משפט

בר-לב נכנע ללחץ: השימוש ב-NSO ייבדק

השר לביטחון פנים הודיע כי הוא יקים ועדת בדיקה ממשלתית בעקבות השימוש של מערכות אכיפת החוק בפגסוס. ראש הממשלה: "אנחנו מבינים את חומרת העניין. כמו שאמרתי, לא נותיר את זה בלי מענה"
מערכת ice |  5
NSO, עֹמר בר-לב (צילום pexels, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הודיע לפני זמן קצר כי בהמשך לפרסומים מהבוקר (שני) אודות שימוש מערכות אכיפת החוק והמשפט בטכנולוגיות "פגסוס" של NSO והכריז: "החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם בשנים המדוברות".
לדבריו של בר-לב, ועדת הבדיקה הממשלתית הוקמה "מתוך העדויות העולות, מסתמן שהכשלים, באם היו, היו תחת מפכ״לים קודמים, תחת שרים לביטחון פנים קודמים ותחת ממשלות קודמות. אני מישיר מבט אליכם, אזרחי ישראל ומתחייב לכם - ועדת הבדיקה תבדוק לעומק ולרוחב את כל הטענות. במשמרת שלי המחדלים הללו לא יקרו – המשטרה נמצאת תחת האחריות שלי ובסמכות שלי ואני אוודא שאם הייתה פגיעה בדמוקרטיה שקרתה בשנים הקודמות, אוקיע אותה ולא אתן לה לקרות".
 
השר בר-לב סיכם את דבריו: "ועדת הבדיקה הממשלתית שאני  מקים לסוגיית השימוש בטכנולוגיות המעקב על ידי כלל גופי מערכת אכיפת החוק, תהיה בראשות שופט בדימוס, אבקש משר המשפטים להביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לה יוקנו הסמכויות העיקריות של ועדת חקירה ממלכתית לעניין זימון עדים, חקירתם באזהרה ותפיסת מסמכים. תהא רמת בכירותם של המזומנים באותם ימים אשר תהא – מהדרג המדיני, ממערכת המשפט, או ממשטרת ישראל".
ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לפרסומים מהבוקר ואמר: "הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה (פגסוס), וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל'פישינג' רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה. כרגע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה נקודתית ומהירה את הדברים. בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ, נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה. אנחנו מבינים את חומרת העניין. כמו שאמרתי, לא נותיר את זה בלי מענה. קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד. נחכה עוד כמה שעות, נתייעץ עם השרים המדוברים ועם היועמ"שית החדשה".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ומה עם התוכנה של אהוד ברק
    צביקה 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תוכנת האזנה מתחרה לפגסוס שנבנתה על ידי בלק קיוב החברה לברק. שמאזינה לכולם
    סגור
  • 3.
    להותיר את החקירה
    7890 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנושא החדירה לטלפונים זה כמו להשאיר את החתול לשמור על החלב
    סגור
  • 2.
    ביבי ואוחנה זעקו 'משילות' ולא עשו כלום
    דודו 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    13 0
    חוץ מפוליטיקה פנימית ושימור שלטונו של נתניהו, לא עניין אותם כלום.
    סגור
  • מסתבר שכנופית פושעי החוק
    צורי 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חזקים גם מכל ראש ממשלה חזק ככל שיהיה
    סגור
  • 1.
    טוב מאד. החלטה ראויה. חייבים להגיע לחקר האמת.
    סוני 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צריך לגלות מתי הדבר הזה התחיל, מה היה ההיקף ומי פעל בניגוד לחוק. שמח לגלות שברלב לא התמהמה עם זה יותר מדי והחליט את המתבקש.
    סגור