משפט

רישיונות נהיגה מזויפים במאות אלפי שקלים: זו תרמית הענק

?חשד: עובד מכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) נעצר על ידי משטרת ישראל בחשד לאישור רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו משיקולי בריאות תמורת אלפי שקלים, החקירה נפתחה בעקבות פעילות ודיווח של משרד הבריאות, שהעלה חשדות לאי סדרים בכל הנוגע לאישור בקשות למתן רישיונות נהיגה שהוגשו למכון
מערכת ice |  2
נהיגה (צילום freepik)
לאחר חקירה סמויה של מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א, נעצר הבוקר (שני) עובד בכיר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), תושב מרכז הארץ בן 46,  בחשד לשורה של עבירות מתחום טוהר המידות, בהקשר של אישור מתן רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו מלנהוג משיקולי בריאות. 
 במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי נהגים בסיכון שנפסלו מלנהוג על ידי משטרת ישראל ובתי המשפט, מסיבות רפואיות, אושרו לנהיגה מחדש על ידי גורם במרב"ד תמורת תשלום של אלפי שקלים לכל תיק. 
 
על פי החשד הנחקר, החשוד המשמש בתפקיד מינהלי ולא רפואי או מקצועי במרב"ד, התערב בתיקי בקשות מתן רישיון והשפיע במישרין על האישור תמורת תשלום אלפי שקלים לכל תיק. עוד עלה חשד כי תמורת סכומי כסף ששולמו לחשוד, קוצר הליך בחינת הפסילה מחודשים לימים ספורים. 
המרב"ד עוסק, בין היתר, בבקשות היתר לקבלת רישיון לפסולי נהיגה משיקולי בריאות (מחלות נפש, אפילפסיה, דימנציה וכד'), פסילות בשל שימוש בסמים ואלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, גיל מופלג וכו'. 
הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי בחקירה, נעצר העובד ומספר חשודים נוספים שהעבירו, לכאורה, כספים לחשוד תמורת אישור הבקשות שלהם לרישוי נהיגה, וכן נערכו חיפושים במשרדי המרב"ד ובתי החשודים. החקירה נמשכת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חלאה כזה צריך מאסר עולם בלי חופשה (ל"ת)
    אבי 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כתבה חרטא
    עורך דין 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עורך דין יכול לזרז תור לקוח שלו תמורת שכר טרחה, ואף ללוות אותו בדרך להצלחה
    סגור