משפט

הנדל מאיים: לא נעביר חקיקה על הדואר? נפשוט רגל

בדיון בוועדת הכלכלה, שר התקשורת יועז הנדל הציג את הסקירה על פעילות המשרד שלו ושם התייחס בין היתר לחקיקה בנוגע לדואר ישראל. כמו כן, חברי הכנסת החרדים מחו על הרפורמה בטלפונים הכשרים
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, שמעה הבוקר (רביעי) את סקירתו של שר התקשורת יועז הנדל על פעילות משרדו. היו"ר ביטון פתח את הדיון ואמר "עולם התקשורת הוא עולם דינאמי ומשתנה המשפיע כל כולם", ביטון ביקש התייחסות מהשר על פריסת תשתיות סלולר וסיבים בפריפריה ולהשפעה על עולם התוכן.
בנושא הדואר, אמר השר הנדל שאם לא תועבר החקיקה שנמצאת על שולחן הוועדה, הוא חושש שהדואר יגיע לסף פשיטת רגל בחודשים הקרובים ואזרחי ישראל יפגעו. בתגובה אמר היו"ר ביטון: "אי אפשר לזרוק סיסמאות של רפורמה בדואר בלי שהיא תפורה עד הסוף. הרפורמה צריכה לעזור לאזרחים והכנסת תבדוק אותה, תשנה ותבקר אותה. ראינו רפורמות ששיחקו אותה כאילו הן מהפכה כמו רפורמת הגז הטבעי שתגיע לכל מפעל ובסוף לא הגיע גז למפעלים בנהריה ולוד. אז אנחנו לא קונים אנחנו בודקים, ויש לבדוק כל פרט, כי אם רפורמת הדואר לא תהיה טובה לא נעביר אותה". 
 
הדיון עסק בין היתר גם בטלפונים הכשרים, חברי הכנסת החרדים שחברים בוועדה מחו נגד הרפורמה. ח"כ אזולאי אמר שהרפורמה תהרג ובל תעבור. בתגובה, אמר השר הנדל. שאם תהיה תחרות בטלפונים הכשרים האזרח החרדי יקבל יותר, ואף ילד לא ייחשף לתוכן שההורה יחליט שהוא לא ייחשף אליו.
בנושא רפורמת התחרות בשירות הקו הכשר, אמר השר שמדובר ביעד מרכזי לשנת 2022, שיורכב  מיצירת שקיפות בתחום החסימות, כשאם חברה שמספקת טלפון כשר תרצה לחסום חברה, היא תוכל אבל היא תצטרך להיות שקופה לגבי זה. בנוסף, התייחס השר לנושא הייבוא והמכירה של הטלפונים הכשרים ואמר שיש לפתוח את השוק כך שלא תהיה רק קבוצה אחת שתייבא ותמכור. השר הדגיש שזה מעורר הרבה עניין תקשורתי, אבל לא מהווה את  הליבה של המשרד.
ח"כ אורי מקלב  התייחס לנושא ואמר: "רוב השיח בחברה החרדית הוא על שר התקשורת ועל הגזרות העתידיות. אין לזה שום הצדקה. לא מבחינה רגולטורית ממשלתית וגם לא מהבחינה האישית. כל אחד שרוצה להשתמש בתקשורת ישנה יותר ובמכשיר שהוא לא טלפון חכם עושה את זה מרצון ואף אחד לא מכריח אותו. אתה הולך להקשות את החיים להורים ולילדים. הרבנים והאדמו"רים הכי מכובדים ביזו את עצמם ובאו ללשכה שלך כדי לדון בנושא וביקשו שתיתין להם את החופש להתנהל".
ח"כ ינון אזולאי הביע את זעמו גם כן ואמר "לכולנו אכפת מהחינוך לילדים שלנו ואף אחד לא רוצה שהילד ייחשף למראות שבאינטרנט ולהפקרות. שמנו גבולות כדי שזה לא יקרה. זאת מלחמה שיש לקדש עליה את כל מה שחשוב בחיים ואני לא אסכים שיגעו בחינוך של הילדים שלי. תראו מה משתולל בפורנוגרפיה ובאינטרנט ולמה לילדים קטנים נחשפים, אתם רוצים שגם הילדים שלי יהיו ככה? ייהרג ובל יעבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה