השוק

הכרישים בקשת 12 בעסקת ענק: במה הושקעו 2.5 מיליון שקל?

מיזם חדש שיתחרה באילון מאסק וכבר מחזיק בחוזה חתום בשווי 117 מיליון דולר, הגיע לתכנית הריאליטי עסקים והותיר את הכרישים המומים. מי החליט להכנס עבור 1.5% בלבד ומי אמר: "זה יוניקורן ביג טיים"?

מערכת ice |  6
הכרישים בעסקת ענק (צילום צילום מסך מאקו)
עסקת ענק נחתמה אמש (שני) בריאליטי העסקים של קשת 12, "הכרישים", שכנראה צריכה לאותת לאילון מאסק שיש תחרות בדרך כחול-לבן. כבר בפרק פתיחת העונה, דובי פרנסס ואמיר איל החליטו לחבור ליזמים דדי חזיזה ורפאל ברק מחברת NexTenna ולתת להם סכום עתק עבור נתח מזערי.
חזיזה סיפר בפיץ': "אנחנו מביאים בשורה חדשנית מהחלל, הטכנולוגיה מאפשרת לתקשר עם לוויינים נמוכי מסלול שזזים ביחס לקרקע בצורה מאוד יעילה ונצילה. האנטנה הקטנה מיועדת לרכבים, הגדולה לבתים. זה קל, זול מאוד וצריכת ההספק סופר נמוכה, ירוקה. זה ייגמר ב-20 ואט לעומת 1,600 ואט. גייסנו כבר סכומים די משמעותיים שנחלקו לשני תחומים: לתחום הכימי, פיתוח חומר שבו אנחנו שולטים במהירות האור, מה שדרש עבודה מאוד אינטנסיבית. יש לנו התחייבות לאספקה של מערכות בסוף השנה לחברה מאוד גדולה בתחום- OneWeb"..
לדברי היזמים, החוזה שנחתם עם OneWeb, שהיא המתחרה הגדולה של חברת SpaceX השייכת לאילון מאסק, עומד על סך 117 מיליון דולר. הכרישים יכולים היו להכנס עם 1,250,000 שקלים תמורת 0.5% מהחברה. "הגענו לנקודה שהפריצה לתוך השוק האזרחי היא קריטית. קיבלנו הזמנה מ- OneWebל-50,000 טרמינלים. יש צורך לזוז מהר מאוד כי הם רוצים 400,000 במיידי לאחר מכן. אנחנו צריכים חשיפה מקסימלית כדי להגיע למשקיעים הנכונים. נשמח להגדיל את צוות היועצים עם משקיע בעל ידע עסקי או טכני שיוכל להוסיף לקבוצה".
פרנסס אמר מיד: "אני בפנים. אני אשקיע. אני אתן לכם את מה שביקשתם ובנוסף לזה אני רוצה עוד חצי אחוז עמלת יועץ. אני מתחייב, בוודאות, בלי שאלה בכלל, לחבר אתכם עם טום מולר, ה-CTO לשעבר ב-SpaceX. הוא הבעלים של חברת Impulse Space ויכול להיות בבורד שלכם. הוא סופר מחובר לאילון ול-SpaceX. אם אצליח להביא אותו, תתנו לי את חצי האחוז הנוסף. אם לא, תשאירו אותי עם חצי האחוז שלי".
איל אמר: "אני יכול לחבר אתכם עם הרבה יותר אנשים בתחום החלל. אני אתן את הסכום שביקשתם תמורת חצי אחוז, כשבסבב הגיוס הבא אני רוצה לקבל הנחה. בנוסף, בהנחה ואני מחבר אתכם לאנשים משמעותיים בתעשייה שיעזרו לכם, נעשה מקצה שיפורים. אני רוצה להיות בבורד, אפילו עם הסכום הזה, כי אני יכול לתת לכם ערך פיננסי והנדסי ביחד. אני יודע על מה אתם מדברים, יש לי רקע בהנדסת אלקטרוניקה והייתי באמ"ן".
מה הוחלט לבסוף? "אפשר גם וגם, אם תגדילו את הסכום. תגידו כן" אמרו השניים וחזיזה וברק הסכימו ולחצו ידיים. הם קיבלו 2,500,000 שקלים תמורת 1.5% מהמיזם כולו. "זה יוניקורן ביג טיים, ביג טיים", קבע איל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עשו אחלה עסקה
    שסק 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל ירוויחו פי 34 על הכסף בלי לעשות כלום. הזמנה 50 טרמינילים ב117 מליון דולר ועוד 400 הזמנות נוספות.. בלי שיווק בלי הפצה הסכם חתום נשמע חלום... ואם אין הסכם הם ייתבעו על מלא לא נראה לי שהם משקרים כשהכל מצולם...
    סגור
  • 5.
    לסמוך על ישראלים זה בפירוש הלך הכסף (ל"ת)
    גיל 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 4.
    השקעה כזאת לא עושים בלי לבדוק טוב
    יזם 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו שזוהר אמר. אמיר בפרק הבא עם המנוע חיפוש הרבה יותר רציני. רק זוהר מבין שם עניין חח
    סגור
  • 3.
    האמת היזמים לא נראו לי כאלה אמינים
    דורון 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי הם ניסו להסתיר בהתחלה שהם בתוכנית חיפשו חשיפה והכרישים עלו על זה. דבר נוסף זה פשוט היה הדבר המתבקש לעשות שהיה צריך לצרף גם את פרנסס וגם את איל ועם כל אחד לעשות את אותה העיסקה המקורית בלי קשר לשני וזה מה שכולם כולל הצופים קלטו והם לא קלטו עד שהכרישים אמרו להם לעשות זאת, אז היה לי תחושה שאולי הם או לא שלא אמינים מספיק או מנותקים ונמצאים בבועה משלהם, פשוט הרגשתי שלא ניתן ממש לסמוך עליהם.
    סגור
  • 2.
    כרישים?
    אבי 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה התלהבות תמורת1.5% ,קטן עליהם 2.5מליון
    סגור
  • 1.
    הלך הכסף (ל"ת)
    משקיע רציני 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור