השוק

"הזדמנויות עסקיות": מה היזמים הישראלים מחפשים באזרבייג'ן?

על רקע הידוק היחסים הכלכליים בין ירושלים לבאקו, נציגי החברות האזריות הציגו בכנס חגיגי את פוטנציאל שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי האנרגיה, התעשייה והחקלאות. אשרא תעמיד מסגרת בגובה של 200 מיליון דולר לביטוח אשראי ומימון לטובת יצואנים. השגריר ממדוב: "פוטנציאל עצום לחברות"
מערכת ice | 
אזרבייג'ן, ישראל (צילום freepik, shutterstock)
בשנה האחרונה התהדקו משמעותית היחסים בין ישראל ואזרבייג'ן. זאת לאחר שבחודש מרץ האחרון אזרבייג'ן פתחה שגרירות בישראל ובמהלך החודשים האחרונים ביקרו במדינה השיעית שבמרכז אסיה שרי החוץ והביטחון, אלי כהן ויואב גלנט. גם היחסים הכלכליים בין המדינות רושמים פריחה ולאחרונה אף דווח כי התעשייה האווירית תספק לאזרבייג'אן שני לוויני תצפית בשווי של כ-120 מיליון דולר. זאת בנוסף למתקן התפלת מים שתספק למדינה חברה ישראלית ושורה של הסכמים לשיתופי פעולה בתחום החקלאות שנחתמו בין המדינות.
על רקע הידוק היחסים הפוליטיים והכלכליים בין ירושלים ובאקו, אשרא, החברה הישראלית לביטוח סחר חוץ, קיימה לפני יום כיפור מפגש בנושא "הזדמנויות עסקיות באזרבייג'ן". באירוע השתתפו עשרות חברות ישראליות ואזריות והוא התקיים במעמד שגריר אזרבייג'ן בישראל, מר מוכתר ממדוב. שגריר אזרבייג'ן בישראל, מר מוכתר ממדוב, הדגיש את החשיבות שארצו רואה בהידוק היחסים הכלכליים והעסקיים עם ישראל: "אנו רואים חשיבות רבה בכניסת חברות ישראליות לפעילות בשוק האזרי" אמר ממדוב. "אזרבייג'ן נהנית מצמיחה כלכלית חזקה והיא מהווה שוק בעל פוטנציאל רב עבור החברות הישראליות. נשמח לראות שיתופי פעולה במגוון רחב של תחומי פעילות". 
 
בכנס הציגו נציגי החברות האזריות את פוטנציאל שיתופי הפעולה והתחומים בהם חברות ישראליות יכולות לממש הזדמנויות עסקיות במדינה. זאת בעיקר בשלושה תחומים: תחום האנרגיה, התעשייה והחקלאות. בתחום האנרגיה אזרבייג'ן נחשבת למעצמת אנרגיה עם מאגרי נפט וגז גדולים, כאשר כ-40% מהנפט בישראל מקורו באזרבייג'ן. בתחום התעשיה ניתן דגש על הפוטנציאל הטמון בשיתופי פעולה בתחומי עיבוד המזון, כימיקלים, ייצור כלי רכב ועוד. פוטנציאל משמעותי נוסף עבור חברות ישראליות הוא בתחום החקלאות. כ-40% משטחה של אזרבייג'ן הם שטחים חקלאים והקרקע במדינה נוחה למגוון נרחב של גידולים ובכלל זה דגנים, ירקות, פירות, כותנה ועוד.
בהתאם למדיניות שר הכלכלה ניר ברקת ולפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אשרא פועלת כחברה ממשלתית יעודית לביטוח סיכוני סחר חוץ במתכונת דומה לכ-30 חברות מקבילות באירופה  שמעורבתן במימון וביטוח יצוא גדלה משמעותית בתקופה האחרונה. כל החברות המקבילות באירופה פועלות כחברות ייעודיות לביטוח סיכוני סחר חוץ, חלקן כחברות ממשלתיות וחלקן מופעלות על ידי חברות פרטיות בתמיכת הממשלה, לאחר שהפעילות עברה תהליך הפרטה.

מוכתר ממדוב, שגריר אזרבייג'ן בישראל, דודי קליין, מנכ"ל אשרא, אלכס אוורבוך, מנהל השיווק של אשרא (צילום: יח"צ)
דודי קליין, מנכ"ל אשרא ואלכס אוורבוך, מנהל השיווק של החברה, הדגישו את חשיבות  התמיכה הממשלתית בביטוח האשראי ליצואנים והציגו בכנס כי החברה תעמיד מסגרת בגובה של 200 מיליון דולר לביטוח אשראי ומימון עבור יצואנים ישראלים לאזרבייג'ן. על פי מדיניות החברה, היקף המרכיב הישראלי בעסקת הייצוא חייב להיות לפחות 30% מהיקף הפרוייקט, כתנאי לקבלת את ביטוח האשראי והמימון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה