משפט

רואה חשבון גנב מיליון שקל וקיבל עונש תקדימי

ועדת המשמעת של רואי החשבון במשרד המשפטים החליטה להעניש את רואה החשבון שהורשע בפלילים בעבירות מס וגזל למעלה ממליון שקל לכיסו. בעונש תקדימי שיצא מהוועדה לראשונה מאז הקמתה ב-2019

אביחי דלאל |  5
צילום Magma Image edit ice
ועדת המשמעת של רואי החשבון במשרד המשפטים החליטה היום (רביעי) על החלטה דרמטית. לראשונה מאז ההקמה של הוועדה כתוצאה מתיקון החוק בשנת 2019, נשלל רישיון של רואה חשבון שהורשע בפלילים בעבירות מס וגזל לכיסו יותר ממיליון שקלים. 
רואה החשבון שרשיונו נשלל עבר עבירות פליליות ונמצא אשם בבית המשפט. לפי החלטת הוועדה, רואה החשבון טיפל בקבלת החזרים ללקוחותיו ממס הכנסה, תמורת עמלה בשיעור הנע בין 18%-30% מסכום החזר המס. בנוסף, עשה פעולות במטרה לקבל כספים במרמה ממס הכנסה עבור חלק מלקוחותיו, תוך ביצוע עבירות נוספות, וזאת באמצעות הגדלת סכום ההחזר שקיבלו הלקוחות ממס הכנסה, שהגדילו את סכום העמלה אותה קיבל כשכר טרחה מהלקוחות. הדברים נעשו ללא ידיעת הלקוחות.
בגזר הדין נחשף כי הנאשם נהג לזייף את המסמכים שמסרו לו הלקוחות, בכך ששינה את הסכומים המופיעים בהם, באופן המזכה את הלקוחות בקבלת החזר ממס הכנסה שלא היו זכאים לו, או בקבלת החזר גבוה יותר מזה שהיו זכאים לו, וזאת בכוונה לרמות ולקבל באמצעות המסמכים המזויפים החזרים ממס הכנסה, או החזרים גבוהים יותר, עבור לקוחות אלה. באמצעות המרמה, קיבלו הלקוחות, בתקופה הרלוונטית, החזרים ממס הכנסה בסכום של 6,737,874 שקל, סכום המהווה רכוש אסור כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.
בהמשך, לאחר קבלת סכומי ההחזר, לגביהם סברו הלקוחות כי התקבלו ממס הכנסה באופן חוקי, שילמו הלקוחות לנאשם שכר טרחה בסך 19% מהרכוש האסור שקיבל כל לקוח בתקופה הרלוונטית. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, עשה הנאשם פעולות בשכר הטרחה, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו והפקיד את שכר הטרחה לחשבון הבנק של החברה. בעקבות גזר הדין והפעולות הלא חוקיות של רואה החשבון, החליטה וועדת המשמעת על שלילת רישיונו. 
בנוסף, במהשך  להחלטת הוועדה, ועדת המשמעת קבעה מבחנים לקביעת מתחם הענישה בעבירות מס: "לדעתנו, בכל עבירת מס שמורשע רואה חשבון יש לנקוט לפחות באמצעי משמעת של התליית הרישיון לתקופה קצובה ובמקרים חמורים ביותר אף ביטול הרישיון. המיקום בתוך מתחם זה ייקבע בכל החלטה של ועדת המשמעת בהתאם לחומרת העבירות והנסיבות הספציפיות של המקרה."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמו של רואה החשבון חיב פירסום (ל"ת)
    מייק 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • רני השובב
    אבי 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001370030
    סגור
  • מצטרף
    אר 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטרף לתגובה ומבקש לראות את שמו של רואה החשבון כי אחרת נחשוב שיש אפליה בין דם לדם
    סגור
  • 2.
    רואה החשבון
    יהודה ר. 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא מפרסמים את שמו? בלאו הכי הוא הורשע.
    סגור
  • 1.
    עונשי
    שמ 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מינימום צריכים להיות ראשית ענישה הן מנהלית והן פלילית.מקווה שבית המשפט יחלט את כל רכושו ונכסיו והגנב יצטרך להוכיח לבית המשפט מהיכן הכסף ששימש לרכישותיו.
    סגור