משפט

זייפו שטרות וחטפו תביעת ענק מבנק ישראל

שני אחים, אור ויואב בלולו מרמלה, זייפו שטרות בשווי עשרות אלפי שקלים ונתבעו על ידי בנק ישראל בתביעה על הפרת זכויות יוצרים בסכום מטורף
אביחי דלאל | 
בנק ישראל תובע (צילום Magma Images, freepik)
בנק ישראל הגיש היום (ראשון) בבית משפט השלום ברמלה תביעת קנין רוחני על סך 400 אלף שקל נגד שני אחים שהורשעו בזיוף שטרות כסף, באמצעות פרקליטות מחוז מרכז  בטענה שהפרו את זכויות היוצרים של בנק ישראל בכך שהעתיקו את הדיוקנאות המופיעים על גבי השטרות.
התביעה, הוגשה נגד אור ויואב בלולו מרמלה, בהמשך להליך פלילי שנוהל כנגד השנים, במסגרתו הורשעו בין היתר בעבירות של זיוף כסף והחזקת כסף מזויף ונגזרו עליהם זה מכבר עונשי מאסר וקנסות.
לפי כתב התביעה, הנאשמים זייפו שטרות המהווים חלק מסדרה ייחודית אשר עיצוביה נבחרו בתחרות עיצוב פומבית לראשונה בתולדות בנק ישראל והמדינה. בתהליך עבודה מורכב ועתיר משאבים עיבד בנק ישראל את העיצובים שנבחרו והפך אותם לשטרות הניתנים לשימוש בביצוע עסקאות במשק, תוך שילוב אמצעים וסימני ביטחון, בין היתר לשם מניעת זיוף השטרות. מלוא הזכויות בעבודת עיצוב השטרות והסקיצות הועברו באופן מלא, בלעדי ובלתי מוגבל לבעלות בנק ישראל.
 
לפי כתב התביעה, האחים בלולו קשרו קשר לבצע סדרת פשעים שעניינם יצור וזיוף של שטרות בשווי עשרות אלפי שקלים. הנתבעים קשרו קשר במטרה למכור לאחרים בתמורה לסחורות ושירותים שונים. הפרקליטות טוענת כי האחים הפכו ל"ספקים" של כסף מזויף לצרכי מרמה שונים, תוך שהם מפרים את זכויות היוצרים של בנק ישראל בשטרות כסף.
בהסכם ההתקשרות בין בנק ישראל למעצב השטקות הובהר כי מלוא הזכויות בעבודת עיצוב השטרות והסקיצות שהוכנו על ידי המעצב הועברו באופן מלא לבנק ישראל. מכלול זכויות הקניין הרוחני ולכת התביעה המדוברת היא תביעת זכויות יוצרין. בנוסף, בנק ישראל טוען כי השטרות שהנפיק הן יצירה כמוגדר בחוק זכויות יוצרים והפרתם מחייבת מתן פיצוי הולם.
התביעה עצמה היא למעשה תביעה נגד כל אח בסכום של 100 אלף שקל לכל צד בשטר, שני אחים ושני צדדים לכל שטר הם בסך הכל 400 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה