בריאות

הלחם התייבש? כך תחזירו אותו למצבו המקורי והפריך

כיכר יבשה לפח? לא עוד. בלוגרית אוכל אוסטרלית העלתה סרטון לאינסטגרם בו היא מדגימה כיצד היא "מחזירה לחיים" לחם שהתייבש. צפו
מערכת ice |  2
לחם (צילום פלאש 90/ נועם מוסקוביץ)
לחם יבש הוא מראה די שכיח בכל מטבח באשר הוא. למי מאיתנו לא יצא להניח כיכר על השיש, לחזור לאחר מספר שעות ולגלות שהיא כבר לא ברת אכילה? אלא שמתברר שלא מדובר במצב בלתי הפיך ולא חייבים לרוץ שוב במהרה לסופר או למאפיה הקרובה כדי לקנות כיכר לחם חדשה.  
קטי לולאס, בלוגרית אוכל אוסטרלית שמתפעלת עמוד אינסטגרם המונה כ-163 אלף עוקבים, שיתפה סרטון בו ניתן לראות "תהליך החייאה" של כיכר לחם, שתוך מספר דקות הפכה לפריכה וטעימה בדיוק כמו כיכר שזה עתה נקנתה במאפיה. 
אתם בטח שואלים את עצמכם איך היא עושה את זה. ובכן, גם לולאס בעצמה מציינת שהטריק המיוחד שלה לא עובד על לחמים שכבר העלו עובש, אותם היא ממליצה לזרוק לפח. בסרטון שהעלתה, נראית הבלוגרית האוסטרלית כשהיא אוחזת בכיכר לחם יבשה, כשבשלב הראשון היא מרטיבה אותה ודואגת שכל האזורים היבשים והקשים שלה מכוסים היטב במים.  
בזמן שאתם מרטיבים את הלחם, כוונו את התנור לחום של כ-160 מעלות, ולאחר ההרטבה, תכניסו את הלחם לחימום בתנור בין 6 ל-7 דקות. קטי, שהדגימה בעצמה את התוצאה והראתה כיצד לאחר מכן הלחם חוזר להיות במצבו המקורי, כאילו ממש עכשיו יצא מהמאפיה, הסבירה שהמים שחודרים פנימה אל תוך הלחם הופכים במהלך החימום בתנור לאדים שגורמים לריכוך הלחם וכך מעלימים את החלקים היבשים כלא היו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחם
    רחל 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עושה אותו דבר לפיתות, מכניסה מתחת לברז ולתנור. מחייה מתים
    סגור
  • חידוש מאפה
    חחחח 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כבר ידוע
    סגור