רכילות עסקית

לן בלווטניק תרם סכום עתק כדי להציל ספריה

מחזיק השליטה ברשת 13 תרם מכיסו סכום כסף גדול בכדי להציל אוסף ספרים ייחודי שהוצע למכירה בבריטניה, בעקבות תרומתו, זו המחווה שזכה לה בעקבות התרומה
מערכת ice | 
לן בלווטניק (צילום דוברות ערוץ עשר לשעבר)
המיליארדר היהודי לאוניד ולנטינוביץ בלווטניק המכונה לן בלווטניק תרם בשבוע שעבר סכום עתק להצלת אוסף בן 500 כתבים בבריטניה. ספריית הונרספלד, שהוקמה לקראת סוף המאה ה-19, הייתה כמעט בלתי נגישה במשך 80 השנים האחרונות. הספריה והאוסף הנדיר שבה הוצעו למכירה פומבית בבית המכירות סות'ביס מוקדם יותר השנה.
בבריטניה חששו ממהלך כזה שמשמעותו היא שכתבי יד יקרים שמצויים באוסף עלולים ליפול לידיים פרטיות. בראשות ארגון הצדקה הבריטי, "ידידי הספריות הלאומיות", נערכו מאמצים להציל את הספריה ובתוך כך נעשה גיוס של כספים, לצד ספריות ומוזיאונים שייקבלו את הכתבים כדי להציל את האוסף - הכולל יותר מ-500 כתבי יד, מהדורות ראשונות ומכתבים. הספקים וסותביס הסכימו לדחות את המכירה הפומבית שהוכרזה בזמן גיוס הכספים כדי לאפשר את הצלתם.
בלווטניק, היהודי והאיש העשיר ביותר בבריטניה, ובעל השליטה המרכזי ברשת 13 מימן מחצית מהסכום שנדרש למהלך שגייסו עבור מהלך ההצלה את גיוסם של המוסדות היוקרתיים: הספרייה הבריטית והספרייה הלאומית של סקוטלנד וכן את אבוטספורד, ביתו של וולטר סקוט במלרוז, בית ג'יין אוסטן ב צ'אוטון ומוזיאון הכומר של ברונטה בהוורת'. מדובר בסכום של 7.5 מיליון דולרים שתרם בלווטניק.
 
כאות הוכרה לבלווטניק על התרומה המכובדת, הוחלט לקרוא לאוסף על שמו מעתה, "ספריית בלווטניק הונרספילד". כזכור, בלווטניק הפך לפני חצי שנה לאיש העשיר ביותר בבריטניה, ונכון להבוקר הונו מוערך ב-36.5 מיליארד דולר. בלווטניק הוא יליד אוקראינה אך מתגורר בבריטניה. בלווטניק מחזיק גם בעסקים בישראל – הוא בעל השליטה בחברת כלל תעשיות שהיא בעלת המונופול על מלט נשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה