משפט

גדעון לוי וישראל פריי חטפו תביעות ענק מישיבת חומש

ראשי ישיבת חומש במסע של תביעות על מנת לטהר את שמה של הישיבה. גדעון לוי כינה את המתנחלים תתי אדם ונתבע בחצי מיליון שקל. ישראל פריי האשים את הישיבה בהשחתת מצבות וכשהגיב על התביעה אמר אמירה נוספת שסיבכה אותו עם ראשי הישיבה
אביחי דלאל |  5
גדעון לוי וישראל פריי (צילום טוויטר ישראל פריי, משה שי והלל מאייר, פלאש 90. בעריכת ice)
ראשי ישיבת חומש ברצף של תביעות נגד העיתונאים גדעון לוי וישראל פריי. התביעות הראשונות הוגשו ביום שלישי האחרון, הבוקר (חמישי) הוגשה תביעה נוספת נגד ישראל פריי. מדובר בתביעות בסך 700 אלף שקל במצטבר נגד שני העיתונאים. 
"הכפיש בפריים טיים את מתיישבי חומש; התעקש לכנות אותם בביטוי הנאצי 'תתי אדם"
ביום שלישי האחרון, ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן ומנכ"ל הישיבה, שמואל וינדי, תבעו את עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, בחצי מיליון שקל באמצעות עו"ד מנשה יאדו לאחר שכינה את המתנחלים  בחומש "תתי אדם" בתכנית "המטה" של אילה חסון ברשת 13 לפני כשבועיים. 

סגן השרה יאיר גולן מתנצל על אמירתו "תתי אדם" אל מול מתנחלי חומש. צילום מסך
כתב התביעה נפתח עם ציטוט של בכיר הנאצים היינריך הימלר, ראש הגסטפו וה-S.S על תתי אדם. התובעים טענו כי השימוש בביטוי "תתי אדם" נעשה "תוך שהוא מצדיק זאת בהכפשות שווא שקריות לגבי קשירה של נער פלסטינאי ושריפת רגליו, שקר מפגיע, ולגבי עשרים אירועים שיצאו כביכול מחומש, שקר נוסף".
לדברי התובעים,  ההזדהות שלהם עם הישיבה מובילה אותם להתמודד עם האחריות לתדמיתה של הישיבה והם נושאים "קלון שקרי וחריג בחריפותו שהטיח בהם גדעון לוי". התביעה הוגשה בעילות של לשון הרע, היעדר תום לב ועוולות של רשלנות ועוולה חוקתית נגד חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. 
מגדעון לוי נמסר בתגובה: "אני לא קיבלתי את התביעה ולכן אין לי מה להגיב".
 
"ישראל פריי מרבה לתקוף שלא לומר להכפיש מתנחלים ומתיישבים"
תביעה נוספת הוגשה ביום שלישי נגד ישראל פריי מדמוקרטTV על סך 100 אלף שקל על ציוץ בטוויטר בו הוא האשים  את המתנחלים והמתיישבים בהשחתת מצבות בכפר בורקא, התביעה הוגשה גם כן על ידי עו"ד מנשה יאדו.
לפי כתב התביעה, ב-3 בינואר, ישראל פריי העלה תמונה של מצבות וקברים שבורים וטען כי מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי חוקי חומש ירדו לכפר בורקא, פגעו בבתים והשחיתו מצבות. 
לטענת ראשי הישיבה: "דברים אלו פורסמו על ידי הנתבע בתקופה בה נקלעה ישיבת חומש למתקפה ציבורית ותקשורתית רחבה מצד גורמים שונים בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית, מתקפה רוויית הכפשות רובן ככולן שקריות ברמה העובדתית ומשוללות רסן ברמה הציבורית". 
 
לא למד את הלקח: הגיב על התביעה ונתבע שוב. פריי: "שום תביעת השתקה לא תסתיר את האמת"
ישראל פריי עלה לריאיון ב-103FM לפני יומיים (שלישי)  להגיב על התביעה הקודמת, אלא שבמהלך הריאיון הוסיף אמירה שסיבכה אותו וגרמה לראשי הישיבה שוב פעם לתבוע אותו בסכום של 100 אלף שקל. 
בשלישי האחרון, כאמור, הוגשה התביעה הנ"ל על סך 100 אלף שקל נגד ישראל פריי. בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM העלו את פריי לראיון וביקשו ממנו התייחסות לתביעה. 
 
לפי כתב התביעה, פריי נשאל האם הוא יוכל להוכיח כי אנשי חומש הם אלו שהשחיתו את המצבות, פריי "לא השיב ישירות לשאלה אלא הוסיף הכפשה כעורה לא פחות לפיה אנשים מאזור חומש תפסו, כפתו לעץ והתעללו במשך חצי שעה בפלסטינאי בן 14 שנים - הווה אומר התעללות קבוצתית בחסר ישע. עם כל הכבוד לדעות הפוליטיות ולעמדות שמציג הנתבע, אין לו רשות להשחיר פנים בהשמצות כל כך כעורות, משחיתי מצבות ומתעללים בחסרי-ישע". 
התובעים המשיכו במתקפה: "הוא כורך שקרים עובדתיים לכינוי זה שהורתו ולידתו בבית המדרש של אדולף היטלר שר"י, והיינריך הימלר שר"י. לא בכדי השתמשו הנאצים ברטוריקה דמונית ודה-לגיטימטיבית לקיום העם היהודי, שכן מכוחה פעלו הם להשמיד את העם היהודי וזממם עלה בידם ביחס לרובה של יהדות אירופה".
מישראל פריי נמסר בתגובה ל-ice: "לא מכיר את האנשים המדוברים, שום תביעת השתקה לא תסתיר את האמת: חומש הוא מאחז עברייני היושב על אדמות גזולות של תושבי כפר בורקה. בנוסף, השהייה בו אסורה בחוק. במקום להתבייש בהפרת צו אלוף; בהפרת חוק ובגזל - יש לאנשים מסוימים את התעוזה לכרוך עצמם למאחז עברייני ועוד להגיש שרשרת תביעות הזויות. אני קורא מכאן לרשויות החוק במדינת ישראל לעשות את תפקידן, להגיש כתבי אישום מהירים נגד התובעים ולשלוח אותם לכלא. בינתיים אשלח מכאן חיבוק גדול לתושבי הכפרים הפלסטיניים הסמוכים, הסובלים מהנוכחות הביריונית של המאחז הבלתי חוקי. בעזרת השם, גם התביעות וגם המאחז יגולגלו מכל המדרגות".
האזינו לראיון ב-103FM שבעקבותיו פריי נתבע בשנית:
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא הבנתי מי המזדיייין הזה פרי !?!?!? (ל"ת)
    אייל 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גדעון לוי וישראל פריי נאמנים עלי פי אלף מפושעי חומש
    סמך 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וחבל שלא הוסיפו לתביעה קשקושים על משיח, גאולה והארץ המובטחת. יאללה, תוסיפו עוד חצי מליון לקנות חומשים לחומש
    סגור
  • 2.
    פריי מתפרנס ומתפרסם מעלילות הדם שלו נגד הימין והדתיים. (ל"ת)
    איש נורא 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אמת
    רון 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת היא לא עלילת דם אתה זה מי שמעלה כי אתה שקר מוחלט
    סגור
  • 1.
    פושעי חומש לדין
    אסתר חיות 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    איך עברינים שעוברים על חוקי המדינה, יכולים לתבוע על פגיעה בשמם הטוב? הרי אין להם שם טוב. הם עברינים.
    סגור