השוק

הבורסה חושפת: אלו החברות שהכי עניינו את המשקיעים ב-2022

ניתוח מעניין שביצעה הבורסה מגלה מי הן החברות שהכי עניינו את המשקיעים בשנה החולפת, ואיזו חברה שיגרה הכי הרבה הודעות לבורסה; עוד מגלה הניתוח כי רק רבע מהחברות בבורסה דיווחו מראש על מועד פרסום הדו"חות הכספיים שלהם
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
נתונים מעניינים מפרסמת היום הבורסה על שנת 2022. הנתונים הסטטיסטיים האלה מטרתם הגדולה היא להגביר את השקיפות בכל הנוגע לחברות הנסחרות בתל־אביב וזה משמעותי מאוד. הבורסה היא בראש ובראשונה כלי מקרו-כלכלי חשוב מאוד בהתפתחותם של עסקים ורק אחר כך היא כלי השקעה משמעותי לציבור. בין זה לזה הרי ששקיפות היא כלי העבודה החשוב ביותר לציבור בכל הנוגע להשקעות בבורסה ומכאן חשיבות הנתונים שמתפרסמים היום.
בבורסה בחנו שלושה פרמטרים המצביעים על רמת העניין שייצרו החברות בקרב המשקיעים: חיפושי חברות, חיפושי דיווחים ומינויים ב"סוכן החכם". עשר החברות שהמשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה היו: קבוצת דלק (5,484 חיפושים), ישראל קנדה (4,839 חיפושים) וג'י סיטי (4,782 חיפושים). בהמשך הרשימה: שיכון ובינוי, נורסטאר, לאומי ושופרסל שרשמו כולן יותר מ-4,000 חיפושים. בנק הפועלים, פטרוכימיים והאב אבטחת מידע סוגרות את העשירייה.
עכשיו נסביר את הדברים: קבוצת דלק עברה תהליך של שיקום מרמה קרובה מאוד לחדלות פירעון בשנת 2021 עד למצב בו היא סיימה את שנת 2022 כמעט ללא חובות למערכת הבנקאית, רווח נקי של 4 מיליארד שקל ודיווידנדים שהיא חזרה לשלם ומכאן העניין הגדול בה.
לגבי קנדה ישראל וג'יסיטי הרי שכאן מדובר בהשקעה גדולה מאוד שעשתה קנדה ישראל בנורסטאר שהיא חברת האם של ג'יסיטי (גזית גלוב לשעבר), עד כדי שכמעט והתפתח שם מאבק שליטה ומכאן העניין הגדול בשתי החברות הללו.
בבנקים הדברים ברורים יותר. המערכת הבנקאית היא שיקוף של כלכלת ישראל ומכאן משקיעים זרים שרוצים להיחשף לכלכת ישראל עושים את זה קודם כל באמצעות הבנקים ומכאן נגזרת התנהלות שונה מעט של הנהלות הבנקים, וזה אומר דיווידנדים ורכישה חוזרת של מניות, דברים שחשובים מאוד למשקיעים הישראלים הגדולים ובטח למשקיעים הזרים.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מהניתוח של הבורסה מגלים כי 56% מהחברות במדד ת"א-35, שאינן דואליות, מדווחות גם באנגלית (נתון חשוב מאוד למשקיעים הזרים). רק כרבע מכלל החברות עדכנו מראש על מועדי פרסום דו"חות שנתיים ורק חמישית מקיימות שיחות ועידה.
נכון לסוף שנת 2022 נסחרות בבורסה 548 חברות ציבוריות, מתוכן 153 חברות טכנולוגיה ו-52 חברות ביו-מד. בבורסה 52 חברות דואליות, הנסחרות גם בבורסות בארה"ב או באירופה. מחזור המסחר היומי הממוצע במניות עמד בשנת 2022 על כ-2.3 מיליארד שקל, גידול של 22% ביחס לשנת 2021 ושיא מאז שנת 2011.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סכנה - גולן בוחניק שמאי אשדוד
    סכנה - גולן בוחניק 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מזהירה אנשים מגולן בוחניק שמאי באשדוד. הוא יוציא לכם את הנשמה ולא ייתן לכם לישון בלילה, ויסחוט מכם כל גרוש הוא איים וסחט איש זקן!!! וגם סחט עוד
    סגור