השוק

שנה מדהימה למכלול מימון: זינוק של 120% בהכנסות ב-2022

מכלול מימון, המתמחה  במתן אשראי חוץ בנקאי, מדווחת על עלייה של 19.7% בתיק ההלוואות והשקעות ברבעון הרביעי שחצה את רף המיליארד שקל והסתכם לסך של כ-1.05 מיליארד שקל בשנת 2022
מערכת ice | 
אורי פז (צילום דניאל לילה)
חברת מכלול מימון הציבורית, העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליזמים בבנייה למגורים ובמתן חוב מורכב, מימון עסקים בצמיחה ומימון מזנין, מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2022 כולה. החברה מציגה תוצאות חזקות, עלייה בתיק האשראי, בהכנסות וברווח, המשקפים את מגמת צמיחת החברה.
מכלול מדווחת על עלייה של 19.7% בתיק ההלוואות והשקעות ברבעון הרביעי שחצה את רף המיליארד שקל והסתכם לסך של כ-1.05 מיליארד שקל בשנת 2022. מתוך התיק, בסוף הרבעון תיק ההלוואות של מכלול נדל״ן עמד על כ-525 מיליון שקל, תיק ההלוואות של מכלול צמיחה עמד על 489 מיליון שקל ותיק ההלוואות של מכלול מזנין שהתחילה את פעילותה ברבעון השלישי, עמד על 30.7 מיליון שקל.
למכלול נדל"ן היו 172 פרויקטים בליווי נכון לתאריך המאזן (לא כולל פרויקטים שמסגרת האשראי שלהם אופסה אך עדיין נמצאים בליווי) ועוד כ-77 פרויקטים אושרו וצפויים להיכנס לליווי ברבעונים הקרובים.
החברה מדווחת ברבעון הרביעי של 2022 על הכנסות בסך של כ-34.4 מיליון שקל, עלייה של 42% בהשוואה לרבעון הקודם. הכנסות מראש במזומן הסתכמו ברבעון הרביעי ב-37 מיליון שקל, בהשוואה ל-29.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. בנוסף התקבלו עוד הכנסות מראש בגין מניות חברת נדל"ן בסך של כ-5 מיליון שקל. סך הכנסות מראש במאזן עומד על 42 מיליון שקל.
הרווח הנקי מנוטרל מהוצאות חשבונאיות שאינן תזרימיות ברבעון הרביעי של 2022 עמד על כ-10.6 מיליון שקל בהשוואה ל-8.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022. רווח נקי רבעוני הסתכם בסך של כ-8.8 מיליון שקל לעומת 6.4 מיליון שקל ברבעון השלישי.
התשואה על ההון לרבעון הרביעי של 2022 עמדה ברבעון הרביעי על 19.8% במונחים שנתיים, ולכל שנת 2022 עמדה על 17.1% במונחים שנתיים.
סך קווי המימון העומדים כיום לרשות החברה מסתכמים  ל-1.21 מיליארד שקל - 1.065 מיליארד שקל ע"י המערכת הבנקאית וכלל ביטוח ו-155 מיליון שקל באג"ח סחיר.
החברה חווה ביקוש משמעותי לפתרונות אשראי ומימון. הפתרונות של מכלול נדל"ן פוגשים ביקוש קשיח ומחסור בפתרונות דיור במדינת ישראל וכן גאות בשוק ההתחדשות העירונית עם הבשלתם של פרויקטים רבים. השילוב של חולשת השוק הראשוני במניות ובחוב, לצד גידול בצרכי אשראי של חברות למטרות צמיחה בתחומי התעשייה, שירותים, טכנולוגיה, תשתיות אנרגיה חלופית ונדל"ן בארץ ובחו"ל, מספק למכלול צמיחה הזדמנויות לצמיחה מואצת תוך אפשרות לבחינה קפדנית בבחירת הלווים.
אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון: "אנו מסיימים את שנת 2022 כשנה חזקה המסמנת את המשך המגמה גם בשנת 2023. הפעילות המגוונת של החברה, שנותנת מענה מקיף למגזר העסקי, נהנית מהמשך ביקושים משמעותיים לפתרונות אשראי, גם בתחום הנדל"ן וגם בקרב חברות הזקוקות לאשראי לצמיחה. אנו זוכים לאמון מצד המערכת הבנקאית והגופים המוסדיים והמשכנו באופן עקבי להגדיל את המקורות העומדים לרשותנו. צמיחת החברה צפויה להמשיך גם ברבעונים הבאים על רקע הקשחת תנאי אשראי של המערכת הבנקאית בכלל ולתחום הנדל"ן בפרט, וכן חולשה של השוק הראשוני להנפקות ולאג"ח. אנו ממשיכים לבצע תהליך חיתום קפדני, במיוחד בראי התקופה של תנאי המאקרו - עליית הריבית, מטייבים את התיק ומצפים להמשך עליה בהכנסות, ברווחים וברווחיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה