משפט

מדוע בתו של עמוס עוז חטפה תביעה מאיתמר בן גביר?

בעקבות ההתבטאויות שלה במהלך שומר החומות נגד חבר הכנסת: "ראש משפחת הפשע איתמר בן גביר", ולאחר שסירבה להתנצל בפניו, ספגה פניה עוז זלצברגר תביעה בגובה 144 אלף שקל. הח"כ: "הגיע הזמן שאנשי השמאל ילמדו דרך הכיס: מי שישמיץ – ישלם"
כפיר אדר |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חבר הכנסת מהציונות הדתית, איתמר בן גביר, הגיש אמש (רביעי) תביעת לשון הרע בסך של 144,000 שקל נגד בתו של הסופר המנוח עמוס עוז, הסופרת פניה עוז זלצברג. התביע הגיעה לאחר שכינתה אותו "ראש משפחת פשע" במהלך מבצע שומר החומות וטענה כי הסית יהודים לפגוע בערבים, לאחר שטעתה בזיהוי והפורעים ביפו שגרמו להצתה היו ערבים ועדיין סירבה להתנצל בפני בן גביר.
כזכור, ב-15 במאי 2021, במהלך מבצע שומר החומות, כתבה עוז זלצברגר: "פוגרומיסטים יהודים הציתו הלילה את כל יפו באמצעות בקבוק תבעירה, דירה שרופה ושני ילדים פצועי כוויות, תבוא מארה על ראשם, על ראש מסיתיהם ועל ראש משפחת הפשע איתמר בן גביר".
 
לאחר מכן כשקיבלה הערות על ההכללה כתבה: "הציוץ הזה ייחס, ברגע ראשון של זעם, את בקבוק התבערה בעג׳מי לפורעים יהודים. צודקים המעירים לי שטרם ידוע מי שרף שני ילדים בתוך דירתם. סביר שכמה מהמעירים לא מהססים להאשים ולהעמיד למשפט שדה את ״הערבים״ בכל רגע בו נפגעים יהודים. אבל אחרים פנו אלי בשם ההגינות, ואני מוחקת".
"טעיתי, עשיתי עוול של קפיצה למסקנה, האשמתי קבוצה גדולה ופגעתי באנשים כשייחסתי את המתקפה הנפשעת ביפו לפורעים יהודים. אני מתנצלת. להבא, וגם כעת, אמתין לראיות ברורות או לכתב אישום. (בן גביר, שהצית אש משני הצדדים, לא יקבל ממני שום התנצלות). שבוע טוב לכל מתעבי האלימות. שימרו על עצמכם".
בן גביר עצמו כתב: "הגיע הזמן שאנשי השמאל ילמדו דרך הכיס: מי שישמיץ – ישלם. לכן הגשתי היום תביעת לשון הרע נגד הסופרת פניה עוז זלצברג, שטענה ששלחתי "פוגרומיסטים יהודים" להצית משפחה ערבית בשנתה, בעיר יפו, וגם לאחר שהתברר שמדובר בטעות בזיהוי של ערבים, היא סירבה לחזור בה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "כהנא חי"=משפחת פשע (ל"ת)
    נסן 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הלוואי שיוציא לבהמה הסמאלנית הזאת את הקישקעס
    מתעב פוסטמות 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    להבא הבהמה תלמד לשמור על הלוע שלה. אביה הביריון הסמאלני המתועב שהיה מכה את אחותה כשהיתה ילדה כבר איננו נכס.
    סגור