השוק

בנט לוקח קרדיט על קרפור: "התאפשר בזכות הממשלה בראשותי"

ראש הממשלה לשעבר זקף את כניסת הרשת לארץ לשתי רפורמות שעברו בתקפות הממשלה בראשותו ואמר: "ללא רפורמות אמיצות אלו, רשת קרפור לא יכולה הייתה לייבא לארץ כ-2,500 סוגי מוצרים שונים תחת המותג הפרטי שלהם והיא פשוט לא הייתה מגיעה היום לישראל"
מערכת ice |  1
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
קרפור ישראל השיקה הבוקר (שלישי) 50 סניפים ראשונים ברחבי הארץ (הרשימה המלאה מטה). זו הפעם הראשונה בה ענקית מזון בינלאומית פותחת סניפים בישראל. טקס ההשקה התקיים במעמד ניר ברקת שר הכלכלה, אלכסנדר בומפרד מנכ"ל קרפור גרופ, פיליפ הוזה יו"ר הדירקטוריון של קרפור גרופ, פטריק לאספרגו מנכ"ל הפעילות הבינלאומית של קרפור, אורי קילשטיין מנכ"ל קרפור ישראל, צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה, דני ומייקי זלקינד בעלי השליטה באלקטרה ואייל אלי יו"ר ועד העובדים. 
קרפור מחזיקה בכ-14  אלף סניפים באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה, ולה מחזור מכירות של כ- 400 מיליארד שקלים (כמעט פי 6 ממכירות כלל השוק בישראל). כלל הסניפים תוכננו ע"י קרפור והוקמו לפי הקונספט של הרשת תוך עמידה בסטנדרטים הבינלאומיים שלה. טרום ההשקה וכחלק מתהליך הסבת הסניפים והתאמתם לסטנדרט הבינלאומי, פקדו את הסניפים בישראל כ- 20 בעלי מקצוע מרשת קרפור העולמית על מנת להכשיר את הצוותים המקומיים. 
 
מי שלקח קרדיט מעט מפתיע על כניסת של הרשת לישראל, הוא ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שכתב את הדברים הבאים בחשבון הטוויטר שלו: "כניסתה המבורכת רשת קארפור לישראל התאפשרה בזכות שתי רפורמות דרמטיות שהעברנו בממשלה בראשותי:
1. אימוץ התקינה האירופאית (רפורמת ״קסיס״) - בגדול החלטנו שמוצר שעובר את כל מבחני התקינה האירופאיים, הוא טוב גם לישראלים, ואין צורך להעמיס עוד חסמים ובדיקות ״מיוחדות״ לישראלים (שבעצם נועדו לחסום ייבוא ותחרות).
2. המעבר להצהרת יבואן במקום בדיקות פרטניות של פריטי הייבוא".
הוא המשיך: "ללא רפורמות אמיצות אלו, רשת קרפור לא יכולה הייתה לייבא לארץ כ-2,500 סוגי מוצרים שונים תחת המותג הפרטי שלהם והיא פשוט לא הייתה מגיעה היום לישראל. עלויות הבדיקות והרגולציה היו הופכות את זה לבלתי כדאי. זו דוגמא קלאסית כיצד הסרת רגולציה שעשינו מביאה תוצאות היישר לכיס הצרכן. את פירות הרפורמות הללו יקטוף כל צרכן בישראל".
עוד הוסיף בנט: "את שתי הרפורמות העברנו במסגרת חוק התקציב (ההסדרים) המאוד נועז שלנו. לא ברור מדוע חיכו לזה כל כך הרבה שנים. תודה לשר האוצר לשעבר ליברמן, לשר החוץ לשעבר לפיד (שפעל להזמין את הרשת), לשרת הכלכלה לשעבר ברביבאי, לסגן השר לשעבר אביר קארה ולמנכ״ל משרד רה״מ בתקופתי יאיר פינס. כך צריך להמשיך!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחיאות כפיים
    אבו נזק 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין את הסבתא שלנו העיקר שתישאר בבית
    סגור