השוק

תשואות האג"ח האמריקאי לשנתיים חזרו 16 שנים אחורה

בעקבות דברי יו"ר הפדרל ריזרב בקונגרס האמריקאי, זינקו תשואות האג"ח לשנתיים לרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2007; משמעות הדברים היא כי המשקיעים מעריכים שהריבית הגבוהה תישאר איתנו לפחות בשנתיים הקרובות
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
עם תחילת דבריו של ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב בקונגרס האמריקאי, החלו תשואות האג"ח לשנתיים לעלות כשבמקביל תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים יורדות בשיעורים קלים. בסופו של יום תשואות האג"ח לשנתיים מזנקות לרמה הגבוהה ביותר שנראתה בשווקים מאז שנת 2007.
בשורה התחתונה האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נסחר בתשואה של 4.956% בעוד האג"ח הממשלתי ל-10 שנים נסחרות בתשואה 3.945%. כשבמקביל שוק המניות מאבד גובה.
 
משמעות הדברים היא מעניינת אבל מלווה אותנו כבר כשנה וחצי מה שאיפשר למשקיעים להבין את התהליכים האלה. משמעות הדברים אם כן היא שהמשקיעים מעריכים שהריבית והאינפלציה ימשיכו להיות ברמות הגבוהות בשנתיים הקרובות ורק לאחר מיכן יתחילו להירגע וזה גוזר שתי החלטות השקעה לשחקני האג"ח.
החלטת השקעה אחת היא ניהול הכסף לטווחים הקצרים וזה אומר חשיפה כמה שיותר גבוהה כרגע לאג"חים הקצרים שאמורים להגן מפני התמשכות האינפלציה ומכאן התמשכות פרק הזמן בו הריבית תהיה גבוהה. החלטת ההשקעה השנייה היא שאם מנהלים את ההשקעה לטווח ארוך יותר הרי שתשואה לטווחים של 10 שנים, כפי שהם משתקפים כרגע עשויים להיראות אטרקטיביים בעוד 3, 4  או 5 שנים ולכן אנחנו לא רואים את היציבות לטווחים הארוכים.
בגדול, פאוול אמר היום בעדותו כי הפדרל ריזרב נחוש להחזיר את האינפלציה למרכז יעד יציבות המחירים וזה אומר שורה של העלאות ריבית אגרסיביות כבר עכשיו וזה ירסן במעלה הדרך את האינפלציה.
מה שמשחק לטובת התהליך הזה הוא שוק העבודה ההדוק כשעל מידת הדיקותו העדכנית נלמד ביום שישי הקרוב אז יפורסם דו"ח התעסוקה שצפוי להראות תוספת משרות של 203 אלף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תבדקו את עצמכם לפני שמעלים כתבה
    רמי 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשורה התחתונה האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נסחר בתשואה של 4.956% בעוד האג"ח הממשלתי ל-10 שנים נסחרות בתשואה 3.945%. התכוונו בראשון לשנתיים
    סגור