקיע בעולם יכול להבין לעומק את האופציות השונות בשווקים בצורה מהירה, ולבצע החלטות מושכלות בהתאם.
כיום, רוב הבנקים וגופי ההשקעות הם בעלי יכולות מוגבלות לנתח שווקי הון ומניות ולספק ללקוחותיהם המלצות. מחלקת המחקר בבנק מכסה רק כ-200 מניות מהעולם ואילו אנליסט ממוצע יכול לכסות באופן מקצועי עד 20 מניות. הטכנולוגיה של BridgeWise מאפשרת לגופים הפיננסים להגדיל את יכולותיהם ככלל ואת תשואתם העודפת בפרט, לקבל חוות דעת שניה ולא מוטה על כל מניה בעולם, ולקבל בתוך שניות תמצית מנהלים על כל חברה ציבורית בעולם, בשפת האם של הקורא (כולל בעברית), ברמה שחוסכת הרבה מהעבודה השחורה הכרוכה בניתוח עומק של מניה. מנוע זה, המוטמע בפלטפורמות המסחר, מסייע לגופים הפיננסיים לשמר את קהל המשקיעים בתוך האפליקציה, במקום לחפש מידע באינטרנט, ומספק כלי שעוזר לסחור יותר ובאופן איכותי לאורך זמן.
החברה הוקמה על ידי גבריאל דיאמנט (מנכ"ל), בעל מומחיות בבניית מודלים אלגוריתמיים לחיזוי ומידול השווקים הפיננסיים, ביחד עם האחים התאומים דור אליגולא (מנהל עסקים ראשי) ואור אליגולא (סמנכ"ל התפעול), ומור חזן (סמנכ"ל מוצר). BridgeWise מעסיקה כיום 35 עובדים, 25 מתוכם במטה החברה ומרכז הפיתוח במתחם הבורסה ברמת גן והשאר בארמניה ובברזיל. ההון שגויס ישמש לחדירה לשווקים נוספים ופיתוח מוצרים חדשים להגדלת היתרון התחרותי והעמקת יכולות השפה.
גבריאל דיאמנט, מנכ"ל BridgeWise: "בשווקים הפיננסיים, ידע הוא כוח. בשנים האחרונות, עם צמיחת עולם ההשקעות אנחנו רואים הצטברות של יותר ויותר מידע גולמי. מנגד, היכולת של המשקיעים השונים, הן הפרטיים והן המוסדיים לעבד ולנתח את הנתונים השונים לא מצליחה לעלות בסדר גודל דומה. בשנה האחרונה ראינו שמי שהצליח לנתח בצורה עמוקה ונכונה את ביצועי החברות השונות ידע לנתב את ההשקעות ולשפר משמעותית את התוצאות. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לכל משקיע להפוך ל"סופר משקיע" עם יכולות אנליזה מוגברות והיא משדרגת את הדרך בה משקיעים מקבלים החלטות בשוק. היכולת לנתח כל חברה, שוק או מגמה בצורה מהירה ומובנת, בשפת האם של הקורא, בלחיצת כפתור וללא שום הטיה או משוא פנים, היא יכולת שהייתה נראית כמדע בדיוני עד לפני כמה שנים וכיום הופכת ליומיומית."
דובי פרנסס, שותף ומייסד קרן Group 11, מסר: "הפלטפורמה הטכנולוגית שברידג'ווייז פיתחה, הוכיחה את עצמה בשנה החולפת כחסרת תחליף, עבור כל מוסד פיננסי המעוניין בטובת לקוחותיו. בין אם מדובר בשיפור היכולות של מחלקת המחקר או קפיצת מדרגה אסטרונומית בכל הקשור במתן כלים שמאפשרים ללקוחותיהם בכל מדינה שהיא לקבל החלטות השקעה מושכלות. נתוני מכשירי ההשקעה שהטמיעו את הטכנולוגיה של ברידג'ווייז, מציגים תמונה ברורה של פתרון מגדיר קטגוריה בתחום ניתוח המניות כפי שאנו מכירים אותו כיום. יהיה מרתק לראות את ההשפעה של ברידג׳ווייז על התעשיה האדירה הזו בעתיד הנראה לעין, ולראייתי הבשורה אותה מביאה החברה לשוק היא לא פחות ממהפכנית״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה