השוק

גלובל X: קריסת SVB היא תולדה של ניהול סיכונים גרוע

ענקית ההשקעות האמריקאית גלובל X מנתחת את קריסת SVB והמסקנה שלה היא שקריסת הבנק, שאינו ממש חשוב לכלכלה האמריקאית, לא תשפיע על המערכת הכלכלית כולה והיא תולדה של ניהול סיכונים גרוע
ניצן כהן | 
SVB (צילום shutterstock)
ענקית הפיננסים האמריקאית, גלובל X, מנתחת את קריסת סיליקון ואלי בנק (SVB) ומגיעה למסקנה שלא מדובר באירוע חוצה סקטור כשלמעשה הוא תולדה של ניהול סיכונים גרוע.
"הקריסה של SVB נבעה משילוב של פרופיל לקוחות ריכוזי, ניהול סיכונים גרוע ועיתוי רע. החדשות הטובות הן שככל הנראה מדובר במקרה נקודתי יחסית, ו-SVB אינו מוגדר כבנק בעל חשיבות "סיסטמית" על ידי הוועדה ליציבות פיננסית (Financial Stability Board).
 
"נראה כי הקריסה היא תולדה של אי-התאמה נכונה של הנזילות, ונטילת סיכונים מופרזת - ולא של מצוקת אשראי, כפי שהיה ב-2008. על כן, איננו צפויים לראות התפשטות במערכת הפיננסית בדומה למה שראינו ב-2008. להערכתנו, יש סיבות לאופטימיות כי האירוע יהיה מוגבל ולא יפגע ביציבות המערכת הבנקאית האמריקאית. יש לזכור כי הקריסה של SVB גם קשורה להאטה במגזר הטכנולוגיה והירידה בתחזית ההכנסות ובהיקפי גיוסי ההון. כמו כן, כספי הלקוחות לא אבדו לחלוטין ורובם - אם לא כולם - אמורים לראות את כספם חזרה" כותבים האנליסטים של בית ההשקעות.
"יש לזכור" הם מוסיפים "כי הבנקים האמריקאים הידקו מאוד את ניהול הסיכונים שלהם בעקבות המשבר הפיננסי של 2008 וכי הם נתונים לפיקוח מתמיד וקפדני. בניגוד ל-SVB, הבנקים האמריקאיים הרבה יותר מגוונים מבחינת פורטפוליו הנכסים, פרופיל לקוחות, וקווי פעילות.
"הבנקים האזוריים אמנם יותר ריכוזיים בחשיפה שלהם, בהשוואה לבנקים הגדולים, אך גם מדובר בריכוזיות גיאוגרפית, ולא בריכוזיות העסקית שאפיינה את SVB. ייתכן כי בעקבות המשבר, מניות הבנקים ייסחרו בהנחה ביחס לשווי הנכסים שלהם. ואולם, בשונה מ-2008, המשקיעים לא מתמחרים תרחיש של פשיטות רגל.
"הקריסה של הבנק לא אמורה לפגוע באופן ניכר בכלכלה הרחבה, ואולם ייתכן כי חברות סטארט-אפ מסוימות ייקלעו לקשיים בתקופה הקרובה, ולכך עשויות להיות השפעות מקומיות. ייתכן שגם נראה בטווח הקרוב קשיים בגיוסי הון בזירת ההון סיכון" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה