דעות

בשבועות הקרובים נסיים את החקיקה - מה שטוב לאירופה, טוב לישראל

לאחר שנים ארוכות בהם המונופולים והקרטלים שלטו בשוק הישראלי, נראה תחרות אמיתית, וירידה של עשרות אחוזים במחירים לצרכן
ניר ברקת |  16
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעוד שעות ספורות, כשנתיישב עם בני משפחתנו לארוחת החג, נברך יחד את הברכה – "שנהיה לראש ולא לזנב". בעיניי, היא טומנת בחובה את יסודות הצלחתו של העם היהודי בשיבה לציון. היום, אלו יסודות שמנחים אותנו בעשייה למען שגשוגה והצלחתה של מדינת ישראל. בבסיס הברכה עומדת תובנה עמוקה – עלינו לשאוף תמיד להוביל ולא להזדנב. עלינו לשאוף למצוינות, לפעולה מתוך תכלית ולאור מטרה ברורה. הידיעה הזו הובילה את עם ישראל להתייצב במשך דורות מול אתגרים מתוך חכמה, מנהיגות ואמונה בצדקת הדרך.
מנקודת מבטי היום, כשר הכלכלה והתעשייה, הברכה הזו מתבטאת בתעשייה החדשנית והמובילה שבנינו. מנהיגי מדינות מרחבי הגלובוס מתעניינים בייחודה של מדינת ישראל כבירת היי-טק, כמובילה ביזמות ובמחקר וכקרקע פורייה למציאת פתרונות למגוון אתגרים עולמיים. בכל הפגישות והמשלחות שהשתתפתי בהן בשנה האחרונה עלתה נקודה ברורה ומעוררת גאווה: מדינת ישראל היא ראש לאריות.
 
אך כדי להמשיך להוביל ולא להשתרך מאחור, עלינו להיות מאוחדים, לפעול למען הורדת יוקר המחייה ולמען רווחתם של אזרחי ישראל. זו המטרה העיקרית שהצבנו לנגד עינינו מאז שנכנסתי לתפקידי במשרד. בשנה החדשה, נוכל כולנו ליהנות מהפירות ולראות את השינוי.
השבוע החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את החוק שהצענו – "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". כבר בשבועות הקרובים נסיים את החקיקה בנושא. החוק נשען על עיקרון פשוט: עד כה, כל מוצר שהגיע לישראל בייבוא מאירופה כמו ממקומות אחרים בעולם, עבר שורה של בדיקות ותהליכים בירוקרטיים. באופן זה נמנעה תחרות בין מוצרים של חברות שונות ממגוון יבואנים, והתבססה רשימת מונופולים מצומצמת ששולטת בשוק. למעשה, אין צורך בחסמים אילו, שכן מה שמתאים לתקן האירופי מתאים גם לישראל.
אני סבור שזו הבשורה הגדולה ביותר שעלתה בשנים האחרונות בנושא יוקר המחיה. החקיקה תאפשר ייבוא של עשרות אלפי מוצרים מאירופה. לאחר שנים ארוכות בהם המונופוליים והקרטלים שלטו בשוק הישראלי, נראה תחרות אמתית, וירידה של עשרות אחוזים במחירים לצרכן. אנחנו שמחים להוביל את המהלך הזה בתמיכת כל משרדי הממשלה.
 
זה אינו המהלך היחיד שקידמנו בעשרת החודשים מאז קמה הממשלה: אישרנו את החוק שקובע קנס בשווי 100 מיליון ש"ח למונופול שיפגע בייבוא מקביל; התחלנו את התוכנית הלאומית לצמיחה כלכלית לפי מודל פורטר – מודל של אשכולות עסקיים שיאפשר צמיחה כלכלית אזורית לפי תחומי תעשייה בעלי יתרון יחס; חתמנו על הסכמי סחר והידקנו את היחסים הכלכליים עם מדינות שונות ברחבי העולם. פעלנו לטובת אזורי הפריפריה ולטובת הצרכן הפרטי, ולצד זאת דאגנו להמשיך את שגשוגה של הכלכלה הישראלית בעולם.
הברכה "שנהיה לראש ולא לזנב" אינה מצטמצמת לענייני כלכלה בלבד – היא שמורה בראש ובראשונה ליחסים בנינו. היא מורה לנו להוביל יחד מתוך אהבת הזולת, גם אם הדעות שונות. אני חסיד של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ואני מאמין באופן אישי ועמוק באחדות ישראל. לאחדות שלנו יש עוצמה. אנו פועלים לטובתם של אזרחי המדינה – מימינה ומשמאלה של המפה הפוליטית, וללא הבדלי דת, גזע ומין. אני מקווה שהיוזמות שאנו מובילים ישפיעו לטובה על כל בית בישראל.
בפרוס השנה החדשה אני מאחל שיתקיים בנו הפסוק: "יְהִי-שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ; שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ. לְמַעַן, אַחַי וְרֵעָי-- אֲדַבְּרָה-נָּא שָׁלוֹם בָּךְ".
הכותב: שר הכלכלה ניר ברקת ולשעבר ראש עיריית ירושלים
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    חחחח
    יצק 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברקת עלה נידף של עץ השקרים ביבי מציג דברים שאינם במציאות
    סגור
  • 13.
    רוסיה, הונגריה ופולין כבר לא אירופה...
    ק. פריש 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוציאו עצמם מהארצות הדימוקרטיות.
    סגור
  • 12.
    באירופה החקלאות מסובסדת
    ישראלי 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם אתה רוצה כאן אירופה, תסבסד את החקלאות ואל תפגע בחקלאים. כל הבירבורים של ברקת והממשלה זה רק לדאוג לטיקונים ולפגוע ביצרנים ויבואנים קטנים בישראל. ואם אתה רוצה כאן אירופה תאשרו יבוא ויצור בלי כשרות ותראה איך המחירים יורדים ואיך הממשלה הרעה הזאת נופלת
    סגור
  • 11.
    עד שלא נראה תוצאה לא נאמין (ל"ת)
    שבע הבטחות 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • משיב 11
    מחמוד עבאס 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשל זו מתמקדת בדבר אחד .ריקון הקופה הציבורית, מתן הטבות לאוליגרכים ולמונופולים .למה?כי מסתבר כי יש לו ולשותפיו בממשל מקוללת זו רצון עז לחסל כל יכולת של משקי הבית להתקיים חופשי ומטרת העל להפוך את כולנו לעם עבדים ומזי רעב!!
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    ניר ברקת בלון נפוח סתם מקשקש
    ישראלי 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כשהיה ראש עיריית ירושלים מכר את העיר לחרדים למרות שהחילוניים בחרו בו .איש עשיה 0
    סגור
  • 9.
    חשוב מאד- אך לא בלי מערך אכיפה אפקטיבי
    צבי 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת כל מה שנפסל באירופה יגיע לכאן
    סגור
  • משיב 9
    מחמוד עבאס 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באם תרצה או לא תרצה לאף לא אחד מהפוליטיקאים המקוללים וחברי גואליציה זו בפרט ,אין כל רצון לת בדנו זכות קיום בכבוד!! מטרת העל להפוך אותנו לפח הזבל של המונופולים ,ובמיוחד שעה שהם מספרים לכם כי רשת בינלאומית הבאה לישראל ,אל תאמינו למילה שלהם.כל מי שמספר לנו סיפורים אינו אלא אומר במטרה לקבל עוד ועוד דיבידנדים ממי שיכניס רשת חדשה לישראל ואולם,מעולם לא הבטיחו לנו הפחתה ביוקר המחיה אלא ,נהפוך הוא.רשתות שמביאות לישראל מעט מוצרים באמת ביבוא ואת מרבית מוצריהם מהשוק המקומי ,האומנם יש סיכוי להוזלה ?לא!!
    סגור
  • 8.
    כשרות
    יעקב 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכשרות מוסיפה כ-5% למחיר לצרכן מסורבלת את הייבוא. כל עוד קיימות הוצאות שמפרנסות עשרות אלפי משגיחים, המחירים יישארו גבוהים.
    סגור
  • 7.
    בתאכלס
    כהן 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול...אפסים
    סגור
  • 6.
    ברקת זו טעות להתבטל בפני הפושעים לוין רוטמן וביבי
    מוטי בר-נס 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החקיקה הלא חוקית תיפסל ע"י בית המשפט והעונש לליכוד ולך שהסכמת על פילוג העם עמוק באופזיציה
    סגור
  • 5.
    מה שטוב באירופה טוב לישראל !
    פטיש ברזל 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שומע את זה כבר שנים. יוקר המחיה נובע מיזה שהטייקונים בולמים את היבוא המגביל בדרך לא דרך. באלשנה על היבוא כאילו המפעל עובד בשבת. או לא שומר שיטה. ועוד דברים שעוצרים את הסחורה בנמלים עד אשר היא נירקבת ונשלחת לפח האשפה . וזו רק דוגמית מכל הדרכים העקלקלות של הטייקונים לבלום יבוא מקביל. כולם יודעים זאת. ומשחקים את משחק של ההסכמה שבשתיקה. ואשר מגדיל את חשבון הכסף השחור לפועלים בפועל לבלום היבוא מקביל. והמבין מבין מצויין כמה מאות אלפי שקלים עוברים מתחת לשולחן לתחת הבלטה !!!
    סגור
  • 4.
    בקיצור אתם ממשיכים את התהליך שעשה לפיד בממשלה הקודמת (ל"ת)
    אחד העם 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    חקיקה לא עושים עם כהניסטיים משיחיים ועם
    משה משה 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נערי גבעות שורפי כפרים . אם אתה לא מבין זאת . אתה לא ראוי להיות ראש ממשלה באחד הימים.
    סגור
  • 2.
    אין לנו ארמונות . אנו צריכים מעשים ולא דיבורים
    ילדי המהפכה 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "יְהִי-שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ; שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ. לְמַעַן, אַחַי וְרֵעָי-- אֲדַבְּרָה-נָּא שָׁלוֹם בָּךְ". כל המונופולים מעצימים את כוחם ומעלים מחירים .
    סגור
  • 1.
    ברקת
    המפקד 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש כח הגיע הזמן לסגור לחזירים את הכסף די אין מקום לסמולנים בארץ ישראל
    סגור