רכילות עסקית

וויז שוב משתוללת: עוד אירוע חברה ראוותני שעורר סערה

חברת היוניקורן WIZ שהפכה את מייסדיה למיליארדרים תוך שנה, ארגנה לעובדים שלה מופע מהאגדות: שרית חדד, נועה קירל ואפילו איחוד של רן ונינט לצלילי שירי דיסני
מערכת ice |  4
אסף רפפורט WIZ (צילום אינסטגרם/ רן דנקר, פלאש 90/ יונתן זינדל, הדס פרוש, נתנאל טוביאס)
חברת הסטארט-אפ וויז (WIZ) קיימה בשבוע בשעבר אירוע חלומי לעובדים שלה, כזה שיכול להתקיים רק בחלומות (או בפסטיגל) אומנים מהשורה הראשונה בארץ, כאלה שגם לא מרבים לעשות דברים יוצאי דופן מחוץ לאומנות שלהם, שרו לבקשת החברה ממיטב שירי דיסני.
תחת הנושא של סרטי דיסני, שרו בין היתר: שרית חדד את Can you feel the love tonight ממלך האריות, ברי סחרוף את Prince Ali מאלאדין ואז ובדואט עם מרגול את Circle of life, והשיא של הערב: איחוד מרגש בין רן דנקר ונינט טייב ששרו יחד את A whole new world מאלאדין. בנוסף כיכבו מאור כהן, נועה קירל, עוז זהבי ואילן פלד.
העיתונאי רענן שקד ביקר את החברה בפייסבוק שלו וכתב: "בסוף הסכומים שההייטק כאן הגיע אליהם הפכו לעצומים וחסרי פרופורציה כל כך ביחס לכל סכום אחר שמשולם בישראל, בטח לאמנים, עד שאין אפילו אמן אחד כאן שאיננו למכירה או להתבזות. ושכולם יעשו הכל תמורת הסכום המתאים - וכסף הוא בכלל כבר לא אישו; רוצים ששרית חדד וברי סחרוף יעשו דיסני? כל סכום שיידרש קטן על חברה כמו "וויז". זה, בעצם, מה שערב כזה מאותת לעובדים ולעולם. הוא בא ואומר: אנחנו גדולים על המקום הזה. אנחנו עצומים."
 
עוד הוסיף: "האירוע מאותת לנו שאין יותר שום דבר ואף אחד שאינם למכירה במציאות וסדר היום הכלכליים שההייטק הישראלי מכתיב עכשיו. אישית, לא הייתי רוצה שאמנים שאני נותן להם קרדיט ומקום בחיי ימכרו את כבודם העצמי תמורת הכסף הגדול של איזו חברת טכנולוגיה. ושאם הם כבר עושים את זה, לפחות שיישארו נאמנים למי שהם גם מול התביעה המגוחכת להפוך לנסיכות של דיסני ללילה אחד. מקווה שעובדי "וויז" נהנו. יודע רק שיום שבו ברי סחרוף עושה את "סירקל אוף לייף" כי משלמים לו הוא עוד יום שבו המוזיקה מתה."
כזכור, זו לא הפעם הראשונה שהחברה של רפפורט עולה לכותרות בהקשר הפינוקים הראוותניים לעובדים שלה: בנובמבר האחרון הטיסה החברה את עשרות עובדיה לחופשה שהוגדרה כ-"חלומית" באי האפריקאי מאוריציוס, כאשר גולת הכותרת היה הנושא שהוביל את החופשה: תחרות הישרדות פרטית עם המנחה גיא זוארץ שהוטס במיוחד לשם. בני משפחתם של העובדים, שלא הגיעו לחופשה, קיבלו ארוחת ערב על חשבון החברה.
 
@gilmishali7 #מרגול ו #בריסחרוף עם גלגל החיים 👁 #fyp #פוריו #foryou #viral ♬ צליל מקורי - Gil Mishali

 
אין ספק שהצמיחה של Wiz הייתה מפלצתית והחברה הינה סייבר היוניקורן הכי מהיר בעולם, ובחודש אוקטובר האחרון החברה גייסה כ-250 מיליון דולר לפי שווי חברה של 6 מיליארד דולר. פלטפורמת אבטחת הענן שפיתחה Wiz נמצאת בשימוש על ידי עשרות לקוחות, ובכלל זה כ-15% מחברות Fortune 500. לחברה 180 עובדים, מרביתם בישראל וארה"ב.
את Wiz הקימו אסף רפפורט המנכ"ל; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ-15 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט אשר רכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
רפפורט התייחס אז לשאלה כאשר דחה את הביקורות על החופשה: "לא מבין למה זה משך כותרת או חצי כותרת, זה מאוד מקובל בהייטק שנוסעים לחו"ל ובארה"ב זה עוד יותר מקובל שנוסעים לאיים הקאריביים וכדומה. לא עשינו שום דבר מיוחד".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דוחים . לא פחות (ל"ת)
    יואל 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    הבועה בשיאה לפני ההתפוצצות
    אחד שיודע 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה זה כשיש משקיעים פראיירים שנותנים שישרפו את הכסף שלהם על כלום. המשפט "פראיירים לא מתים אלא רק מתחלפים" מעולם לא היה נכון יותר. המייצג האולטימטיבי של הבועה.
    סגור
  • 2.
    חברה לא ריווחית ולא תהיה
    עמיחי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כסף של משקיעים חסרי מוח הולך לפח
    סגור
  • 1.
    מסכנים המשקיעים שלו שמממנים את המפגן חסר טעם הזה
    סו גיי 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אה רגע, זה אנחנו..
    סגור