משפט

שודדי הקריפטו: נוכלים מהצפון גנבו כמעט 700,000 שקל

תושבי אזור הצפון שפותו להשקיע בקריפטו בשערים נמוכים ממחירי השוק ועמלות אפסיות, גילו מאוחר מדי כי ההצעה היא עוקץ אכזרי, לאחר שכספם נשדד
מערכת ice | 
מטבעות דיגיטליים (צילום freepik)
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה אחר הצהריים היום (חמישי) כי הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד כנופיית שודדים מאזור הצפון, שניצלו אנשים תמימים שרצו להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים, פיתו אותם ואז שדדו את כספם.
כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעלה הראל, הוגש נגד שבעה חשודים: עיסא אבו שנב (21), מוסא אבו שנב (26), מחמוד אבו שנב (26) וסאלח אדון (21) מעכו, הארני רשיד (34) מג'דיידה, ומכר ומהראן חוראני (23) מחיפה. הם מואשמים בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, ועוד.
 
לפי כתב האישום, במהלך החודשים האחרונים נהגו הנאשמים לפנות לאנשים באמצעות אפליקציית טלגרם ולהציע להם לרכוש במזומן מטבעות קריפטו במחירים נמוכים ממחירי השוק ותמורת עמלה נמוכה במיוחד. לאחר שהרוכשים הגיעו לצפון כדי לבצע את העסקה, שדדו אותם החשודים ולקחו את הכסף מבלי לספק כל תמורה, תוך שהם מאיימים על הקרבנות באקדחי דמה.
במהלך החקירה, שהתנהלה על ידי יחידת הסייבר להב 433, בשיתוף עם תחנות עכו וטירת הכרמל, פרסמו החוקרים בקבוצות טלגרם העוסקות בנושא כי הם מעוניינים לרכוש מטבעות דיגיטליים. עד מהרה פנו אליהם הנאשמים באמצעות פרופילים פיקטיביים והציעו להם עסקה מפתה לכאורה. לאחר שפיתו את השוטרים, הגיעו השודדים רעולי פנים ונושאים אקדחי אוויר בניסיון לשדוד מהם 145,000 שקל – אך נעצרו על ידי המשטרה. החוקרים מאמינים כי הכנופייה שדדה בסך הכל כ-680,000 שקל מקרבנותיהם.
במסגרת בקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום ציינה עו"ד הראל כי "המשיבים ביצעו, לכאורה, את המיוחס להם בעיבורה של עיר, ואף בשעות היום, תוך כדי הפעלת אלימות נגד נפגעי העבירה השונים, ונטלו רכושם מידיהם ללא כל חשש או מורא מפני תוצאות מעשיהם", ואף גרמו כמה מקרבנותיהם חבלות. "יתרה מכך, המשיבים אף הרהיבו עוז וביצעו, לכאורה, את מעשיהם האלימים בסמוך לבית ספר ובעת שהיו בקרבתם ילדים. מעשיהם אלו של המשיבים מניחים יסוד סביר לחשש, כי שחרורם יסכן את בטחון הציבור בכלל, ואת בטחונם של נפגעי עבירה פוטנציאליים בפרט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה