בריאות

הכנסת מפוני הצפון נפגעה ב-39.7%: כיצד הושפעה פרנסת תושבי הדרום?

ארגון "לתת" ערך סקר העוסק בהשפעת המלחמה על חיי המפונים החל מההיבט הכלכלי, הרפואי ועד להיבט החברתי. על פי הנתונים, הכנסתם של 35.4% מהמפונים נפגעה במידה רבה או רבה מאוד מהמלחמה

מערכת ice | 
סיוע כלכלי (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה באופן משמעותי על תושבי הצפון והדרום אשר נאלצו להתפנות מבתיהם ולהתגורר במלונות שונים ברחבי הארץ. על פי נתוני הסקר של ארגון "לתת", עולה כי 38.7% מהמפונים התגוררו בשלושה מקומות ויותר מה-7 באוקטובר.
מלבד זאת, מנתוני הסקר עולה כי ביתם של 17.9% מכלל המפונים ניזוק בוודאות וכי 11.2% מהם לא יודעים מה עלה בגורל ביתם ומהי רמת הנזק על מקום מגוריהם.  בנוסף לכך, צוין כי הכנסתם של 35.4% מהמפונים הושפעה באופן משמעותי מהמלחמה וכי על פי נתוני הארגון "לתת", הכנסתם של מפוני הצפון נפגעה ב-39.7% ואילו הכנסתם של מפוני הדרום נפגעה ב-31.6%.
בעקבות כך, חוששים לא מעט מהפונים למצבם הכלכלי ו-4.1% מהם מציינים כי הם מתמודדים עם קשיים כלכליים שהחלו עם פרוץ המלחמה. עוד ציינו המשיבים בסקר של ארגון "לתת", כי 33% מהם דחו לפחות תשלום חובה אחד מפרוץ המלחמה בין אם זה תשלום ארנונה, משכנתא או חשמל. 
כידוע, המלחמה פגעה קשות בנפשם של לא מעט מאזרחי ישראל, החל מלוחמים אשר מתמודדים בימים אלו עם פוסט טראומה ועד למפונים אשר נאלצו לעזוב את מקום מגוריהם ושהו בבתי מלון.
על פי נתוני הסקר, 66.5% מכלל המפונים מציינים כי מצבם הנפשי החריף ביחס למצבם שלפני המלחמה.  כ־59.8% מילדי המפונים מדווחים על החמרה במצבם הנפשי. נתון מדאיג לא פחות מדגיש כי ל-24.7% מהפונים יש קרובי המשפחה או החברים נרצחו או נחטפו ובעקבות כך, כ-15.3% מהם סובלים מחרדות או פוסט טראומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה