משפט

מייסד בורסת הקריפטו נשלח לכלא: למה כל כך הרבה לא מרוצים?

נגזר דינו של צ'נפנג זאהו, שפרש מניהול בייננס לאחר שהודה בהלבנת הון. זמן המאסר קצר משמעותית מבקשת התביעה, שביקשה שלוש שנים. "אני מצטער", אמר לשופט לפני מתן גזר הדין 
מערכת ice | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
צ'נפנג זאהו נשלח לארבעה חודשי מאסר, כך פורסם ברשת CNBC. צ'נפנג זאהו הוא אחד ממייסדי בורסת הקריפטו בייננס ומנהלה לשעבר. זאהו הורשע לאחר שהודה בהלבנת הון בארצות הברית. העונש נמוך משמעותית מדרישת התובעים, שביקשו מהשופט לגזור על זאהו עונש מאסר של שלוש שנים. 
זאהו ייסד את בורסת הקריפטו בייננס אך פרש מתפקידו לאחר שהואשם ואף הודה בהלבנת הון. על פי הסכם, שפרטיו פורסמו לפני מתן גזר הדין, זאהו צפוי לשלם קנס של 50 מיליון דולר. גם הבורסה שהקים נקנסה ב-4.3 מיליארד דולר. על פי האישום בייננס לא דיווחה על עסקאות חשודות, בין השאר בין ארגוני טרור. 
 
בתחילה, זאהו לעג לתביעה וכינה אותה "4" (מספר המסמן מוות ומזל רע בתרבות הסינית). כעת, רבים מצביעים על האירוניה בכך שנשלח לארבעה חודשי מאסר. בבית המשפט הביע זאהו דווקא חרטה ולקח אחריות על התנהלותו. "אני מצטער" אמר זאהו לשופט לפני מתן גזר הדין. בגזר דינו ציין השופט כי הקל על זאהו משום שההיסטוריה שלו ודמותו השפיעו לטובה על ההקלה בעונש. בנוסף, ציין השופט, כי קיבל מכתבים רבים לטובתו של זאהו מחבריו ומשפחתו שהשפיעו על החלטתו בקציבת העונש הקצר באופן משמעותי מהמקובל על עבירות דומות. 
התגובות לגזר הדין לא איחרו לבוא. רבים טוענים כי מדובר בגזר דין מקל מידי. ביניהם, עובד לשעבר בבורסת בייננס סיפר לאתר Crypto.news כי לדעתו מדובר בעונש שהוא לא יותר מ"סתירה קלה על היד". קולגות אחרים של זאהו טענו שמדובר בעונש הוגן ושיבחו את השופט. העונש לא מונע מזאהו לחזור לתחום הקריפטו. עובדים לשעבר בבורסה שניהל, בטוחים שזאהו ישוב לתחום הקריפטו בעוד כשלוש שנים, ברגע שהחוק יתיר זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה