משפט

הסוף למדליפים? כך קרעי יאבק בגורמים במערכת אכיפת החוק

ח"כ שלמה קרעי מקדם חוק לפיו עובדי מערכת אכיפת החוק יעברו בדיקת פוליגרף אחת לשנתיים במטרה לצמצם את הדלפות המידע למקורות לא מוסמכים. קרעי: "אמון הציבור במערכת אכיפת החוק נמוך מאוד"
אביחי דלאל | 
ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד (צילום נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מקדם בימים אלה חוק לבדיקות פוליגרף תקופתיות לעובדי מערכת אכיפת החוק במטרה לצמצם את הדלפות המידע למקורות לא מוסמכים שלטענת קרעי גורמים לפגיעה חמורה באמון הציבור. 
החוק מציע שכלל עובדי אגף ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, לרבות היועמ"ש ומשניו, כלל עובדי פרקליטות המדינה, פרקליט המדינה ומשניו, ייבדקו במכשיר פוליגרף אחת לשנתיים במהלך מילוי תפקידם. בדיקת הפוליגרף תכלול שאלות הנוגעות להפרה של חוקים, תקנות ותקנון שירות המדינה, ובכלל זה שאלות הנוגעות להדלפת מידע למקורות לא מוסמכים.השב"כ יערוך את בדיקת הפוליגרף ויקבע הוראות לביצוע באישור של ועדת החוק, חוק ומשפט. ובכל 1 בינואר, נציב שירות המדינה ימסור לוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת דיווח כללי על ביצוע הפעולות. 
 
בדברי ההסבר נכתב: "אמון הציבור במערכת אכיפת החוק נמוך מאוד. הדבר נובע, בין היתר מהדלפות בלתי-פוסקות, אכיפה בררנית, קידום אג'נדות אישיות במסגרת השיקולים להגשת כתבי אישום ועוד.כיום, בכירי שירות הביטחון הכללי, המוסד וצבא ההגנה לישראל, עוברים בדיקות תקופתיות, בדומה למוצע בהצעת החוק. כך גם פקודת המשטרה מחייבת את בכירי המשטרה לעבור פוליגרף (בשגרה ובמינויים) לשם איתור ומניעת מעשים הגורמים 'לפגיעה חמורה באמון הציבור'. אולם, עובדי הפרקליטות ואגף ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים פטורים מכך.
עוד נכתב כי החוק הוצע "מתוך בטחון כי הרוב המכריע של העובדים במערכות אלו הם אנשים ישרים הפועלים על פי חוק ושומרים על התנהלות ציבורית נאותה, מכובדת ודמוקרטית, הצעת החוק תסייעבהגברת אמון הציבור במערכות אלו".
ח"כ שלמה קרעי מסר: "אמון הציבור במערכת אכיפת החוק נמוך מאוד. הדבר נובע, בין היתר, מהדלפות בלתי-פוסקות, אכיפה בררנית, קידום אג'נדות אישיות במסגרת השיקולים להגשת כתבי אישום ועוד. מנגנון מבקר ומרתיע כזה הכרחי לחיזוק המערכת הזו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה