השוק

חושבים למכור את הדירה? בלי זה, יהיה לכם קשה מאוד

חברת המחקר ודירוג האשראי דן&ברדסטריט קובעת במחקר חדש כי הביקוש לדירות שיש להן ממ"ד עולה על חשבון דירות שאין להן ממ"ד; "מכירות של דירות בלי ממ"ד בקיפאון מוחלט"
ניצן כהן |  2
רויטל רוט (צילום אלעד גוטמן)
כשאנחנו מדברים על היום שאחרי המלחמה ועל שוק הנדל"ן ביום שאחריה, הרי שאנחנו מדברים על מודעות הולכת וגוברת לנושא הממ"דים בבנייני מגורים. חברת הדירוג והמחקר דן & ברדסטריט אוחזת בהמון מידע וידע הנוגע לעולמות האשראי ומהידע הזה ניתן לייצר תובנות לגבי ההמשך וזה הופך להיות משמעותי מאוד.
"כיום, הביקוש לדירות עם ממ"ד עולה, ומנגד, מכירות של דירות ללא ממ"ד, בעיקר בדרום הארץ, בקיפאון מוחלט. בניגוד לשאר הענף – קבלנים העוסקים בבניית ממ"דים מוצפים בהזמנות עבודה.

"על פי הערכות שונות, בישראל כ- 2.85 מיליון דירות למגורים, ומתוכן כ- 1.6 מיליון ללא ממ"ד, כלומר רק כ-44% מהדירות ממוגנות. היום כבר ברור שנושא מיגון הדירות הוא בעל חשיבות לאומית, מצריך תכנון וחשיבה ואסטרטגיה לטווח ארוך.
"בתל אביב לדוגמה, בבניינים רבים אין ממ"ד תקני. דירות רבות בבניינים אלה הן של יורשים או משקיעים. הדירות מושכרות לצעירים, הביקוש גדול מאד ואין אינטרס לבעל הדירה להיכנס לעליות הכספיות שבהתקנת ממ"ד (הדירה תושכר בכל מקרה, עם או בלי ממ"ד) במקרים אחרים מתגוררים בדירות אנשים מבוגרים, שגם הם לא מעוניינים להיכנס לשיפוץ ארוך" אומרת רויטל רוט מנהלת מחלקת אנליסה בדן & ברדסטריט.
"העניין צריך להיות מטופל ברמה לאומית, עם תוכנית עבודה מסודרת. מחירו של ממ"ד כיום עומד על כ- 200-150 אלף שקל, והתקן קובע שעליו להיות עמיד בפני פגיעות הדף ורסיסים בלבד.
"כלומר, הוא אינו ממוגן מפני ירייה של רובה. בנוסף, לפי התקן הממ"דים נבנים ללא יכולת נעילה מבפנים, בשל החשש כי נעילה כזו תקשה על חילוץ אם השוהים בממ"ד אינם יכולים לפתוח אותו. בשלב זה אין פתרון לבעיית הנעילה מבפנים של המבנים, והציבור פונה לפתרונות "מאולתרים" כמו נעילת הממ"ד באמצעות בולי עץ, שעלולים לסכן את השוהים בממ"ד.
"כפי שנמסר לנו מגורמים בענף, מיגון ממ"ד כך שיהיה ממוגן מפגיעות ירי יכול לשלש את מחירו. אלה נושאים שבוודאי יצטרכו להילקח בחשבון במיגון מבנים בעתיד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד מעט לא יצטרכו ממד בדרום
    ניר 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כובשים את עזה ,לא יהיה איום טילים מעזה ולכן לא יצטרכו ממדים
    סגור
  • 1.
    הזדמנות רכישה
    יצחק אאאאאא 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי מתקן לסגירת הממ"ד .וזה עולה .1000 שקל כולל התקנה עים .אחריות
    סגור