חדשות

לפיד הודיע כי "עלה בידו", נתניהו עדיין לא מתייאש

אתמול בלילה, עשרים דקות לפני תום המנדט התקשר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא ראובן ריבלין והודיע לו כי "עלה בידו". הממשלה המסתמנת תהיה ממשלת רוטציה, כשהראשון בכהונה יהיה בנט
שירה יום טוב |  4
לפיד ובנט (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
אתמול, רגע לפני חצות ופקיעת המנדט חתמו סיעות העבודה, רע״מ, תקווה חדשה וימינה ללפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. בכך הצטרפו לישראל ביתנו ומרצ שכבר חתמו לפני כן. לפיד שוחח טלפונית עם ריבלין ועדכן אותו בהתפתחות, כשכל הנראה המשא ומתן נמשך גם אחרי ההודעה. 
הממשלה המסתמנת תהיה, כצפוי, ממשלת רוטציה בין בנט ללפיד כשבנט יכהן ראשון למשך שנתיים, במידה ואכן תוקם. יו"ר יש עתיד לפיד יהיה ראש הממשלה החליפי ויחליף את בנט בתום השנתיים הראשונות לממשלה, כמו כן יקבל לפיד את תיק החוץ. 
 יו"ר כחול לבן בני גנץ אמור להמשיך בתפקידו הנוכחי כשר הביטחון. אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו צפוי להחזיק  בתיק האוצר. גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה ימונה לשר המשפטים, ייתכן ברוטציה שאחריה יחליף את לפיד כשר חוץ, ואת תיק המשפטים תקבל שקד שבחלק  הראשון ברוטציה תחזיק בתיק הפנים. 
ח''כ מטעם תקווה חדשה יפעת שאשא-ביטון תשמש כשרת החינוך, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקבל את תיק התחבורה, ועומר ברלב את המשרד לביטחון הפנים. ניצן הורוביץ, יו''ר מרץ צפוי להתמנות לשר הבריאות. 
 
מיכאלי נשאה הצהרה לאחר חתימת ההסכמים ואמרה, "לאורך כל קמפיין הבחירות האחרון וגם בחודשיים שעבור מאז הבטחתי שהעבודה תעשה כל מאמץ כדי להביא להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו. היו ימים לא פשוטים. היום הצלחנו. עשינו היסטוריה. אלה רגעים שבהם מנהיגים צריכים לקבל החלטה נאבקתי עד הרגע האחרון ומצאתי את עצמי נאבקת לבד ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של העבודה".
אחד הנושאים שעיכבו את סגירת החתימות הייתה הדרמה סביב הועדה למינוי שופטים כשמשני צידי המתרס איילת שקד ומירב מיכאלי דרשו כל אחת לקבל את המקום המשוריין לאישה בוועדה. לאחר שלא הגיעו להסכמות הוצעה אפשרות של רוטציה בין השתיים אך גם כאן לא הושגו ההסכמות. מיכאלי הסכימה בהתחלה לרוטציה בתנאי שתכהן ראשונה, ואילו שקד מצידה דרשה גם היא להיות ראשונה ברוטציה. לבסוף הפשרה שהושגה היא קיום הרוטציה על פי המתווה של שקד. בסיכום הסופי מיכאלי וויתרה ותקבל ככל תפקיד של סגן שר למפלגתה, לא ברור עדיין איזה.
בליכוד בינתיים מרכזים מאמצים בחברי הכנסת מטעם ימינה שלא שלמים עם הממשלה שקמה וביניהם חבר הכנסת ניר אורבך. הבוקר בראיון לרשת ב' אמר ח"כ מתן כהנא ח"כ כהנא, "אורבך יהיה איתנו, מופעלים על חברי ימינה לחצים כבדים, גם ברשתות, גם בטלפונים הפרטיים ובהפגנות ליד הבתים - זה עובר כמה גבולות. יש כמה חברי כנסת שמרגישים שהילדים שלהם מאוימים. רה"מ בהחלט מנסה לבחוש, ולא רק הוא, מנסים בכל דרך לסכל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בשביל הכיסא
    תשובות לא השמצות 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל תומכי ימינה שנותרו תשאלו את עצמכם עם יד על הלב, האם בלי השוחד לתת ראשות ממשלה לליצן עם ארבע מנדטים היה סיכוי שנפתלי והגמדים היו תומכים בכזאת ממשלה בשביל רווחת כלל אזרחי מדינת ישראל? האם בשמאל באמת החליטו שזה האיש יביא את רווחת כלל אזרחי מדינת ישראל ולכן העמידו אותו בראש או בעיניהם יש מטרה אחרת להעמדתו? האם יאיר לפיד לקח לעצמו פרורים בגלל שהוא מאמין בדבק הזה של רווחת כלל אזרחי מדינת ישראל ולא בגלל שהוא בונה על הסיבוב הבא?
    סגור
  • 3.
    למישהו עוד מעניין מנתניהו הזה חוץ מפרקליטות? (ל"ת)
    עצבנית 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי זה שביבי לא מוותר זה משהו רע? (ל"ת)
    ביביסט 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נאשם, מורשעת וילד קוקוריקו מחפשים דירה להשכרה
    מלקוביץ 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    רצוי בחינם ועם פראייר שישרת את השוכרים בכל שגיונותיהם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 יום בשנה (עם אופציה ליותר). נסיון בעבודה משותפת עם פסיכופתים - יתרון משמעותי.
    סגור