השוק

שיכון ובינוי בעסקה של מאות מיליונים: כלל רוכשת את מניות החברה

שיכון ובינוי נדל"ן הודיעה כי השלימה בהצלחה את עסקת מכירת המניות לכלל. חברת הבת של שיכון ובינוי תמכור מניות בשווי של כ-400 מיליון שקל
מערכת ice | 
תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי. הדמיה: גיא איגדרא אדריכלים (צילום סיון פרג')
חברת הבת של שיכון ובינוי, שיכון ובינוי נדל"ן, הודיעה על השלמת עסקת מכירת המניות עם חברת כלל ביטוח. במסגרת העסקה, כלל ביטוח תרכוש 8% ממניות חברת שיכון ובינוי נדל"ן בשווי של כ-400 מיליון שקל. עסקה זו יוצאת לפועל במסגרת הרצון של שיכון ובינוי להפחית את חובותיה.
הכנסות חברת שיכון ובינוי ברבעון השני של שנת 2023 מסתכמים בשני מיליארד ו-86 מיליון שקל, עלייה של כ-20.4% מהכנסות התקופה המקבילה אשתקד. בחברה מסבירים כי הגידול בהכנסות נובע מגידול של מאות מיליוני שקל במגזר הזכיינות.
 
כזכור, חברת שיכון ובינוי הודיעה כי קיבלה את האישורים הדרושים וכעת, תוכל להשלים את מכירת חלקה שעומד על כ-21.6% בכביש האגרה SH-288 שנמצא ביוסטון שבארצות הברית. חלקה של שיכון ובינוי יימכר לשותפה שלה באחזקת הכביש, ACS הספרדית.
תמיר כהן, מנכ"ל חברת האם שיכון ובינוי אמר לדה מרקר: "קבוצת כלל ביטוח ופיננסים היא שותפה אסטרטגית משמעותית, שיש ביכולתה לסייע לחברה להאיץ את תוכניות הפיתוח וההתרחבות שלה. שיכון ובינוי נדל"ן מחזיקה בעתודות הקרקע בעלות הערך הגבוה ביותר בישראל, ובכוונתה להמשיך ולהרחיב את פעילותה".
ברק בנסקי, מנכ"ל כ.נ.ף, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "הגדלת ההשקעה בשיכון ובינוי נדל"ן מהווה נדבך נוסף בשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת שיכון ובינוי. כלל השקיעה לראשונה בחברה לפני למעלה מעשור, השקעה אשר הניבה תשואה משמעותית עבור עמיתי כלל ביטוח ופיננסים.
השקעה זו הינה חלק מאסטרטגיית החברה להגדיל את חשיפת תיקי העמיתים לנדל"ן למגורים בישראל בחברות מובילות בתחום. שיכון ובינוי נדל"ן הינה חברה בעלת היקף קרקעות משמעותי לפיתוח, ואנו מאמינים כי מימוש פוטנציאל זה בהובלת הנהלת החברה ימשיך לייצר תשואה גבוהה לעמיתי כלל, בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה