משפט

דודי אמסלם חוטף אש חסרת תקדים מנשיאת העליון

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות  הוציאה הבוקר מכתב גלוי לחה"כ דודי אמסלם: "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים". אמסלם השיב בראיון לרדיו: "ככה מתנהל בית המשפט העליון?"
אביחי דלאל |  12
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הוציאה הבוקר (חמישי) מכתב גלוי לחבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, מכתב שמגיע בתגובה לדבריו במליאת הכנסת מאמש שם רמז כי חיות היא גזענית. מיד לאחר מכן, חה"כ הגיב בגלי ישראל למכתב. 
חיות כתבה: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה. רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".
 
נשיאת בית המשפט העליון המשיכה: "התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה. אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר. וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".
לבסוף סיכמה: "הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה. תחשוב על זה".
 
דודי אמסלם הגיב מיד לדבריה של נשיאת בית המשפט העליון בראיון לרדיו גלי ישראל: "״אני מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי ׳הבת שלי התחתנה עם מזרחי. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים ‏חרדים ואתיופים. דבר שני: אני לא פחות חכם ממך, אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש ואת הלכת לי על הראש כי את לא סובלת את מה שאני עושה. אתם נגועים בעניין ואתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת בעליון. שלוש ‏עתירות דחיתם לי באותו יום. שום דבר לא יוצא באקראי, הגדלת לעשות וכתבת שטויות. 
אני מציע לך לעלות לרדיו ולהסביר לעם ישראל למה לדודי אמסלם אין זכות עמידה. אם נראה לך שאני כח״כ אין לי זכות עמידה - אז תסבירי לי למי כן יש?  אז אני באותו המשקל יכול לומר שלך אין זכות וסמכות לתת פסקי דין, ‏אל תשכחי שאותך בחרה ועדה של פוליטיקאים, בי בחר הציבור. את מפלגת את הציבור בהחלטות שלכם. אם הייתי חושב שזה שיקול דעת הייתי מקבל את זה. אני רואה פה רוע צרוף. 
ביהמ״ש העליון מדליף את פסקיו לעיתונות, דרך התקשורת שמעתי על דחיית העתירות שלי לראשונה, ככה מתנהל בית המשפט העליון? אז את ‏מספרת לי במתק שפתיים איזה סיפור מתוק על מעברות? אני לא שונא אשכנזים, הם אחי. לא כל האשכנזים גזענים אבל כל הגזענים אשכנזים. למה היא מפיצה את המכתב לתקשורת? כי היא יודעת את האמת. היא יודעת שהיא עשתה דבר שלא יעשה, היא חשבה שאני טיפש, לא היה אכפת לה לפגוע בעצמה פעמיים״.
 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אמות הסיפים רועדות! דודי אמסלם - חושף שחיתויות
    האמת שמסתירים מכם 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמות הסיפים רועדות! דודי אמסלם - חושף שחיתויות - אביר הצדק - מגיע לו מעמד מיוחד עם ישראל תתעוררו! מסתירים מכם את האמת! דודי אמסלם חושף שחיתויות שאמורות להרעיד את אמות הסיפים! ועל מה אתם מדברים!? - על הפרסונה שלו, ועל איך שהוא אומר את הדברים!? לא על הדברים עצמם!? זה כמובן מכוון. דודי לא מפחד לדבר, כי הוא נקי נקי כפיים. שלא כמו אחרים. תתעוררו ותקשיבו לתוכן - שימו לרגע בצד את "העטיפה" - את איך שאומר את הדברים - תגלו מה באמת עומד מאחורי המתקפות כנגדו. מגיע לו מעמד מיוחד. אביר צדק. חושף שחיתויות.
    סגור
  • 11.
    הבעיה שאתם לא ממלאים את התפקיד באמונה רק בשקר
    גל 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גג
    סגור
  • 10.
    אמסלם אדם אלים וגס
    רעות 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    בושה וחרפה שאדם גס אלים וגיזען יושב בכנסת ישראל. האיש הזה הוא חרפה לכנסת. חלקם עושים תחרות ביניהם מי יותר גס אלים צורח ומסית. בושה. תחבורת הביביסטים המתחרים על האלימות והגסות. תתביישו לכם. אתם מהווים דוגמא איומה לנוער במדינה שלומד שבמקום לדבר הוא צורח מקלל ואלים. אם לכם מותר אז למה לא להם? תתביישו!!!!!
    סגור
  • 9.
    אתה מסית אכול שחנאה שמפזר רעל על מי שלא חושב בצורה מטומ
    בן 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אתה הרוע והשינאה מסוכן לעם ישראל כפי שנהגו כל הדיקטטורים שקדמו לך לביבי .מי היה סופר אותך פרט לעיתונאים רודפי רייטינג.? השינאה בסופה להתנפץ ואת תהפוך לסמל השינאה
    סגור
  • 8.
    יש יותר גזענים מזרחיים מאשכנזים (ל"ת)
    אלפל 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חיות
    חני 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אמסלם דיבר אמת .הוא מיצג כמעט 70אחוז מאזרחי ישראל .את לא מייצגת אף אחד ולא מבית ע"י הציבור .אצלכם אחד בוחר בשני .חבר מביא חבר .והוא צודק במיליון אחוז .אל תתנשאי עליו .את לא יותר משכילה ממנו
    סגור
  • 6.
    אמסלם הרבה יותר טיפש ממה שחשבתי
    ח״ו 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אמסלם נבחר לכל היותר לשבת באופוזיציה! ה״פוזיציה״ שלו חטפה מכה אנושה ל״גבריות״ שלו: 3 עתירות שלו נדחו - כי מלכתחילה זה היה רק טירלול ביביסטי ולא היה מקום להגישן - ואז התירוץ שלו הוא בגלל שהוא מזרחי ובית המשפט גזעני! נו, באמת, אין יותר נמוך מזה!
    סגור
  • 5.
    חיות את בושה, אמסלם הוא הנבחר של ישראל השניה
    סבא מודאג וכואב 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 7
    חיות, את יכולה לישר הדורים בתוך העם, אבל מעדיפה לראות לדעת ולהתעלם, את יכולה היום להרים את קולך ולהשפיע, להפסיק את הטרלול שעושים לישראל השניה, ולרוב היהודי במדינה, להפסיק ולסגור את תיקי 4000 שהם בדיחה משפטית, ולנזוף בפרקליטות, המדינה מתפרקת, הערבים מרימים ראש, ואין ממשלה שתרסן אותם, הנגב והגליל נמכרו ואין אותם עוד, חיות תתעוררי, אין מדינה.
    סגור
  • 4.
    ימי עוזי כהן ...
    הודיה 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שהיו אז ... ובימי דוד לוי... כך היום ... בבג"ץ כמו בארץ נהדרת !!!
    סגור
  • 3.
    הפתעה...
    הודיה 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם גדלת עם אמסלמים ומחלופים... למה לא הכנסת לבית המשפט העליון ולבג"ץ לפחות 8 מכלופים ואמסלמים ??? אך מגיעים במסננת שלך וחברייך רק הלבנים " הנאורים " בעינייך ובעיני הקומבינטורים חברייך מה"משפחה" ...!!!
    סגור
  • 2.
    תוצאת סיום: הנשיאה חיות אחת, מר וויסקי וגרעינים אפס
    פרויקה 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ולא שחשבנו אחרת.
    סגור
  • 1.
    חה חה חה: חיות עשתה משר הדיגיטל המובטל קציצות אנלוגיות
    יאנה שמיר 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תותחית!
    סגור