משפט

רע"מ נטשה, האופוזיציה חוגגת: אלו החוקים שעברו בטרומית

רע"מ נטשה את ההצבעות, כך גם ח"כ ניר אורבך במחאה, לקואליציה אין רוב והאופוזיציה חוגגת ומעבירה חוקים. אלו החוקים שעברו בקריאה טרומית בערב הדרמטי
אביחי דלאל |  2
מנסור עבאס, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/נועם ריבקין פנטון, יונתן סינדל)
טלטלה בכנסת בעקבות הנטיעות בנגב. חברי הכנסת מרע"מ לא נמצאים במליאת הכנסת, ח"כ ניר אורבך מימינה החליט לעזוב את המליאה במחאה על היעדרות חברי הכנסת מרע"מ והפשרה של שר הרווחה, מאיר כהן, בתוך כך האופוזיציה לא מפסיקה להעביר חוקים. 
החוקים שעברו בטרומית:
הצעת חוק לפיה שוטרים יחויבו בשימוש במצלמות גוף בעת הפגנה של אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, כל שוטר הממלא תפקידו בעת הפגנה, ישתמש במצלמת גוף לשם תיעוד האירועים. עוד מוצע כי התיעוד יישמר, יהיה נגיש לציבור, ובמקרה שבו הוגשה תלונה על אלימות שוטר – יימסר לגורם התובע, ונטל הראיה יהיה על המשטרה.
הצעת חוק עוסק זעיר של ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן והצעת חוק דומה של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, מוצע לקבוע הוראות לעניין תשלומי מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי וביטוח בריאות לגבי עוסק זעיר, כלומר עוסק שמחזור עסקאותיו אינו עולה על סך 60% מהשכר הממוצע במשק. כמו כן, מוצע לקבוע הוראות לעניין קיום יחסי עבודה בהתקשרות עם עוסק זעיר כאמור.
 
הצעת חוק המבקשת להעלות את קצבת הזקנה של ח"כ איימן עודה, ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס וח"כ אוסאמה סעדי, מוצע להעלות את קצבת הזקנה כך שהקצבה החודשית תעמוד על 40% מהסכום הבסיסי במקום 17.7% כפי שהיא כיום, ותוספת התלויים בעד בן זוג תעמוד על 20% מהסכום הבסיסי ובעד כל אחד משני ילדיו הראשונים על 12% מהסכום הבסיסי, במקום 8.9% ו-5.6% בהתאמה היום.
ח״כ עודה אמר כי: ״הפקרת הקשישים לעוני היא פשע שחייב לעבור מהעולם. היום עברה בקריאה טרומית הצעת החוק שלי להעלאת קצבאות הזקנה, ואמשיך לקדם אותה עד שנצליח להעלות את הקצבאות. אם לממשלה יש מיליארדים לפנסיות צבאיות היא יכולה למצוא כסף לקצבת זקנה שמאפשרת חיים בכבוד.״
ח"כ לוי-אבוקסיס הוסיפה: "״שרי הממשלה ההרסנית הזו לא אישרו את הצעת החוק שתביא להגדלת הקצבה של  אזרחים וותיקים. זוהי הצעה חשובה ואנושית, שתיתן להם לחיות בכבוד, אני שמחה שהצלחנו להעביר אותה במליאת הכנסת. במדינת ישראל חיים כ-160 אלף קשישים מתחת לקו העוני. הם לא באמת חיים, הם שורדים מיום ליום, מהבוקר עד לבוקר שלמחרת במחשבה איך הם יסיימו את החודש וכמה כסף ישאר להם בשביל לשרוד עד הקצבה הבאה. הם נתמכים על ידי קצבאות, שבקושי מספיקות לשכר דירה ותרופות. הם מתלבטים אם להוציא את הכסף על אוכל, תרופות, חימום בחורף או לקנות כמה שמיכות זולות שיחממו אותם בשביל לשרוד. מגיע להם לחיות בכבוד. אנחנו חייבים להעניק להם את היכולת להתקיים בכבוד ולא לחיות בעוני שבו הם טובעים, לאפשר להם לישון בלילה מבלי דאגות על המחר".
הצעת חוק משק החשמל של ח"כ מיכאל מלכיאלי, המציעה לחייב ספק שירות חיוני לאפשר לצרכן חשמל לפרוס לתשלומים את התשלום בעד צריכת חשמל ללא עמלה או ריבית. הצעת חוק נוספת שעברה היא של ח"כ מירי רגב לביטול מע"מ לדירה ראשונה לזוגות צעירים.
בליכוד חגגו את ההפסדים של הקואליציה. ח"כ יריב לוין מסר: "היום הוכח שוב - הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס. בקורונה, בנגב, וגם בכנסת. אפס ניהול, אפס מנהיגות. ישראל זקוקה לממשלה עם כיוון ברור. לממשלה חזקה. נמשיך להאבק בכנסת בימים ובלילות, נחליף את הממשלה הזו, ונחזיר את ניהול המדינה למסלול."
חשוב לציין, כי החוקים עברו רק בקריאה טרומית, כעת רוב הצעות החוק יעברו לוועדות הכנסת הרלוונטיות עד לאישורן לקריאות הבאות. כעת אין משמעות דרמטית כל כך לכך שעברו במליאה.
צפו בסרטון: 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשמעים דווקא חוקים טובים. למה צריך להפוך הכל לפוליטי?
    גל 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להיות שהקואליציה הייתה מצביעה בעד. בשונה מהליכוד שהצביעו נגד חוקים טובים רק כדי לא לתת ניצחון למפלגה ממנה הציעו את החוק (והודו בזה).
    סגור
  • 1.
    תחזירו את המדינה לאן, כלום לא עשיתם 13 שנים בשביל האזרח
    מרקו 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלכחי פנכה
    סגור