משפט

גדעון סער הכריע: זה המחליף הזמני של מנדלבליט

גדעון סער הכריע מי יחליף את ד"ר אביחי מנדלבליט לתקופה של חודש אחד בלבד בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה
אביחי דלאל | 
גדעון סער (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
גדעון סער, סגן רה״מ ושר המשפטים, נפגש הערב (חמישי) עם הוועדה המקצועית-ציבורית בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט (בדימוס) אשר גרוניס, הפגישה עסקה בסקביעת הדרכים והתנאים למינויו של היועץ המשפטי לממשלה.
במסגרת זאת קיים השר עם הועדה גם התייעצות לענין מינוי ממלא מקום היועץ המשפטי לממשלה, לנוכח העובדה שד״ר מנדלבליט צפוי לסיים את תפקידו בסוף החודש ונראה כי הליכי בחירת מחליפו יגלשו לתוך חודש פברואר. שר המשפטים מסר לוועדה, כי בכפוף להתייעצות האמורה ולהתייעצות עם נציב שירות המדינה, בכוונתו למנות לתפקיד ממלא מקום היועמ״ש את פרקליט המדינה עמית אייסמן לפרק זמן של חודש ימים. השר מסר לוועדה, כי פרקליט המדינה נתן את הסכמתו למילוי המקום כמבוקש.
 
ביוני האחרון ולראשונה מאז שנת 2019, עו"ד עמית איסמן מונה לתפקיד פרקליט המדינה. איסמן החליף את שי ניצן בתפקיד והחליף כבר את ד"ר אביחי מנדלבליט שהיה ממלא מקום פרקליט המדינה. בין התפקידים אותם מילא עו"ד אייסמן במהלך דרכו: פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי) ובחודשים האחרונים מ"מ פרקליט המדינה.
אמש עלו שמות המועמדים ליועץ המשפטי לממשלה: השופטת מיכל אגמון-גונן, עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה, פרופ' אריאל בנדור, ד"ר אביעד בקשי, עו"ד איל ינון, פרופ' ברק מדינה, עו"ד רז נזרי וד"ר רועי שיינדורף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה