השוק

חברת הפינטק של ג'ק מא בדרך חזרה להנפקה?

הרשויות בסין צפויות להכריז על קנס של לפחות 8 מיליארד יואן (1.1 מיליארד דולר) על חברת הפינטק אנט גרופ (Ant Group) - אותה הקים מייסד קבוצת עליבאבא ג'ק מא; הקנס יכול להוביל בסופו של דבר להחיות את תוכניות ההנפקה שבוטלו ב-2020
מערכת ice | 
ג'ק מא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הרשויות בסין צפויות להכריז על קנס של לפחות 8 מיליארד יואן (1.1 מיליארד דולר) על חברת הפינטק אנט גרופ (Ant Group) - אותה הקים מייסד קבוצת עליבאבא ג'ק מא. על פי דיווח ברויטרס, הבנק המרכזי של סין, שהוביל את הדרישות הרגולטוריות נגד באנט לאחר ביטול ההנפקה שלה בהיקף של 37 מיליארד דולר בסוף 2020, צפוי לחשוף את הקנס בימים הקרובים.
הקנס יהיה אחד הגדולים ביותר שהוטלו על חברת טכנולוגיה בסין. סין כבר הטילה קנסות גדולים על חברות טכנולוגיה - 1.2 מיליארד דולר על דידי בשנה שעברה ו-2.8 מיליארד דולר על עליבאבא ב-2021. הוא גם יכול בסופו של דבר להחיות את התוכניות להנפקה בכך שיסלול את הדרך לקבלת רישיון לפעול כחברת החזקות פיננסית.
 
אנט, שהוקמה על ידי המיליארדר ג'ק מא, עוסקת בעיבוד תשלומים, הלוואות לצרכן והפצת מוצרי ביטוח, בין היתר. באמצע 2020 לפני ביטול ההנפקה שלה, היא הוערכה על ידי כמה משקיעים ביותר מ-300 מיליארד דולר. מאז אפריל 2021, אנט עוברת רשמית ארגון מחדש עסקי גורף, הכולל הפיכתה לחברת אחזקות פיננסית שתכפוף אותה לכללים ודרישות הון דומות לאלו של הבנקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה