רכילות עסקית

בלגן בקרפור: ההודעות הקשות של המנכ"ל המתפטר נחשפות

המנכ"ל המתפטר יצא נגד הרשת: "קרפור ישראל צריכה בעל שליטה שרואה את החברה לטווח הארוך ולא מישהו ברמה של לעשות סיבוב או לחלוב את הפרה". בטרם מכתב ההתפטרות כתב לבעלי השליטה: "פחדנים"
מערכת ice | 
אורי קילשטיין מנכ"ל קרפור ישראל (צילום ענבל מרמרי, shutterstock)

אחרי שדיווחו על הפסדי ענק ברבעון השלישי של 2023, קרפור עשתה מהפכה של ממש, כאשר אורי קילשטיין, מנכ"ל הרשת בישראל, שבבעלות אלקטרה, הודיע ליו"ר צביקה שווימר על התפטרותו מהתפקיד אחרי חצי שנה בלבד שהרשת פועל בישראל. לעת עתה, שווימר יחליף אותו בתפקיד עד למינוי מחליף קבוע.

אלא, שבכלכליסט פרסמו טענות מצד המנכ"ל המתפטר נגד הרשת: "קרפור ישראל צריכה בעל שליטה שרואה את החברה לטווח הארוך ולא מישהו ברמה של לעשות סיבוב או לחלוב את הפרה".
 



עוד הסביר קילשטיין למקורביו את החלטתו, כאשר לדבריו היה אירוע נוסף שהיווה "הקש ששבר את גב הגמל", להגדרתו שהביא לפרידה בין הצדדים, אחרי שכבר הגיש לפני כמה שבועות מכתב התפטרות אחד שלא התקבל. עוד נטען בכלכליסט, שבטרם מכתב ההתפטרות, קילשטיין כתב לאחים זלקינד ולשווימר הודעה קשה בה הם הוגדרו "פחדנים" שיכולים להביא לנזקים שאיתם הוא לא מוכן להשלים.

כזכור, קילשטיין כתב בהודעה לשווימר על סיום תפקידו: "על ההזדמנות להוביל את ההשקה של הקמעונאית הבינלאומית הראשונה בישראל. אני משוכנע שהזרעים שטמַנו יהפכו את החברה למובילה בתחומה".
 

אורי קילשטיין מתראיין על מצבה של קרפור לכאן 11
קילשטיין מונה לתפקיד מנכ"ל קרפור ישראל ביוני 2022. אליה הגיע אחרי ששימש כמנכ"ל קניוני עזריאלי ויו"ר עזריאלי.קום, לפני כן כיהן כמשנה למנכ"ל שופרסל וכסמנכ"ל הסחר והשיווק.
 
בינתיים, לאחים דני ומייקי זלקינד יש החזקות של כ־35% ממניות קרפור ישראל באמצעות אלקטרה צריכה שבראשה הם עומדים. התקווה שלהם היא ששותף חדש יוכל לעזור להם להתאזן כלכלית ולהרים את הרשת שמפסידה מאות מיליוני שקלים ברבעון.
אחרי שדווח כי הדוחות הכספיים של מגזר המזון של אלקטרה צריכה, שכוללת גם ענקית הקמעונאות שנכנסה לישראל לפני מספר חודשים, רשת קרפור ישראל, כוללים הפסדים גדולים בחציון הראשון של השנה ורק הרשת לבדה חתומה על הפסדים של 138 מיליון שקל, המנכ"ל אורי קילשטיין, התייחס לכך בריאיון ל"תוכנית חיסכון" והסביר מה הסיבות.
"כל ההפסדים שהיו קשורים בחציון הראשון הם הפסדים שקשורים בהשקה עצמה", הסביר קילשטיין. "הסניפים שלנו היו סגורים לצורך שיפוצים. אנחנו יצאנו במסע קמפיין רחב ויקר - וצריך לזכור שמכל החצי שנה, רק ארבעים ומשהו ימים הייתה הפעילות של הרשת, כך שהייתי מייחס את זה להקמת הרשת ופריסת הסניפים השנייה בגודלה בישראל. ברבעון שאחרי נראה שיפורים משמעותיים בכל הפרמטרים שיהיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה