משפט

פייסבוק מפחדת מחברת החשמל? סיון כהן מאיימת בתביעה

מגישת הכל כלול שמנהלת חשבונות פעילים ברשתות החברתיות בהם מתפרסמים עוולות ציבוריות וצרכניות, בהתרעה לפני תביעה נגד מטא ישראל (פייסבוק) אחרי שהעלימה פוסט מהעמוד
מערכת ice | 
סיון כהן (צילום מסך רשת 13, ויקיפדיה, unsplash, freepik)
מגישת הכל כלול סיון כהן-סבן  הגישה היום באמצעות משרד עורכי הדין גיא אופיר, התרעה לפני תביעה נגד מטא ישראל, אחרי שהוטלו הגבלות על עמוד הפייסבוק שלה, "סיון כהן - הכל כלול", בו היא מפרסמת מקרים של נוכלויות ובעיות צרכנות שנות.
בחודש שעבר פרסמה כהן-סבן פוסט בו נכלל צילום של חשבון חשמל מנופח שחושב לא על פי מונה ויוחס למשפחה צעירה בת שלוש נפשות בלבד. המגישה פרסמה את חשבון החשמל בעמוד הפייסבוק שלה וקראה לעוקבים לסייע מול חשבון החשמל שלא תואם את השימוש הסביר של משק בית קטן.

עו"ד גיא אופיר. צילום: יחצ
הפרסום גרר תגובה קשה מצד חברת החשמל שגררה שאף פנתה לפייסבוק שהסירה את הפוסט, "מדובר בהוצאת דיבה קיצונית, מכיוון שחברת החשמל לא תובעת עיתונאים, החלטנו לדווח על הפוסט לפייסבוק בבקשה להסיר אותו. עצם העובדה שסיון כהן פועלת ברשתות חברתיות כדי להעלות נושאים לא מתירה לה להשתמש בהאשמות שיקריות ומניפולטיביות כלפי חברת החשמל כדי לגרוף לייקים. 
"חברת החשמל לא גוזלת ולא משקרת להיפך, החברה פועל בשקיפות מול לקוחותיה וכל תלונה נבדקת מיידית. החשבונות משקפים צריכה בפועל של לקוחות על בסיס מונים מדוייקים על פי אמות מידה בינלאומיות. 
חשבון החשמל שפרסמה כהן מנה כ-2,200 שקלים, לשני בני זוג עם תינוק בן שנתיים, כשבחשבון עצמו מוצג גרף השימוש שמראה הכפלה של מונה צריכת החשמל לעומת חודשים קודמים.
 
כהן-סבן כתבה בפוסט שהוסר, "חשבון חשמל של זוג עם תינוק בן חודשיים. חשבון הזוי על פי הערכה. הערכה שמה? יש לנו תחנת כוח בבית? אם למישהו יש כוח לעשות שינוי זה למערכת הכל כלול. אנא סייעו לנו לשבור את המונופול הרמאי והגזלן של חברת החשמל".
תגובות העוקבים של כהן-סבן חשפו מקרים דומים בהם הגיעה חשבונית מנופחת מחברת החשמל, שלא תואמת שימוש ביתי. במקרה הזה, לא מדובר בקריאת מונה מדויקת אלה בהערכת מונה של חברת החשמל שהגיעה לחשבון שהוצג. העוקבים התייחסו להערכות המונה של חברת החשמל וציינו כי קריאת מונה מתבצעת פעמיים בשנה וביתר הפעמים מבצעת חברת החשמל הערכת מונה, מה שיכול לגרור טעויות ומחייב מעקב אחרי החשבון.
עוקבים רבים דיווחו על הערכות מונה מנופחות שהגיעו אליהם, וחלק אף תיעדו מקרים דומים של חשבונות גבוהים. כך זוג ללא ילדים שיתף בחשבון החשמל שלו שהגיע ל-3,100 שקלים. עוקבים אחרים טענו שלא רואים בעיה בחשבון ושהחורף והטיפול בתינוק גוררים שימוש נרחב בחשמל.
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדובר בהוצאת דיבה קיצונית, מכיוון שחברת החשמל לא תובעת עיתונאים, החלטנו לדווח על הפוסט לפייסבוק בבקשה להסיר אותו. עצם העובדה שסיון כהן פועלת ברשתות חברתיות כדי להעלות נושאים לא מתירה לה להשתמש בהאשמות שיקריות ומניפולטיביות כלפי חברת החשמל כדי לגרוף לייקים. 
חברת החשמל לא גוזלת ולא משקרת להיפך, החברה פועל בשקיפות מול לקוחותיה וכל תלונה נבדקת מיידית. החשבונות משקפים צריכה בפועל של לקוחות על בסיס מונים מדוייקים על פי אמות מידה בינלאומיות.  במקרה של טעויות אנוש החברה החברה לוקחת אחריות ומתקנת מיד. 
חברת החשמל משקיעה מיליוני שקלים בשנה בכדי להסביר ללקוחותיה איך לחסוך בחשמל ולהשתמש בו בתבונה. זה סותר לחלוטין את ההאשמות ההזויות שסיון כהן מייחסת לחברת החשמל. 
מבדיקה של החשבון עולה במפורש כי הלקוחות נדרשים לשלם בגין צריכת החשמל בפועל. כפי שעולה מהדברים, מדובר בדירה בירושלים בחודשיים הכי קרים בשנה, לזוג עם תינוק קטן. רוח הדברים של הפוסט, מקומם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה