משפט
חשבתם שמצאתם דיל? זאת תביעת המיליונים נגד מועדון הלקוחות הידוע
מיליוני החברים במועדון הנוסע המתמיד נהנים לא רק מהטבות בטיסות, אלא גם מרכישות תוך שימוש בנקודות טיסה. אחד הלקוחות גילה דבר מעניין באתר הרכישות וזה יעמוד בליבו של הליך משפטי

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת אל על ונגד מועדון הנוסע המתמיד, בטענה להטעיה צרכנית שיטתית באתר ההטבות של מועדון הנוסע המתמיד. הבקשה, שהוגשה על ידי יעקב שכטר מבני ברק, טוענת כי החברות הטעו מיליוני לקוחות בהצגת מחירים מנופחים למוצרים שונים.
המבקש, חבר במועדון הנוסע המתמיד, החליט לפדות נקודות שצבר באתר ההטבות flystore.elal.com ורכש "משקל מטבח לבן יוקרתי" של חברת SOEHNLE. באתר הוצג המוצר עם מחיר של 299 שקלים, והוא פדה 6,700 נקודות תמורתו. אולם כאשר קיבל את החשבונית, הוא נדהם לגלות שהמחיר האמיתי עמד על 134.75 שקלים בלבד - פחות ממחצית המחיר שהוצג באתר.
"המבקש חש תסכול, כעס ואכזבה מהתנהלות המשיבות, והבין כי הוא נפל קורבן לתרגיל שיווקי שנועד לעודד אותו לפדות את הנקודות שצבר בתמורה למוצר ששווה כמחצית מהמחיר שהוצג בפניו", נכתב בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין סאלח דיואני ואווה שטיינמץ.

עורכי הדין סאלח דיואני ואווה שטיינמץ (צילום: מאשה יאצינה)
בדיקה מעמיקה חשפה, לטענת המבקש, שיטת שיווק הכוללת הצגת מחירים מנופחים לכל המוצרים באתר ההטבות. המחירים המנופחים לכאורה, מוצגים מחוקים בקו אמצעי, ובצדם פרטים על אופן הרכישה. הבקשה מסתמכת בין היתר על השוואת מחירים שהתאפשרה בזכות העובדה שחברת היי ביז, המנהלת את אתר ההטבות, פרסמה את אותם מוצרים באתר אחר שבבעלותה במחירים הרגילים.
עורכי הדין המייצגים את שכטר טוענים כי התנהלות זו מפרה את חוק הגנת הצרכן, במיוחד את הדרישה להציג "מחיר רגיל או מקובל". הם מצטטים פסק דין עדכני של בית המשפט העליון בעניין נגב קרמיקה, שקבע כי "המחיר המסומן על מוצר צריך לשקף את המחיר הרגיל שבו נמכר המוצר בדרך כלל".
בבקשה מציינים עורכי הדין כי אל על מנסה להתנער מאחריות בטענה שהאתר מופעל על ידי חברת היי ביז, ומציינת זאת באתר, אך טוענים כי "אין לקבל את הטענה כי צד שלישי הוא זה אשר קבע את כל התנאים באתר ההטבות". הם מוסיפים: "ברור כי הוספת הערה או סעיף בתקנון אינה פותרת מאחריות, אחרת ייווצר מצב אבסורדי של הסתתרות מאחורי גופים שונים במטרה לחמוק מאחריות".
לטענתם, למבקש נגרם נזק ממוני של 164 שקלים - ההפרש בין המחיר המנופח לבין המחיר הרגיל. "אילו ידע המבקש כי הוא עומד לבצע עסקה אשר במסגרתה יפדה סך של 6,700 נקודות במוצר שמחירו הרגיל עומד על 135 שקלים, הוא לא היה מבצע את העסקה", נטען בכתב התביעה.
מועדון הנוסע המתמיד מונה למעלה מ-3.3 מיליון חברים, כאשר הנזק הכולל נאמד במעל 2.5 מיליון שקלים. הבקשה דורשת מאל על לשנות את שיטת השיווק באתר ההטבות כך שתתאים לדיני הגנת הצרכן, להציג מחירים רגילים במקום מחירים מנופחים, ולפצות את חברי הקבוצה.
פנינו לתגובתה של חברת אל על, אך עד כה לא נמסרה תגובה.
עוד ב-
תביעה ייצוגית היא כלי צרכני שימושי שדווקא מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה