משפט

פטריק דרהי בצרות: אלטיס הפרה כללי מיזוג, המנייה ירדה

חברת הטלקום "אלטיס" של המיליארדר הישראלי-צרפתי, פטריק דרהי, הפרה את כללי המיזוג של האיחוד האירופי לאחר שהשפיעה על הניהול והפעילה זכויות וטו על החברה הפורטוגלית לפני שהיא מבטיחה אישור רגולטורי לעסקה. המנייה ירדה ב-20.8% החל מיום רביעי
אביחי דלאל |  1
פטריק דרהי (צילום Jeremy Barande / Ecole polytechnique)
רגולטור ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי קיבל חיזוק מבית הדין השני בגודלו באירופה ביום רביעי האחרון לאחר שפסק נגד ענקית הטלקום הצרפתית, אלטיס שבבעלותו של המיליארדר הישראלי צרפתי פטריק דרהי לאחר שב-2018 הנציבות מסרה כי אלטיס הפרה את כללי המיזוג של האיחוד האירופי לאחר שהשפיעה על הניהול וזכויות וטו על החברה הפורטוגזית לפני שהיא מבטיחה אישור רגולטורי לעסקה.
מדובר במעשה חריף כשזה מגיע לכללי המיזוג באיחוד האירופי. דבר שיוביל לקנסות בגין הפרות של עד 10% מהמחזור העולמי של חברה. הקנס בסך 125 מיליון אירו (146.7 מיליון דולר) של אלטיס היה הגדול ביותר שהטילה הנציבות האירופית עד כה בגין עבירה כזו. בית המשפט הכללי בלוקסמבורג הפחית את הקנס ב -6.22 מיליון יורו, אך לא ביטל אותו.
השופטים אמרו בפסיקתם כי ההפחתה נבעה מכך שאלטיס הודיעה לוועדה על העסקה בטרם נחתם הסכם רכישת המניות וכי "מיד לאחר אותה חתימה, היא שלחה לוועדה בקשה להקצאת צוות בתיק המתייחסת לתיק שלה". אלטיס יכול לערער לבית המשפט האיחוד האירופי לצדק, הגבוה ביותר באירופה.
מניית אלטיס רשמה ירידה חדשה מאז החלטת בית המשפט בשיעור של 20.8% לשער של 20.59 דולר למנייה. הונו של פטריק דרהי ירד בשבוע האחרון בכ-200 מיליון דולר ככל הנראה בשל החלטת בית הדין וצניחת המנייה וכעת הונו מוערך לפי פורבס ב-10 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פטריק יחיה. אני לא קיבלתי העלאה כמה שנים (ל"ת)
    עובד בחברה של פטריק 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור