בריאות

מחסור בתרופות? "זקוקים לעזרת הציבור באופן מיידי"

עמותת "חברים לרפואה" העבירה עד כה למפוני הדרום ולכוחות הביטחון כשלושה טון ציוד רפואי ותרופות. עם זאת, נותרו עדיין אלפי בקשות. המנכ"ל ברוך ליברמן: "שמנו לעצמנו למטרה לא להפקיר אף חולה ואף פצוע"
מערכת ice | 
מחסן התרופות של חברים לרפואה (צילום באדיבות עמותת חברים לרפואה)
אחרי יותר מ-25 ימים של לחימה, כבר ברור כי ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה ממושכת, קשה וכואבת. "חברים לרפואה", העמותה הגדולה ביותר בישראל האוספת תרופות ומחלקת אותן למי שנזקק, נרתמה מאז פרוץ המלחמה והקימה מרכז לוגיסטי מיוחד לאיסוף תרופות וציוד רפואי במטרה לסייע לאזרחים תושבי הדרום שפונו מביתם ונזקקים לתרופות וציוד רפואי מיידי אותם הם מתקשים להשיג, ומסייעים גם בהשגת ציוד רפואי מתקדם לכוחות הביטחון.
עד כה, העבירה העמותה למפוני הדרום ולכוחות הביטחון כ-3 טון ציוד רפואי ותרופות, למעלה מ-100,000 פריטים שונים ויותר מ-1,150 משלוחי ציוד לחיילים ולכיתות כוננות. עם זאת, הצורך מהשטח גדול, ומדי יום מתקבלות מאות דרישות נוספות לתרופות וציוד רפואי. לכן, בעמותה פונים לציבור ומבקשים סיוע – באמצעות תרומה כספית (המיועדת לרכישת תרופות וציוד רפואי בלבד) או תרומת תרופות וציוד רפואי מסייע.
 
בעמותה מציינים כי יש כרגע חוסרים בתרופות וציוד רבים - גם בתרופות בסיסיות וציוד בסיסי עבור אלפי משפחות שנאלצו לעזוב את ביתם ואת המרפאות שלהם, וגם בציוד מתקדם יותר כמו ציוד החייאה ומכשירי אולטראסאונד ניידים, בנוסף לשיפור ציוד קיים עבור יחידות צבאיות. ברוך ליברמן, מייסד ומנכ"ל "חברים לרפואה", מספר כי "כבר בשבוע הראשון למלחמה חילקנו ציוד רפואי לאלפי אנשים בשווי כספי של למעלה ממיליון שקלים, אבל הצורך בשטח גדול פי כמה".

(צילום: באדיבות עמותת חברים לרפואה)
"אנו עושים את המירב כדי לנסות ולענות על כל הבקשות, אבל אנו מקבלים המון פניות, החל מתרופות בסיסיות שיש כמעט בכל בית ועד ציוד יקר ערך ללוחמים שמציל חיים, ולצערנו מתקשים כרגע לענות על הצורך האדיר. שמנו לעצמנו למטרה לא להפקיר אף חולה ואף פצוע, אבל כדי שנוכל לעשות זאת, לדאוג לתרופות ולציוד הנדרש ולאמצעים לשנע אותם למי שזקוק להם – אנו זקוקים לעזרת הציבור באופן מיידי".
 
עמותת חברים לרפואה היא בעלת סעיף 46 לפקודת מס הכנסה המאפשר לתורם יחיד לקבל זיכוי מס בשיעור של עד 35% על תרומה שסכומה עולה על 190 ש"ח. ניתן לתרום באמצעות אתר האינטרנט. העמותה נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה ארגון גג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה