נבחרת אייס

אפשר לנצח בהסברה: זאת צריכה להיות תמונת הניצחון | יריב אופנהיימר

כשבישראל בוחרים בממשלות הרואות בשטחים חלק מישראל ובונות עשרות אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, המסר נקלט. חוסר השוויון, חוסר הדמוקרטיה, זועקים לשמיים, סיפורי הזוועות מהשטחים מסופרים בעולם, וכשזאת העמדה הבסיסית של ישראל, ישראל תפסיד. אם נמשיך לתת לסמוטריץ' ובן גביר לייצג אותנו, הלגיטימציה הבסיסית של הציונות תתמוסס, החמאס ותומכיו ינצחו.
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  6
טור יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ Zack Wajsgras, Jamal Awad)
אפשר לנצח בהסברה הישראלית, אפשר לרכוש מחדש את אמון העולם, לא נועה תשבי ולא יוסף חדאד יעשו את העבודה, להיפך. הם רק יגבירו את השנאה לישראל ואת חוסר היכולת להזדהות איתה. הדרך היחידה לנצח במלחמת ההסברה היא אימוץ מחדש של ישראל את רעיון שתי המדינות וזכותם של שני העמים לחיות אחד לצד השני. כל עוד העמדה הישראלית לא מכירה בקיומו של עם פלסטיני ובזכותו למדינה ריבונית ודוגלת בישראל מהירדן לים, תמיד נפסיד.
כשבישראל בוחרים בממשלות הרואות בשטחים חלק מישראל ובונות עשרות אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, המסר נקלט. הציבור בישראל לא מוכן לאפשר לפלסטינים לחיות בכבוד ובעצמאות לאומית, ישראל היא הכובשת, הפלסטינים הם הקורבנות. טובי המומחים והבלוגרים לא יצליחו להסביר מדוע לישראלים מותר להניף את דגלם ולפלסטינים לא, מדוע הישראלים שולטים בשטחים והפלסטינים מדוכאים, מדוע ישראלי יכול לחצות את הקו הירוק ועבור להתגורר בשטחים והפלסטיני לא.
חוסר השוויון, חוסר הדמוקרטיה, זועקים לשמיים, סיפורי הזוועות מהשטחים מסופרים בעולם, וכשזאת העמדה הבסיסית של ישראל, ישראל תפסיד. בניגוד למה שאנו מספרים לעצמנו, מחנה הסטודנטים במרכזה של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק אינו רק התארגנות קיצונית של אנטישמים ותומכי חמאס, אי אפשר לבטלה בהינף יד כאילו מדובר בתופעת שוליים הזויה.
הפגנות הסטודנטים משקפות עמדה שהופכת פופולרית יותר ויותר בעולם הרואה בישראל התוקפן ובפלסטינים כקורבן. מראות ההרס וההרג בעזה מביאים את הסלידה מישראל לשיא, בעוד שאנו אדישים למספרים הבלתי נתפסים של ההרוגים מעזה, בעולם רואים בכך ניסיון להשמדת עם.
על גב המחאה באמריקה מתלבשות קבוצות אנטישמיות ותמוכות טרור, אבל הם לא הסיפור. המחאה גדלה לממדים עצומים רק בשל הסלידה העמוקה שרוכשים כלפי ישראל סטודנטים אמריקאים שאכפת להם מדיני המלחמה, מזכויות אדם, מהרג של אוכלוסייה אזרחית. 
זוועות החמאס בעיניהם לא מצדיקות את התגובה הישראלית, ישראל הרגה בחצי שנה קרוב ל-40,000 פלסטינים, 2% מאוכלוסיית רצועת עזה, מתוכם 20,000 נשים וילדים. ישראל הודתה שעכבה סיוע הומניטרי מה שהוביל לרעב בחלקים מעזה. מול המספרים ותמונות הזוועה בעולם מתקשה להחריש.
 
הדרך היחידה לנצח את חמאס ותומכיו היא לומר בקול ברור, לא ישראל ולא פלסטין מהירדן ועד הים, שתי מדינות לשני עמים זה הפתרון. לא פלסטין במקום ישראל ולא ישראל במקום פלסטין, שתי מדינות החיות בשכנות ובשלום, זאת צריכה להיות תמונת הניצחון של המלחמה.
אם נמשיך להתעקש על הצדקת הכיבוש ושלילת זכויותיו הלאומיות של הפלסטינים לצד ישראל, אם נמשיך לתת לסמוטריץ' ובן גביר לייצג אותנו, הלגיטימציה הבסיסית של הציונות תתמוסס, החמאס ותומכיו ינצחו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זה עצוב
    שהם 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה עצוב שיש אנשים שלא מסוגלים להחליף דיסקט. עוד פעם באה המורה מפולניה ומנסה להרביץ תורה על אזניים ערלות.
    סגור
  • 5.
    לא מאמין שעדיין יש אנשים כאלה
    אלכס אנדר 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בושה להשכלה ובושה להסקת מסקנות שאיש בוגר בגילך צריך להיות מסוגל להגיע אליה. אנחנו מדברים על זה שהחרדים לא לומדים ליבה - אתה למדת ועדיין נשארת חסר שכל לחלוטין. אני באמת לא מאמין שיש אנשים שתומכים בך ובאנשים דומים לך. עד ה6.10 חשבתי שהם רק רוצים לחיות בשלום ולא לסבול - כמו כל אדם נורמלי. היום התפכחתי ואני מבין שאלה מפלצות. כל איש שמאל הבין זאת. לא אמור להשאר שמאל בישראל. רק אתה ודומיך, עיוורים מכוסי עיניים בלי טיפת הבנה של מה שמונח להם מול העיניים. הם אומרים לך בפירוש - נשחוט אותכם עד האחרון שבכם. אין לכם זכות קיום. מהירים לים הכל שלנו. ומה אתה מגיב??? בחיי אדם אומלל אתה
    סגור
  • 4.
    אולאי גם להתנשק עם החמאסניקים???
    מרדכי שטיינברג 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולהרים דגל לבן ולתת להם מדינה???יותר טוב שתעבו לגור איתם!תשחרר אונו ממםך!
    סגור
  • 3.
    השמאל לא לומד, הם לא רוצים שלום איתנו
    אני 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה עניין עקרוני איתם. תימן יורה על ישראל, אבל בפועל 99.999 אחוז מהתימנים לא ראו ישראלי בחיים שלהם.
    סגור
  • 2.
    פספסתם בגדול. אין פתרון לשנאה חוץ מהשמדת העם היהודי.
    דני מחיפה 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשערבים טובחים בערבים העולם שותק ולא עושה הפגנות, פשוט אסור ליהודי לא רק לתקוף אלא אפילו לא להגן על עצמו. מעניין מה היתה עושה אומה אחרת אם היו פורצים לתוכה, אונסים, רוצחים, שורפים. מה היתה עושה? היתה שורפת את מי שבא עליה ומשמידה אותו. אבל זה מותר רק לא ליהודים. לא ליהודים. כי כולם רוצים שמישהו ישמיד את היהודים
    סגור
  • 1.
    ממשיך לטעות
    שמעון 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עד מתי תמשיך לחשוב שמישהו מעונין בשתי מדינות,גם כשאונסים ורוצחים יהודים אתה ממשיך לחשוב שאנחנו אשמים.
    סגור