משפט

פסגות נגד ביזפורטל: "הכתימו את שם החברה"; ביזפורטל: "בריונות לא תשתיק אותנו"

בית ההשקעות טוען כי "סדרה של כתבות פוגעניות" פורסמה לאחר שסירבו לעסקה מסחרית מול האתר הכלכלי. אבישי עובדיה, בעלי ביזפורטל: "מפרידים בין תוכן למסחר"
שרון טל |  7
ראובן קפלן, אבישי עובדיה (צילום יחצ)
בית ההשקעות פסגות בניהולו של ראובן קפלן ובבעלות קרן איפקס המנוהלת ע"י זהבית כהן, מאיים לתבוע את אתר שוק ההון ביזפורטל, לאחר שפרסמו מספר כתבות בעלות אופי שלילי, שלטענת פסגות, החלו לאחר שבית ההשקעות סירב לעסקה מסחרית מול האתר.
בין הפרסומים: כתבה שעלתה בביזפורטל וכותרתה "אם הייתה לי קופת גמל בפסגות הייתי מודאג" שעסקה בהשקעה "תמוהה" של פסגות בחברת אוגווינד; ידיעה באוגוסט בה דווח על עובד בפסגות שנדבק בקורונה מה שהביא לכניסתם של מספר עובדים בחברה לבידוד; ולאחרונה כתבה נוספת בה דווח על "לקוח גדול בתחום קופות הגמל שעזב את פסגות; הסיבה: תשואה נמוכה".
לטענת פסגות, ביזפורטל דיווחו על לקוח שעזב את פסגות בתחום קופות הגמל, אך למעשה היה מדובר בלקוח מחטיבה אחרת. במכתב ההתראה ששלחו בית ההשקעות לאתר שוק ההון באמצעות משרד עו"ד מהגדולים בישראל – הרצוג פוקס נאמן, נטען כי "באמצעות שרבוב שמה של פסגות קופות גמל ופנסיה לנושא שאינה מעניינה, יצרתם תזה שקרית המוצגת בכתבה, המנסה ליצור קשר בדיוני בין אותם לקוחות שעזבו חברת אחרת, לבין טענות אודות תשואותיה בניהולה של פסגות קופות גמל ופנסיה, ואודות השקעות עליהן החליטה הגב' מגידו (המנהלת את פסגות קופות גמל ופנסיה, ש.ט).
למרות שהלקוחות המדוברים כלל אינם רלוונטיים לאותה חברה או לקופות הגמל, הפנסיה ולקרנות השתלמות שבניהולה. בכך בעצם מכתים האתר את פעילות פסגות גמל ופנסיה ומעביר מידע שקרי ללקוחות החברה". עוד טוענים בפסגות כי הטענה כי תשואותיה "לא סיפקו את הסחורה" וכי היא "בתקופה חלשה", מנוגדת לחלוטין למציאות.
עוד ציינו פסגות כי הפרסום בביזפורטל "הכתים את שמה של פסגות קופות גמל ופנסיה ושל הגב' מגידו, למרות שמדובר בחברה שונה ונפרדת. באותה כתבה אף התנוססה בגדול תמונתה של סמנכ"לית ההשקעות של פסגות קופות גמל - הגב' גת מגידו. זאת למרות שאין שום קשר בינה ובין ניירות ערך או לבין אותם לקוחות".
"הופעלו עלינו לחצים איומים"
בביזפורטל פרסמו כתבה המפרטת את גרסתם בעניין: "בעקבות הכתבה הביקורתית שפורסמה על 'ההשקעה התמוהה של פסגות בחברת אוגווינד' הופעלו עלינו לחצים ואיומים. אנשי פסגות (אנליסטים, מנהלי השקעות) קיבלו הוראה לא לדבר עם ביזפורטל. התקבלה גם הוראה לא לפרסם בביזפורטל", נטען.
"לאחר פרסום הכתבה על 'לקוח בתחום קופות הגמל שעזב את פסגות', זה היה יותר מדי. פסגות הפעילה 'תותחים כבדים'. קיבלנו מכתב לפני תביעה שכל כולו מטרה בריונית אחת שבלשון פשוטה אומרת כך – 'ביזפורטל אל תתעסקו איתנו, אחרת תקבלו תביעה ונמרר לכם את החיים'. מצטערים - אנחנו עדיין לא מפחדים. תביעות השתקה לא ישתיקו אותנו. בריונות לא תשתיק אותנו", כתב אבישי עובדיה, בעלי ביזפורטל.
"יש שם הרבה טענות מגוחכות, אחת גם מגוחכת ושקרית, אבל גם מעידה יותר מכל על פסגות", כתב אבישי עובדיה. "לטענתם ביקרנו את פסגות בגלל שלא קיבלנו מהם כסף לפרסום. זה שקר גדול. אבל זאת המציאות של פסגות כי הם מכירים עיתונות מלטפת, וכנראה שהם חושבים או יודעים שזה בזכות הכסף שהם משלמים. אבל פרגון מעיתונות לא יכול להחביא ביצועים  "על הפנים". הבעיה היא שאי אפשר לעבוד על הציבור. הציבור מצביע ברגליים - פסגות לא מצליחה בתשואות ומאבדת גובה בקופות הגמל – הזרוע העיקרית של הבית".
"בפסגות, כך מתברר, דאגו, כחלק מהאקט הבריוני להעביר מסר שלא מפרסמים אצלנו (ובפועל אכן לא פרסמו). זה מזכיר לי שלפני יותר מעשור נוחי דנקנר עצר תקציבים לדהמרקר בגלל שדהמרקר כתב עליו ביקורת וכעת מסתבר שפסגות לא מפרסמת/ עצרה תקציבים לביזפורטל בגלל ביקורת. לא הוגן להפעיל מעין לחץ מסחרי/ כלכלי על עיתונות ומעיד יותר מכל על ההנהלה של פסגות ועל שיטת העבודה שלה. אגב, בעיתונות הכלכלית לא היתה ביקורת על עסקת אוגווינד למרות שעיתונאים מתחו עליה ביקורת גדולה ברשתות החברתיות".
"פסגות זה פסגות"
עובדיה פירט לא מעט על טענות פסגות והשיב להן בכתבה משלו: "בכתבה על ההשקעה התמוהה של פסגות באוגווינד, קיבלנו תוך שניות (באמת) מרגע עליית הכתבה לאוויר פנייה מהיח"צ של החברה עם המון טענות/ לחצים/ איומים כשאחת הטענות היתה - מגידו לא התכוונה להשוות בין חברת וויקס (WIX) לאוגווינד. היא אומנם התייחסה כך בציטוט, אבל מתוך הבנה ומתן קרדיט שהיא באמת לא התכוונה להשוות בין וויקס ואוגווינד (וויקס בכל זאת מוכרת במיליארדים ומרוויחה, אוגווינד נסחרת במעל 2 מיליארד שקל ומוכרת במיליונים בודדים), הורדנו את ההשוואה. לא בטוח שטעינו במקור, אבל מאוד יכול להיות שלא הבנו את המסר שלה. ניקח את זה "עלינו".
לגבי שיבוץ התמונה של סמנכ"לית פסגות גופות גמל כתב עובדיה: "התמונה של גת מגידו לא מתאימה אלא תמונה של המנכ"ל – ראובן קפלן. שינינו את הקוסמטיקה הזו ובאמת מצטערים על כך ומצטערים על הנהלת פסגות שבמקום לדאוג לביצועים ללקוחות בקופות הגמל דואגת לעניין – איזו חברה בתוך פסגות הפסידה לקוח? פסגות גמל או פסגות ניירות ערך – פסגות זה פסגות זה פסגות. פסגות הפסידה לקוח – הכותרות של הכתבה לא השתנו".
"לא מבקשים תגובות על עובדות"
תגובת פסגות:
"ביום 12.10.2020 פורסמה כתבה באתר ביזפורטל, הרצופה כזבים. אי לכך, נשלח למערכת העיתון מכתב משפטי בדרישה לתיקון הכתבה ולפרסום התנצלות (לא הועלו דרישות נוספות כלשהן). ואכן, מערכת ביזפורטל הבינה כי פרסמה נתונים כוזבים, ומיהרה לתקן באופן משמעותי את הכתבה, תוך הסרת תמונתה של סמנכ"לית פסגות גופות גמל והסרת טענות שהופנו כנגדה וכנגד פסגות קופות גמל, להן לא היה שום קשר לנושא הכתבה. אלא שבמקום להתנצל על העיוותים בהם כבר הכירה, בוחרת עתה ביזפורטל להציג עצמה כקדוש מעונה, ולגונן על מעשיה באמצעות הכפשות נוספות. ביחס לטענות אלה יש נבהיר בקצרה".
אבישי עובדיה מביזפורטל: (זה כאמור לא נכון – פסגות איבדה לקוח משמעותי. אכן התייחסנו לפסגות גמל במקום לפסגות – אלוהים אדירים, אין להם במה להתעסק?)
פסגות: "בחודש יולי השנה, ביזפורטל פנתה לפסגות בבקשה לקבלת חסות פרסומית בהיקף המוערך במאות אלפי שקלים בשנה, לאחר שאחת מחברות הביטוח בישראל חדלה מהענקת חסות פרסומית באתר. מיד לאחר שפסגות בחנה את הבקשה והשיבה בשלילה, החל קמפיין שלילי כנגד פסגות הכולל 3 פרסומים שליליים תוך זמן קצר. עובדות פשוטות אלה מדברות בעד עצמן ומציגות מהן המטרות האמתיות שעומדות מאחורי הפרסומים".
אבישי עובדיה: (אנחנו מפרידים בין תוכן למסחר – פסגות הם אלו שלא מפרידים כפי שהוזכר למעלה; הכתבות השליליות על פסגות נכתבו כי היא הרוויחה אותן ביושר). 
פסגות: "העובדה כי הכתבה אכן תוקנה בצורה משמעותית מלמדת לכשעצמה כי היא כללה פרסומים כוזבים וכי אין מדובר ב"סמנטיקה" גרידא".
אבישי עובדיה: (הכתבה שונתה. לא היה שום תיקון בכותרות; אופי הכתבה נותר זהה למקור; ובכל מקרה -  אנחנו לא מתיימרים שלא לטעות באופן גורף). 
פסגות: "בניגוד לנטען, התשואה על ההשקעה בחברת אוגווינד עומדת נכון להיום על רווח של כ- 72% מאז פרסום הכתבה של ביזפורטל.  כך שאין כל אמת באמירה (החוזרת) שההשקעה "תמוהה" לכאורה. עסקה זו מצטרפת לרצף עסקות מבוססות מחקר שעשתה חברת הגמל של פסגות במהלך 2020. כלומר ההמלצה של ביזפורטל לגבי אי ההשקעה בחברה האמורה יצרה לכאורה נזק למשקיעים פוטנציאלים שהתעניינו בהשקעה במניה".
אבישי עובדיה: (אוי ואבוי לגוף ההשקעות הגדול בארץ שזה הטיעון שלו. בקורסים שלימדתי ומלמדים על שוק ההון, מחפשים מהסטודנטים הסברים לבחירות ניירות הערך/ ההשקעות שלהם ועל פי זה ניתן להם הציון, ולא על פי התשואה של נייר הערך. תשקיעו באופציות תרוויחו המון, השיקולים להשקעה באוגווינד הם מבישים, והתשואה שנוצרה שבחלקה נובעת מהתרגיל של ההנפקה הפרטית – גם אתם יודעים – היא חצי בלוף).
פסגות: "בניגוד לכלי תקשורת אחרים, ביזפורטל לא טרחה לבקש את תגובת החברה לפני הפרסום האחרון. זו פרטיקה בעייתית בגוף שמתיימר להיות כלי תקשורת מקצועי. זו הסיבה שנאלצנו להוציא מכתב משפטי  בדיעבד– דבר שניתן היה לחסוך לו היו פונים מראש לפסגות ונמנעים מפרסומים שאינם אמת".
אבישי עובדיה: (לא מבקשים תגובות על עובדות – לקוח עזב את פסגות – זו עובדה. אגב,  הגיעה הודעה מסודרת ופורמלית בה צוטטו על המעבר ל-IBI גם  יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי וגם רו"ח עמית מוכתר, מנכ"ל עמ"י).
פסגות: "בשנת 2020 פסגות כלל לא פרסמה בביזפורטל, כך שהטענה שנאמרה על הפסקת הפרסום לאחר הכתבות אינה נכונה, בלשון המעטה. נבהיר כי לפסגות אין בעיה עם ביקורת עיתונאית, אלא רק עם עובדות מוטות, אי אמירת אמת, וניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע באנשי המקצוע של פסגות או בחברה, רק בשל אי קבלת חסות כספית. אנו נמשיך לעמוד על תפקידה של העיתונות לבצע את תפקידה ביושרה ובמקצועיות".
אבישי עובדיה: (מפסגות עבר מסר שלא מפרסמים בביזפורטל בגלל הסיקור האמיתי שלנו – הם מעדיפים עיתונות לא ישרה ולא מקצועית).
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    איזה כייף אבישי שאתה מגחב לעצמך? (ל"ת)
    אחד שיודע 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אבישי צודק ב 100% (ל"ת)
    ליים טל 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    יש מאגרי גז..ישראמקו..כסף על הריצפה .
    ליים טל 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופסגות..משחקת בקאקי.
    סגור
  • 3.
    המשך כך , אבישי
    גלי 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד אבישי יישר כח!
    סגור
  • 2.
    עזבתי את פסגות בגלל תשואה נמוכה (ל"ת)
    יוסף 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מה אתה מציע במקום? (ל"ת)
    משקיע 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יישר כוח אבישי!
    מני 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כמה כוחניות יש בפסגות ובמנכל שלה
    סגור