השוק

יו"ר הפד מצנן את הרוחות: "מוקדם מדי לצפות להורדת ריבית"

דבריו של ראש הבנק הפדרלי של ארצות הברית ג'רום פאוול מתרחשים על רקע החלטת המדיניות המוניטרית הצפויה בעוד פחות משבועיים. בכנס שנערך באטלנטה, הדגיש כי הדברים מתקדמים "בזהירות". הערכה: למרות שהם "שומרים" העלאה אחת בקנה, השיעור בינתיים צפוי להישאר על כנו - בפעם השלישית ברציפות

מערכת ice | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
משקיעים רבים הגיעו למסקנה שהפדרל ריזרב סיים להעלות את הריבית, וכבר מצפים להורדת הריבית בשנה הבאה, אפילו במחצית הראשונה של 2024. אלא שיו"ר הפד ג'רום פאוול ממתן את הרוחות, וממאן להתחייב לכך. "הפד מתקדם בזהירות, מפני שהסיכונים שנובע מתת הידוק או הידוק יתר הופכים מאוזנים יותר", אמר פאוול בכנס שנערך במכללה באטלנטה.
"מוקדם מדי לומר מתי לצפות להורדת ריבית, להסיק בביטחון שהשגנו יציבות מספקת, או לשער מתי המדיניות עשויה להקל". דבריו של פאוול מגיעים פחות משבועיים לפני החלטת המדיניות המוניטרית הבאה של הבנק המרכזי, שצפויה להיערך ב-12 בדצמבר. הפד ככל הנראה ישמור לשמור על ריבית יציבה, שהיא כשלעצמה שיא של 22 שנה, בפעם השלישית ברציפות.
 
בעוד פאוול ובכירים אחרים אומרים שהם אפילו לא חושבים על הורדת ריבית עדיין, חלק מהמשקיעים מצפים לירידה יתחילו באמצע השנה הבאה. לאור הקיפאון בשוק הדיור בארה"ב, שנאבק בירידה במכירות, התרופפות המדיניות המוניטרית מבשרת טובות על הורדת שיעורי המשכנתאות. הפד אינו קובע ישירות את שיעורי המשכנתאות, אך פעולותיו משפיעות עליהן.
בכל זאת, פאוול ובכירים אחרים בפד שומרים ככל הנראה עלייה נוספת אחת בקנה למקרה שהאינפלציה תתברר כעקשנית מהצפוי. עם זאת, לא ברור כיצד, או אפילו אם, הפד יכיר בסיום העלאות הריבית במחזור זה. פקידי הבנק המרכזי נושמים בקלות רבה יותר לאחר שעיון במדד המחירים לצרכן שמשמש את הפד הראה כי העלאות המחירים נחלשו באוקטובר, לאחר שהתגברו מוקדם יותר השנה עקב עליית תעריפי האנרגיה, שפחתו באופן ניכר לאחרונה.
הוצאות הצרכנים והאינפלציה בארה"ב ירדו שניהם באוקטובר, כך לפי דיווח של משרד המסחר האמריקני מיום חמישי. מדד הליבה של מדד המחירים לצריכה אישית, המבטל את מחירי המזון והאנרגיה הפכפכים ומהווה מדד האינפלציה המועדף על הפד, עלה באוקטובר ב-3.5% לעומת שנה קודם לכן, לעומת עלייה של 3.7% בספטמבר. בינתיים, המדד הכולל את כל המחירים עלה ב-3% במהלך אותה תקופה, הקצב החלש ביותר מאז מרץ 2021.
ההוצאה הצרכנית, המהווה כשני שלישים מהתפוקה הכלכלית, עלתה באוקטובר ב-0.2% לעומת החודש הקודם, לעומת עלייה של 0.7% בספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה