השוק

הפניקס בית השקעות: האינפלציה תגיע ל-3.05%, התייקרות בפירות וירקות

על רקע עליית מחירי מוצרי הצריכה, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות רינת אשכנזי מעריכה כי המדד צפוי להיות בעל השפעות מנוגדות. עם זאת, מגמת ההתייקרות בפירות וירקות צפויה להימשך בחודשים הקרובים. סעיפי התרבות והספורט דווקא ירדו, על רקע הפחתת מחירים חדה במחירי הבראה ונופש
מערכת ice | 
פירות וירקות בשוק רמלה (צילום יוסי אלוני/ פלאש 90)
על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות מעריכה הערב (שני) כי מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר צפוי להישאר ללא שינוי וקצב האינפלציה השנתי צפוי לעמוד על 3.05%. לדבריה, המדד צפוי להיות עם השפעות מנוגדות. הרכיבים שצפויים להתייקר בחדות הם מזון, פירות וירקות.
"בדצמבר ראינו ביקושים גבוהים מצד צרכנים ברשתות השיווק, ומנגד מוצרי מזון רבים רשמו התייקרות חדה, כמו שמן זית שמחירו בעולם עלה בכ-120%", מסבירה אשכנזי. "כמו כן, חברות מזון רבות במשק הודיעו על העלאת מחירים בשל שינויים בשערי המטבע, עליות במחירי חומרי הגלם והתייקרות התוצרת החקלאית על רקע המלחמה. חלק מהתייקרות נראה כבר בדצמבר, אך המגמה תימשך גם בחודשים הקרובים".

רינת אשכנזי (צילום: טומי הרפז)
לדברי אשכנזי, פירות וירקות גם צפויים לרשום התייקרות, בניגוד לחודשי דצמבר האחרונים בהם היו ירידות מחירים. הפגיעה בייצור התוצרת החקלאית המקומית בעקבות המלחמה, צפויה לתמוך בהתייקרות פירות וירקות. "בצד שיתמכו בהוזלת המחירים, אפשר למנות את רכיב חינוך תרבות וספורט, וזאת על רקע ירידת מחירים חדה במחירי הבראה ונופש בישראל ובמחירי מסיבות ואירועים", מוסיפה אשכנזי.
 
"גם סעיף הלבשה והנעלה צפוי לרשום הוזלה משמעותית במחירים, לנוכח המבצעים הנרחבים לקראת סוף השנה ברשתות האופנה". בפניקס בית השקעות מדגישים כי בחודשים האחרונים ראינו ביקושים נמוכים בשוק השכירות (בין היתר, בעקבות המלחמה), ורכיב שירותי דיור בבעלות רשם הוזלה משמעותית, ושכר הדירה רשם התמתנות מחירים. מדד הדיור צפוי להישאר ללא שינוי בדצמבר, אך ייתכן כי בשל הירידה בביקושים נראה הוזלת מחירים בסעיף, וזה עשוי לתמוך בהפתעת המדד כלפי מטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה